Beantwoord

Zelfverwonding > niet goed functioneren

  • 27 March 2020
  • 9 reacties
  • 297 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Na een hevige discussie vanochtend ben ik zo boos geworden dat ik mezelf twee keer in mijn knieholte/kuit stompte. Ik heb er nu nog steeds pijn aan, wel iets minder dan vanochtend, maar ik kan nog amper op dat been staan. Lopen gaat al helemaal moeilijk en met veel pijn.

Ik weet niet of ik nu de dokter moet bellen vanwege de drukte met de corona crisis. Ik zou me kapot schamen als ik een arts moet vertellen dat ik dat zelf heb gedaan terwijl hij/zei ook iemand had kunnen helpen die bijvoorbeeld corona verschijnselen vertoont.

Wat zouden jullie in deze situatie doen???

Groetjes

icon

Beste antwoord door Anonymous 31 March 2020, 20:39

Bekijk origineel

9 reacties

Hey,

Is dit de eerste kee dat je jezelf expres pijn doet? Ik hoop voor je dat je t niet vaker zal doen.

Als ik in jou schoenen zal staan denk ik dat k nog een dagje of 2 zal afwachten. Soms heelt het vanzelf, of het word een flinke burse plek. Anders zal ik zeker even de dokter bellen ik weet niet hoe het zit met afapraken met de dokter. 

Sterkte,

Xx🍀

 

Hoihoi,

 

Hoe gaat het inmiddels met je?

Ik hoop dat je hebt beseft dat jezelf pijn doen alleen maar problemen met zich meegeeft. ;) Niet meer doen dus. Maar als je morgenochtend nog steeds pijn hebt, zou ik toch even bellen. Er zitten allemaal pezen in je knieholte waarbij het gevaarlijk kan worden als er een scheurtje in zou zitten.

Toch even voor de zekerheid.. merk je vaker dat je jezelf pijn wil doen of dit ook echt doet, maak dan een afspraak met de dokter. Ik begrijp dat je je afvraagt of je wel moet bellen i.v.m. corona, maar dit betekent niet dat zelfbeschadiging ineens minder belangrijk is.

 

Laat je even van je horen? :)

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb al minder pijn dan gisteren, maar ik kan nog niet op het been staan.  Lopen gaat nog steeds amper en doet nog veel pijn. Het enige wat vreemd is, is dat er vanaf de buitenkant niks aan te zien is; geen blauwe plek en de huid is niet dikker.

Ik wacht denk ik nog een dag af, omdat er al een verbetering zichtbaar is in vergelijking met gisteren.

 

Hiebij is het denk het ik het best om je gezonde verstand te gebruiken. Ik denk dat het een verstandige keuze is.

Xx🍀

Reputatie 3
Badge +4

Hey wat vervelend joh, doe je dit soort dingen vaker? 
zo niet dan zou ik tegen je moeder dat je gestruikeld bent ofz en dan aan haar vragen wat ze dankt dat je het beste kan doen 

ja kan het natuurlijk ook gwn vertellen als je dat fijner vind 

veel suc6 ❤️☘️

Reputatie 3
Badge +4

Hey ik was even benieuwd hoe het nu gaat, laat je het alsjeblieft even weten?

xx Alexa 😘🍀🤞

Hey,

Heb je je knieholte gekoeld? Als je een blessure oploopt, ook al heb je 'm zelf veroorzaakt, is het altijd belangrijk dat je het koelt. Ik heb overigens geen idee of het nu nog effect heeft, maar je kan het altijd proberen. Geen icepack direct op de huid leggen, maar even een doekje omheen doen. Dan 10 minuutjes in je knieholte houden. Wie weet helpt het.

Dat je er niet op kan staan, lijkt me geen goed teken. Dat er geen zwelling is, wil niet zeggen dat er niks kapot is. Als de pijn blijft aanhouden en je er niet op kan staan, zou ik toch naar je huisarts gaan. Ik snap dat je je schaamt, maar als je besluit om naar een arts te gaan, is het altijd belangrijk om eerlijk te zijn over de oorzaak van je verwonding. Als je dit niet doet, kan de arts je niet goed helpen. Ook snap ik de gedachte dat je arts beter iemand met corona had kunnen helpen, maar als je op die manier gaat denken, is er altijd iemand die harder hulp nodig heeft. Ofwel, die redenatie kun je beter achterwege laten. Wel is het goed om even 2x na te denken over je beslissing om een arts te bezoeken. Echter geldt nog steeds: als jij medische zorg nodig hebt, kun en moet jij die ontvangen.

Wellicht helpt deze ervaring de volgende keer dat je de behoefte voelt om jezelf te beschadigen. Misschien beschadig je jezelf dan minder snel?

Beschadig je jezelf vaker? Ik zou je willen aanraden om dit topic eens te bekijken. Hierin worden een hele hoop alternatieven genoemd voor zelfbeschadiging. Daar moet vast iets tussen zitten!

Is er iemand waarmee je kan praten over de dingen die je dwars zitten? Zelfbeschadiging gebeurt altijd met een reden, als iets niet helemaal lekker gaat. Als je daar aan werkt, verdwijnt de behoefte voor zelfbeschadiging vaak ook.

Gr. Pin

Hey,

Sorry voor deze late update! Ik kan gewoon weer lopen en ik heb nog amper beperkingen in dagelijkse activiteiten. Af en toe nog wat pijn, maar dat gaat wel weer over.

Ik ga proberen me de komende tijd minder pijn te doen.

Bedankt voor jullie reacties/tips!

Groetjes

Fijn dat het goed gaat!

Goed dat je gaat proberen om jezelf minder pijn te doen.

Xx:four_leaf_clover:

Reageer