Skip to main content

Hoi ik ben Zeepsopje, meisje van 14,

Ik ben sinds 8 April 2024 beginnen met zelfbeschadiging, omdat mijn beste vriendin thuis met een ernstige depressie zit ook had ik zien huilen in bed. Dat beeld gaat niet meer weg en ik eet daardoor noet meer op school. Ik zou graag willen stoppen, maar ik weet alleen niet hoe. Ik heb al wel met de zorgcoördinator op school gepraat over dit.

Zeepsopje

 

Wat naar voor je @Zeepsopje ! In dit topic staan wat alternatieven voor zelfbeschadiging: https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen%2D135/alternatieven%2Dzelfbeschadiging%2D39544

Succes!

Groetjes mij @anoniemxv


Ik gebruik eigenlijk alleen mijn nagels


Misschien iets op je nagels doen zodat je zacht zijn? Weet niet komt ff in me op

Groetjes mij @Anoniemxv 


Ik ben erg bang dat ik een depressie heb, maar ik weet het niet zo goed, ik pieker daar erg veel over.


Ik ben erg bang dat ik een depressie heb, maar ik weet het niet zo goed, ik pieker daar erg veel over.

Het is niet erg. Ik kras mezelf ook en ik merk dat ik het minder doe wanneer mijn nagels gelakt zijn. Ik doe dan ook een beetje nagellak over de puntjes van mijn nagels, zodat ze minder scherp zijn (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel). Als mijn nagels mooi zijn dan wil ik ze ook niet meer gebruiken om te krassen omdat ik ze misschien beschadig ofzo. Ik lak mijn nagels nu minder vaak omdat ze beschadigd zijn door de nagellak maar ik zou gewoon proberen zodat je minder krast.

 

Ik zou een (zelf) test doen voor depressie als je dat nog niet hebt gedaan 🫶🫶. 


Dat heb ik al gedaan


Hey ik wou ff vragen hoe het nu gaat. 


Fijn dat je dat vraagt. Ik haat mezelf nog steeds heel erg, maar ik ben wel gestopt, nu ga ik ook nog hulp krijgen van iemand van de gemeente ofzo van een sociaal team. Ik weet nog steeds niet echt wat het is. Volgende week vrijdag heb ik de eerste kennismaking. Ik ben erbwel zenuwachtig voor, maar het komt goed.

Groetjes,

Zeepsopje 


Fijn @Zeepsopje !

Groetjes mij @Anoniemxv 


Reageer