Vraag

Zelfbeeld/ uiterlijk, bang dat ik daardoor geen vrienden heb

  • 18 April 2024
  • 3 reacties
  • 31 Bekeken

Hallootjes Allemaal, 

Ik ben een meisje van 15 jaar en ik merk dat ik veel problemen heb met mijn zelfbeeld en ik ben bang dat ik daardoor helemaal geen vrienden heb en nooit mijn soulmate ga vinden en daar zit wel mee!

Heeft iemand tips!!??

 

Groetjes!!


3 reacties

Reputatie 6

Online kun je wel mensen vinden (kijk uit hoe & wat i.v.m. 'rare mensen', met slechte bedoelingen), of met mensen op school iets samen organiseren, doen of iets dergelijks?

Dan rol je een beetje in de klas, en is het een beetje raar, al loop je langs (nadat die activiteit is geweest) om geen hoi of iets te zeggen.

Maar sowieso gewoon eens praten met iemand, alleen al "hoi", of een gesprek beginnen met een vraag, is al een start.

Ik hoop echt dat je ook meer tips binnenkrijgt, ik ben namelijk zelf iemand die moeilijk contact zoekt/kan zoeken (heb een) angststoornis, 'autisme', en meer)). Hopelijk lukt het een beetje dan, je bent zeker niet de enige in de klas die zo is/denkt en doet. Of anders iemand in een andere klas? Dan kan je daarmee gaan praten?

^Lukt soms ook wel om dat te doen, met iemand uit een andere klas.

 

VragenVragen

 

Reputatie 6
Badge +1

Heyy @Rosieeee Wist je dat mensen jou 20% meer aantrekkelijk vonden dan jouzelf??

Je bent mooie zoals je bent en iedereen heft iets waar ze onzeker over zijn, het is heel normaal om onzeker te zijn over iets.

Groetje van mij

Hey, ik denk dat veel mensen in de puberteit dit wel herkennen, ik ook. Ik denk dat als je meer vrienden wil maken het eerst het belangrijkste is dat je jezelf accepteert. Kijk rationeel aan tegen je zelfbeeld, klopt het wel? Kijk naar je positieve en negatieve kwaliteiten. Als het goed is kom je dan tot de conclusie dat je een best wel leuk persoon bent 🙃 

als je tot de conclusie komt dat je een slecht persoon bent, probeer je het opnieuw. Je kan bijvoorbeeld mensen op het forum vragen om er rationeel tegen aan te kijken. je kan het ook aan vrienden en familie vragen.

 

Als je zelfverzekerder bent en jezelf meer accepteert zal je minder onzeker voelen en komen die vrienden vanzelf wel. 

 

Reageer