Vraag

zie het nut van leven helemaal niet meer


Reputatie 7
Badge +5

Haii,

Ik begrijp er dus helemaal niks meer van....😥

Zo als sommige misschien wel weten gaat het helemaal niet goed en heb ik 2 keer een zelfmoordpoging gedaan... en heb geprobeerd om mijn ouders het te vertellen...ging allemaal niet zoals gepland…

Pffff ander half week geleden is mijn broer overleden... vorige week werd ik zo wanhopig, verdrietig en angstig dat ik besloot om wéér een zelfmoordpoging te doen,  voordat ik dit deed stuurde ik alvast een afscheidsbrief aan een vriend, hij had mij berichten gestuurd en gebeld, maar nam niet op... omdat we dicht bij elkaar wonen had de moeder van mijn vriend een sleutel van mijn huis en vonden ze mij en is er 112 gebeld.  

Na paar uur kwam ik weer iets bij ... en kon me niet herinneren wat er was gebeurd ( later wel weer) het enige wat ik later kon zeggen toen ik iets helder kon denken was:" shit ik leef nog ".…

Ik lag hierdoor paar dagen in het ziekenhuis en de moeder van mijn vriend had mijn moeder  gebeld ( die in Duitsland bij familie was) en was de volgende dag s'ochtends vroeg bij mij.. dus dan moet je je moeder vertellen wat er is gebeurd... omdat ik zei dat dit met alle dingen die zijn gebeurt en nog steeds gebeuren te maken heeft en dat mijn ouders mij niet wilden geloven.. was ze flink geschrokken ( toch wel).

Nou en hoe verder nu...?  Ik heb nog altijd een wond, mijn hartslag is niet goed, die gaat vooral onregelmatig, waardoor ik benauwd en misselijk wordt... , en 2 keer in de week een gesprek heb wat ik voel als  m'n hart tekeer gaat, omdat ze er in het ziekenhuis niet achter konden komen en ik heb 3 keer in de week gesprekken met een psycholoog... tot nu toe wil ik eigenlijk gewoon dood, mijn ogen dicht doen en niet meer wakker worden…

Ik heb lang getwijfeld of ik dit hier neer moest zetten, maar misschien kan ik ergens iemand anders mee helpen... en ik ben zelf benieuwd of iemand door een poging in het ziekenhuis terecht kwam en ook vreemde " hartproblemen " heeft...? Want ben ergens verbaasd. 

Oké nu stop ik want jullie zullen me wel zat zijn, ik mezelf in ieder geval wel!

Tips zijn welkom! 

Groetjes!😀

 

 


148 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hey, nog een toevoeging voor hierboven: die kinderarts kan het dan ook allemaal een beetje "ordenen" zeg maar, die overlegt dan bv ook met andere mensen die met jou betrokken zijn. Dan is het wat minder rommelig. En omdat je steeds bij dezelfde persoon komt hoef je ook niet dingen opnieuw uit te leggen…

En helemaal eens met @Nee.is.Nee. , je bent echt een super sterk persoon. En hoe je er nog steeds zo voor anderen bent terwijl je het zelf zo moeilijk hebt is echt heel bijzonder. ♥️♥️♥️

Liefs.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi lieve @Tinkerbell ,

Ik had even nagedacht hoe ik moest reageren, en ben nog niet in slaap gevallen dus reageer nu maar even. Anders ben ik het weet vergeten

Wat rot weer. :( Maar lieve schat, je kan beter die onderzoeken wel doen. Dit gaat toch niet zo? En al die fysieke dingen maken het mentaal ook niet makkelijker... En misschien is mijn situatie met ondergewicht niet helemaal vergelijkbaar, maar toch : ik voelde me fysiek veel te slecht en in het begin had ik daarom niet eens een psycholoog, en toen ik daarmee begon ging het nog heel moeizaam... Je kan dan gewoon mentaal ook niet goed herstellen, omdat je niet eens de energie daarvoor hebt... 

