zelfbeeld/uiterlijk

  • 11 March 2021
  • 3 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, 2 jaar geleden had ik (op mijn oude account) een (heeeeel lang) topic gepost waarin ik een miljoen dingen opnoemde waar ik over inzat met betrekking tot mijn uiterlijk. Geloof me, als ik het teruglees, het was echt extreem. Hieronder zie je mijn reactie van vandaag, ik dacht misschien heeft iemand er iets aan:).

 

Hey,

Topic starter hier! Ik kwam op het idee om weer eens op dit forum te kijken, 2 jaar later. Toen kwam ik dit topic tegen. Jemig, wat heftig om terug te lezen! Bizar hoe ontevreden ik over mezelf was. Echt bizar. Ik kan me vandaag de dag bijna niet meer voorstellen hoe ik zo over mezelf kon denken. En dat maar twee jaar geleden! Inmiddels ben ik 16, alles gaat fantastisch. Ik heb een leuke groep vrienden om me heen waar ik me bij thuis voel en waar ik heel veel waardering voor heb. Ik doe allerlei interessante dingen en maak zo veel leuke dingen mee. Ik heb een bijna-vriend (we zijn nu iets langer dan een maandje aan het daten) die ronduit geweldig is. We hebben echt een klik, ik kan mezelf bij hem zijn. Daarnaast is hij super knap, lang en gespierd. We delen een passie voor klimmen. Nooit gedacht dat ik zo iemand zou kunnen krijgen twee jaar geleden. Ik heb zo veel meer zelfvertrouwen gekregen sinds ik dat topic had geschreven! Niet normaal hoe erg de puberteit met je zelfbeeld kan f*cken. Kennelijk vond ik mezelf écht behoorlijk onaantrekkelijk. Wat een onzin! Denk dat ik wel bewezen heb hoeveel je zelfvertrouwen en je vrolijke uitstraling kan doen voor je aantrekkelijkheid. Ik wordt nu regelmatig knap genoemd en heb ook weleens jongens die gevoelens voor me hebben. En ik maar denken dat ik een of andere trol was, haha. Ik weet ook eigenlijk niet of iemand deze comment nog gaat lezen, maar wie weet kan ik een inspiratie zijn voor andere meisjes/jongens die door onzekerheid geplaagd worden en te snel conclusies trekken over hun eigenwaarde. Je ziet jezelf soms door een soort negatieve bril, maar heb er vertrouwen in dat het vanzelf voorbijgaat, ookal kun je je dat nu misschien niet voorstellen. Je bent jong, alles gaat nog veranderen! Probeer er vooral veel van te genieten, daar doen we het voor toch? Als ik hiermee iemand kan helpen zou ik het mooi vinden:).

Groetjes! Alles komt goed!


3 reacties

Heel mooi verhaal! Bedankt voor het delen! 
:grin:

Reputatie 3
Badge +1

Hoiii @Eendje 

Wow !! Mooi geschreven !!! Je kan hiermee zeker veel mensen helpen. Veel succes met je date. Ik gok dat intussen jullie al verkering/relatie  hebben. Het heeft mij ook echt geholpen. Talent voor schrijven  heb je zeker :)

Wat fijn dat je nu zo goed naar jezelf kijkt! Ik ben trots op je. Bedankt voor het delen van je verhaal! Nog een fijne dag :) 

Reageer