Zelfbeschadiging, Wat moet ik nu doen?

  • 23 April 2023
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

Badge

Hallo, ik ben Noa. ik ben 13 jaar. 

Ik heb net voor de 2e keer zelfmoord proberen te plegen. de 1e keer had ik denk ik paracetamollen genomen maar er gebeurde niks. Nu heb ik er denk ik meer dan de vorige keer, en ook nog hooikoorts tabletten en dat was ook gevaarlijk. ik weet nu alleen niet goed wat ik moet doen want ik durf het tegen niemand te zeggen. Ik heb mezelf ook weer gesneden en dat had ik vgm ook al 2? weken niet gedaan. Ik ben nu een beetje misselijk en ik heb ook een beetje buikpijn.

Maar ik weet nu dus niet zo goed wat ik moet doen.

Noa 

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 10: plaats geen schadelijke of triggerende informatie of tips.


3 reacties

Er zal echt niks erg gebeuren nu hoor want daarvoor is het waarschijnlijk te weinig en zal je er niks van krijgen behalve dan misschien misselijk en buikpijn. Als tip wat je zou kunnen doen is contact opnemen met 113, je kan bellen en chatten en is anoniem, zij willen je daar echt vast wel helpen. En anders praten met je ouders of morgen de KT bellen/chatten? 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Nora 

We lezen dat het nu niet goed met je gaat. Wanner je pillen hebt ingenomen, en je voelt je ziek, dan is het belangrijk om 112 te bellen. 
Wij zijn niet getraind om te weten hoe schadelijk een bepaalde hoeveelheid pillen is. 
Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl., zoals @TikTak  al zegt. Zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Uiteraard ben je overdag welkom van 11:00 tot 21.00 uur om te bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. 
Maar als je pillen hebt geslikt, en je voelt je ziek, dan is dat een zorgelijke situatie. Wij raden je met klem aan om hulp te zoeken nu.

Sterkte! Mariska, van De Kindertelefoon 

Reputatie 1
Badge +1

Hoi met Niek, echt kut dat je je zo voelt. Maar ik denk dat je deze hele situatie ook niet fijn vind, het is wel belangrijk om er met iemand over te praten. Bel of chat anders de kindertelefoon of 113. Ik hoop dat t snel weer beter met je gaat. 
 

 

 

niek 

Reageer