En het is heel duidelijk wat je wil: je bent helemaal klaar met het leven en dat is ook heel begrijpelijk. Maar echt, het is logisch dat het niet goed gaat. Je hebt ook best wat meegemaakt hè, en ik snap dat het niet zo voelt maar toch word het echt wel weer beter. ♥️

En ik vind nog steeds dat ze je echt niet goed helpen... Misschien kun je van te voren op papier uitleggen waarom eten niet lukt? Het is echt belangrijk dat je er gewoon meer hulp bij krijgt, die artsen zien toch ook wel dat dit niet gaat zo? En die snappen toch ook wat er gebeurt als dit zo nog langer doorgaat? Ik vind het gewoon onbegrijpelijk..

En vraag maar gewoon om een kinderarts hoor, dat is denk ik veel handiger... En gun je echt iemand die gewoon echt met je meedenkt, duidelijk is en niet die vage shit waar je nu mee te maken hebt. En je moet ook gewoon concrete oplossingen krijgen, want nu heb je dat niet echt... Die arts moet dan bv ook gewoon meedenken met dat drinkvoeding niet lukt en hoe dat dan verder moet... Wat er voor oplossingen/alternatieven zijn. 

En hoop dat je nu toch weer wat beter slaapt... 😘 

Ben moe dus sorry als ik vaag ben…

Heel veel liefs!!!

Jesse

Pfff heb nog nooit zolang over een bericht hier gedaan.

 

 

Badge

Ik moest bijna huilen toen ik dit zag ik meen het wauw wat ben je sterk. Hoe dan ook hoe het gaat ik ben enorm trots op je. Ik weet zelf ook hoe het voelt om geen nut te hebben en heb ik nog steeds ik weet het dus echt. Wat ik je wel kan zeggen is zoek een reden maak een reden dat helpt zeker. Als je een reden zoekt of maakt doe er dan een waar je heel lang mee hebt.

sycces❤️❤️❤️

Reputatie 7
Badge +5

Heyy @Jesse08,

Weet niet wat ik er van moet vinden nogal vaag allemaal …

De benauwdheid komt omdat ik oppervlakkig adem en door veel  stress en daardoor dus ook die hartkloppingen en als dat zo blijft dan willen ze dat ik weer naar het ziekenhuis ga voor verder onderzoek, maar dat ga ik niet doen. Dat ik vaak buikpijn heb en vaak  misselijk ben kon komen door nierschade, omdat ik met een zm poging veel pillen had ingenomen en dat kan schadelijk zijn voor organen.. Met drinkvoeding heb ik nieuwe gekregen wat dunner is, maar wordt telkens helemaal niet begrepen als ik zeg dat iets eten of drinken niet gaat... iedere keer krijg te horen " even proberen " maar ik krijg het niet eens mijn keel door of het komt er alweer uit... :( dus ik heb nu ook zoiets van laat allemaal maar. Dat ik vaak moe ben en niet slaap, wordt ook niet veel mee gedaan, dus neem sinds gisteravond weer slaappillen voor het slapen gaan want ik kan gewoon niet zonder. Zou dus gister ook een longtest krijgen, maar door tijd te kort had ik dat vandaag en het enige wat daar uit is gekomen dat door alles tegelijk inademen met moeite gaat.... Verder is de afspraak gemaakt om wel om komende week te beginnen met mijn coach en paard en sh te verminderen...en ook dat heb ik aangegeven dat het lastig is om alternatieven te zoeken, maar er wordt niks mee gedaan... dus dan is het voor mij wel duidelijk... wil gewoon overal mee stoppen, want dit blijft oneindig doorgaan zo en maakt alles alleen maar erger...😣

 

Sorry voor het vage en onduidelijke verhaal weet niet meer hoe ik het allemaal nog moet verwoorden 🙈😕

Liefs van mij 

 

Reputatie 7
Badge +10

Lieve @Tinkerbell ,

Hoe ging het bij de huisarts?

Reputatie 7
Badge +10

Ik had het gemaild naar de helpdesk van hun.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @EmmaEva ,

Het enige wat ik heb gezegd is dat ik de site aan 2 mensen had doorgestuurd, en het bij 1 iemand met moeite ging en de andere helemaal niet. Verder niks persoonlijks hoor, geen zorgen. :)

Reputatie 7
Badge +4

@Jesse08,

Kan je vertellen aan wie je het hebt gemaild? En hoe en wat?

Ik vind het niet erg of zo, ik ben gewoon benieuwd.

 

Liefs,

EmmaEva 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi lieve @Tinkerbell ,
Is het samen met je coach nog gelukt met die site? 

