Skip to main content

Hey! 
Als je dit leest, alvast bedankt dat je je tijd erin stopt om dit uberhaupt te lezen <3

Ik heb dus best wel veel littekens op mijn armen, maar mijn ouders hebben mij net verteld dat ik geen hoodies meer aan mag, vanwege het warme weer. Ik heb geen flauw idee hoe ik die littekens moet verbergen, heeft iemand tips hiervoor? 
(Het zijn nieuwe/oude en het is op mn hele onderarm)

Tja dat is moeilijk. Met armbandjes, polsbandjes of een zweetband kan je het misschien wel een beetje verbergen maar ik vrees dat dat bij jou niet genoeg gaat helpen. Misschien kan je kijken of je het met make-up wat minder zichtbaar kan maken. Of shirts met lange mouwen dragen wat dat is ook minder warm.


Als je ze echt per se wilt verbergen, kun je eens nadenken over lange mouwen shirts, een vestje of jasje of evt make-up. Maar je kunt ze ook rocken en het je laten motiveren om self-harm te weerstaan.


Als je ze echt per se wilt verbergen, kun je eens nadenken over lange mouwen shirts, een vestje of jasje of evt make-up. Maar je kunt ze ook rocken en het je laten motiveren om self-harm te weerstaan.

Ja ik wil dat ook doen, maar dan moet ik het eerst aan mijn ouders vertellen want ze weten er niks over, dus dat gaat lastig worden. :/


Heyyy, ik heb hier ervaring mee. Concealer werkt meestal niet en maakt ze juist nog opvallender. Gebruik armbandjes kan bij oudere en nieuwere littekens. Als het vooral nieuwe littekens gebruik de ‘No more red primer van catrice, het liefst de groene! En zorg voortaan dat je nadat je ‘het’ hebt gedaan je wondjes goed verzorgt maak ze even schoon. Dit zorgt er voor dat ze veel minder te zien zijn.

hopelijk heb ik je een beetje geholpen xjes


Ik zou eerlijk zijn tegen je ouders en alles vertellen ik weet zeker dat ze je willen helpen😌


Reageer