Skip to main content

Hallo forumgebruikers, ik zit een beetje ergens mee.

in mijn klas zijn erg veel kinderen die presentaties enz. eng vinden… ik heb dat totaal niet, toen ik dat gisteren zij in de klas keek iedereen mij aan zo van; bro je bent echt raar. is dit vreemd ? en als jij zelf wel bang bent, waar ben je dan bang voor? wat vind je er eng aan? enz.

groetjes

Bigbro

Ik vind presentaties zelf vreselijk, sinds als je een fout maakt sta je voor schut, ik zit ook in een klas met veel vervelende kleintjes, en zodra ik iets zeg, gaan ze de lange uitlachen….

het is niet vreemd dat je presentaties niet eng vindt, ik ken mensen die dat ook niet eng vinden. Ik vind het zelf wel eng. Ik ben vooral bang om voor schut te staan. Ik krijg vaak ook trillende handen, mijn hart gaat sneller kloppen en ik kom niet goed uit mijn woorden.

Ik heb 1 keer bij een Duits presentatie gehad dat ik helemaal dichtsloeg. Ik sloeg hele delen over van mijn presentatie en op dat moment wilde ik niets liever dan daar weg gaan.   (Mijn docent had op de een of andere manier niet door dat ik het best moeilijk had en gaf me een onvoldoende omdat ik stukken had overgeslagen).

Die angst is er gewoon, is er altijd al geweest. Niet iedereen heeft het zoals ik het heb, iedereen is anders. 

Dat is helemaal niet erg en raar, ik zou er maar blij mee zijn! Haha

Zelf ben ik extreem bang (ik heb dan ook wel sociale angst dus ja..) als ik iets voor de klas moet zeggen, al gaat het de laatste tijd wel veel beter:) 

Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders, voor de een totaal niet eng, voor de ander een nachtmerrie en toevallig voor de meeste best of erg spannend. 

Reageer