Anders hebben jullie hier miss nog wat aan:

Uitleg Proud2bme forum:

Registeren. Als je een account aan wilt maken kan dat op deze manier:

Ga naar deze pagina .

Daar zie je deze velden staan:     

AD_4nXeIXR2AFh8ma8kn06CLcrQqMAQhfqm_mP_ulCBsAeWlSGvxhJ-EfL7ExMlDqz3Yt0b5AyOMHh0zw8RctwN0L3eF0PTd3a5NNuW3jxxKAQgxMZBsu4qk4xjKZYgZUS2MnFKD5sc-Q1j5n0W-VdU_GspHEoESZyFOLnHiE4CYad1f7TjkOrVbLiQ?key=iu85D81q4Tbr1gAdDMiKLA 

Vul bij de gebruikernaam je gewenste naam in op het forum, deze is voor iedereenzichtbaar. 

Vul in het veld E-mail adres je werkende email in.

Vul in het veld E-mail adres bevestigen, nogmaals hetzelfde e-mail adres in. 

Vul bij Wachtwoord je gewenste wachtwoord in. Let op! Je wachtwoord moet aan deze eisen voldoen:

Het wachtwoord moet tussen de 6 en 30 tekens lang zijn en moet zowel hoofdletters, kleine letters en cijfers bevatten. Je krijgt een foutmelding wanneer dit niet het geval is:

AD_4nXdSEAUSq6p8EdTLjNoBJlw1ih08Hnqz7RS_bA5eIJBPa622z2GTfcal1Sft5XzfzSPUFAxmlUNQScMbavTmswzGAAmE97CicW5OfgcHVzy8y6_3I6rY0zXGOfvZ9MK8ZK6b_WyaOB9KIQxI3eO7nr1IKr4T_3iW2SV7OhjrT5bEhq4Gvfji-A?key=iu85D81q4Tbr1gAdDMiKLA

De taal en tijdzone kun je zo laten staan als standaard is ingesteld.

Bij leeftijd kun je je leeftijd invullen, maar je kunt de 0 ook laten staan, dit werkt ook.

Vink vervolgens het vinkje aan dat je akkoord gaat met de gebruikersvoorwaarden, anders heb je geen toegang tot het forum.

Je moet daarna je registratie nog bevestigen met een code, dit werkt op deze manier:

Vul de code exact in zoals er is weergegeven. Let op! Er kan geen nul in de code staan.

AD_4nXewQIS32HMTyJuLfxEE2BwOwiPTSbMUqnoJhk3ANebBUmE1orN8JUmHGf4AulJKwbeVxnHvrTBl26vE4QdkxinEmRb9e-7NC_JSnLCfjD7fknkweMI5_9EGD7toQKN39pQaiWlrqK-bCEukW5y_z7dI90jxP7r7BLXkmHLGgPSdFZNCQb3Zq_g?key=iu85D81q4Tbr1gAdDMiKLA

Klik vervolgens op bevestig. Je account wordt nu door de beheerders gecontroleerd.

Ik had er over gemaild en dat dit bij jou en @EmmaEva zo moeizaam gaat is wel aan de hoofdredacteur doorgegeven, maar die is voorlopig op vakantie… 

Weet niet of je er behoefte aan hebt nu, maar als je met de coach gaat kijken en het lukt dan ook niet kan je haar dit laten zien.

Reputatie 7
Badge +10

Dat is wel herkenbaar… :(

Wat lastig dan zeg. Hoop dat het gesprek morgen goed gaat, houd ons op de hoogte.

Liefs.

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08  ja, heb soms  de oefeningen wel thuis gedaan, maar niet op alle momenten dat ik benauwd was omdat het dan heel moeilijk ging soms voelde het net alsof ik erin bleef stikken... en dat is bijna dezelfde  soort formulier die ik vóór die longtest in moet vullen.... 

 

Groetjess van mij :)

Reputatie 7
Badge +10

Heb je die oefeningen ook langere tijd thuis gedaan? En ook op het moment dat je benauwd bent? Want als je uit jezelf niet goed ademt, duurt het echt wel een tijdje totdat dit door ademhalingsoefeningen beter word. In het begin helpt het alleen als je bewust met je ademhaling bezig bent. Maar dat het wel een beetje hielp is miss toch een teken dat je ademhaling vaak niet goed is…

Ik moest deze vragenlijst trouwens invullen over hyperventilatie, misschien heb je daar ook wat aan om je klachten beter uit te leggen:


En van je hart kan je beter wel zeggen hoor… Dat is wel belangrijk voor hun om te weten. Snap wel dat je klaar bent met die onderzoeken hoor, maar ik hoop dat je het toch doet.. Gun het je heel erg dat je van die benauwdheid af bent. Dan lukt het denk ik ook beter om wat meer vertrouwen in de toekomst te hebben. 

Liefs.

Afbeelding enigszins aangepast door de Kindertelefoon ivm anonimiteit

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 Ja , heb wel ademhalingsoefeningen gedaan met die fysiotherapeut, maar het is maar allemaal tijdelijk dat ik daar baat bij heb.... :(

Ben er trouwens nog niet over uit of ik het benoem van die hartproblemen ... heb geen behoefte aan iedere keer  hetzelfde liedje waar weinig uit komt of iedere keer wordt doorverwezen en telkens weer m'n verhaal moet doen, ook nog eens aan mensen die het niet begrijpen.... maar goed, zie het morgen wel en dan hoor ik het wel..🙄😕

Liefs van mij 💗

Reputatie 7
Badge +10

Hey lieve @Tinkerbell ,

Geeft niks. 😘

Heb je bij die fysiotherapeut ook ademhalingsoefeningen gedaan?

Fijn dat je een longtest hebt nu, hoop dat ze je kunnen helpen..

Bij die drinkvoeding met sap kun je ook wat water doen (kan bij die andere ook maar (soja)melk met water is denk ik wat viezer dan sap met water) en misschien dat dat beter gaat?  Dan heb je ook meteen wat meer vocht binnen. En misschien kun je ook nog wat aan je ritme/momenten dat je het neemt doen? En hoe snel je het opdrinkt? Misschien kun je het daar met de huisarts ook nog over hebben.

Benauwdheid kan trouwens ook goed door je hartproblemen komen, dus zeg ook maar dat dat nog steeds niet beter gaat. Of misschien is het ook wel gewoon door meerdere dingen tegelijk, dus dat die benauwdheid niet één oorzaak heeft. Maar ja ik ben geen dokter natuurlijk, maar probeer een beetje mee te denken. :)

Liefs. ❤

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @Tinkerbell 

He weet dat dit niet mijn favoriete topic is, maar ik zal toch even reageren.

Over die hartkloppingen, kan het niet zijn dat je hartproblemen of een hartafwijking hebt? Zoals je weet heb ik dat namelijk.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +5

Heyy

@Anoniemxv Tja... het is ook maar net hoe je het bekijkt en ergens is het misschien ook maar beter hoe raar het ook klinkt zo is ze er dan hopelijk minder mee bezig.... 

@Jesse08 Sorry heb het gister een beetje raar en vaag verwoord. Ik heb die operatie gehad, omdat ik hartritmestoornissen had en die klachten erger werden en er nu dus nog zijn .... een fysiotherapeut heb ik ook nog van het ziekenhuis maar ga minder heen. En omdat ik vannacht ook weer zo benauwd was kan ik gelukkig morgen al naar de huisarts en krijg dan ook een longtest en als het goed gelijk met uitslag...  En over dat drinkvoeding heb ik ook al heel wat geprobeerd wat niet echt helpt of ik niet langere tijd binnen kan houden.  Wat ik nu heb is trouwens wel redelijk, maar lukt het gewoon niet om te nemen.. dus vraag morgen wel hoe het allemaal nu moet en hopelijk komt er een keer wat van...ben het allemaal wel zat :(

Liefs van mij 💗

Reputatie 7
Badge +10

@Tinkerbell, de arts kan je ook doorsturen naar een fysiotherapeut in het ziekenhuis (liever dat dan gewoon een praktijk omdat daar denk ik minder kennis hierover is) , omdat je misschien door die stress verkeerd ademt (disfunctioneel ademen). 

Maar dat je ijzertekort hebt helpt ook niet mee... Kunnen ze daar echt niks aan doen?

 

Mijn kinderarts is echt heel aardig, dus misschien kun je gewoon naar een andere arts gaan? En steeds weer naar de huisarts en dan weer naar die arts in het ziekenhuis is ook niet zo handig, het is handiger als je gewoon de hele tijd bij 1 goede kinderarts zit.

 

( reacties samengevoegd door De Kindertelefoon voor een betere leesbaarheid )

Reputatie 7
Badge +10

Hoi lieve @Tinkerbell ,

Beetje een rare vraag, maar hoe vaak moet je nu poepen? En is dat dan heel hard?

Wat vaag allemaal… Een operatie helpt toch niet tegen ijzertekort of stress?…

Oh ja, en van drinkvoeding heb je heel veel verschillende soorten. Je hebt ook met sap ipv melk/soja enals een soort toetje met yoghurt, misschien gaat dat beter? En je hebt ook heel veel merken, sommige zijn iets dunner (Fresubin, als je dat kent), dus dat kan je ook nog proberen. Bij mij gaat Nutridrink het beste omdat die wat minder melig is zeg maar. Misschien zeg ik nu allemaal dingen waar je niks aan hebt, maar ja..

 

Sorry ik had het bovenste gedeelte voor @Anoniemxv niet goed gelezen, wat erg dat je moeder dat doet zeg...😥

 

( reacties samengevoegd door De Kindertelefoon vanwege overzichtelijkheid )

Reputatie 7
Badge +15

@Tinkerbell , wat vervelend voor je moeder. Je eigen moeder hoort je te steunen, niet te negeren of zo lijkt het

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi lieve @Tinkerbell  ik hoop dat met je mee 😘❤️❤️ wij allemaal! 

Veel liefs en groetjes, Tartan 💖

Reputatie 7
Badge +5

Heyy,

@Anoniemxv Ik mag geen slaappillen meer, omdat ik hogere dosering heb en de laatste tijd heb ik dat samen gedaan met paracetamol. Dus aangezien ik nu ook weer benauwd ben kan dat gevaarlijk worden maar boven dat is het natuurlijk ook verslavend...  En met mijn moeder heb ik al paar keer een gesprek proberen te voeren, maar ze kapt me snel heb ook via een brief geprobeerd maar die verscheurd ze gewoon.… :(

 

@Jesse08 Die hartkloppingen dachten ze dat het kwam door stress/ spanning, angst en ijzertekort daarom heb ik ook een operatie gehad en werd er gezegd dat het dan minder of over zou gaan... maar ja heb dus precies hetzelfde nog :( . En tegen mij is gezegd dat laxeermiddel niet nodig is.. de misselijkheid kwam daar ook niet persé door en nu dat ik ook paar dagen geen drinkvoeding heb gehad blijft dat alsnog allemaal zo met misselijkheid en buikpijn.... :( maar goed moet alsnog vrijdag naar de huisarts voor controle en daarna nog een hartfilmpje en hopelijk blijft het daar bij ... :(

Liefs van mij 💗

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Tinkerbell ,

Ik bedacht me nog iets, ik had zelf namelijk door die drinkvoeding hele harde ontlasting en daardoor ook buikkrampen en slecht kunnen poepen. Mijn arts zei toen dat het overgeven, misselijk zijn daar mee te maken kon hebben, dus misschien is dat bij jou ook zo? Je kan dit miss met de huisarts bespreken, die kan dan ook aan je buik voelen of je ontlasting te hard is en laxeermiddel voorschrijven als dat nodig is.

Maar wel alleen doen in overleg met de arts hoor! Want miss is het door je ondergewicht niet handig om te doen, maar dat weet ik niet…

Reputatie 7
Badge +10

Sorry trouwens dat ik bot over kom, niet zo bedoeld!! 😣😖

Nee hoor, vind ik helemaal niet. Geen zorgen!♥️

Reputatie 7
Badge +10

Wat rot…

En waar komen die hartkloppingen dan door? Weten ze dat wel? En gaat dat vanzelf over of... ?

Ik snap wel dat je er klaar bent met onderzoeken...

Reputatie 7
Badge +15

@Tinkerbell ,

Hoezo mag je geen slaappillen meer? Dat helpt je toch juist alleenmaar?

Wat je moeder betreft zou ik even een (als het kan) goed gesprek met haar houden. Dat je aangeeft dat je het kiet fijn vind dat ze je zo Pusht

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reageer