Vraag

Xtc op je 14de

  • 13 May 2021
  • 6 reacties
  • 236 Bekeken

Badge

Heyy, ik heb in september 2020 voor het eerst xtc gebruikt en de hele ervaring was leuk en ging goed. Ik gebruik het nu soms nog (ongeveer 1 of 2 keer per maand) ik ben verder niet verslaafd eraan maar ik doe het vooral omdat ik het chill vindt en best leuk maar ik heb niet perse drang om het te moeten doen. Maar nu is mijn vraag is het raar om op je 14de xtc te gebruiken want ik zit nu in 2de leerjaar en bijna heel de school gebruikt drugs etc maar ik vroeg me af of dit raar is om als 14 jarige regelmatig xtc te nemen. 


6 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hey!

Om gelijk te antwoorden, het is niet perse gebruikelijk om op je 14de xtc te gebruiken. Zelf was ik 17 toen ik voor het eerst xtc gebruikte en ik vond dat eigenlijk vrij heftig maar gelukkig was het voor mij ook een leuke ervaring. 

1 of 2 keer per maand is wel erg veel. Dat is eigenlijk het maximale voor een volwassene omdat xtc bepaalde stoffen in je hersenen opmaakt en je dus geen of weinig effect gaat ervaren als je het 4/5 keer per maand zou doen. Als je dat wel zou doen is de kans op bijvoorbeeld een depressie erg vergroot. De stoffen die xtc opmaakt zijn namelijk gelukshormonen. Als die op zijn kan je dus negatieve gedachtes krijgen.

Ook omdat je nog best jong bent is de kans dat veel drugsgebruik je groei in de weg zit best aanwezig. Ik weet niet of dat met xtc het geval is omdat er eigenlijk vrij weinig onderzoek is naar het verband tussen drugs en de puberteit.

Gebruik je ook nog andere drugs? En met wie gebruik je xtc en de andere drugs? Zijn dat vrienden of doe je het vaak alleen?

Ik moet je uiteraard het advies geven om volledig te stoppen met alle drugs voor de rest van je leven. Maar dat ga ik niet doen want dat doe ik zelf ook niet. Ik raad je wel aan om echt veel minder trip drugs te nemen als xtc. School zal komende jaren veel lastiger worden en dan moet je toch enige concentratie op kunnen brengen. xtc is heel leuk maar het is veel leuker als het bijzondere ervaringen zijn. Daarom adviseer ik je ook om buiten wiet en drank de andere drugs alleen in te nemen als de situatie perfect is. Bijvoorbeeld op een festival of een weekend logeren met een paar vrienden. Ik weet niet of je het doet maar ikzelf zou noooit drugs alleen nemen. Ik ken veel mensen die drugs gebruiken en opzich is dat geen probleem voor hun. Maar ik ken ook een paar mensen (waaronder 1 hele goede vriend van me) die elke dag alleen wiet roken en drinken etc. Ik zie gewoon dat hij verslaafd is en hij is nou ook gestopt met zijn school en stiekem weten we allemaal dat dat door zijn drugsgebruik komt. Gebruik dus nooit alleen drugs. Dan kan bijvoorbeeld ook niemand je helpen als je slecht gaat en de kans op verslaving is veel groter.

Dus matig in xtc gebruik ik zou zeker met je leeftijd een maximum van 1 keer per 4 maanden adviseren. Dan zit je dus alsnog op 4 keer per jaar wat best veel is voor iemand van 14.

Stay safe,

groetjes!

Hallo Anoniemmmm2006 :)

Je kunt beter geen XTC gebruiken. Al helemaal niet op je 14de. XTC schijnt vrij dodelijk te zijn als je verkeerde pillen hebt ofzo (ik heb verder geen verstand ervan). Maar het is gewoon niet goed om XTC gebruiken want je kunt er ook verslaafd aan raken. Krijg je XTC van iemand of koop je het van iemand?

-TheMightySlayer <3

Badge

Ik gebruik het meestal als ik met vrienden ben of als er iets is zoals een avondje uit ofz en ik let ook op de dosering want ik ben me er ook van bewust dat het schadelijk kan zijn en ik zorg altijd dat ik pillen heb die 100% clean zijn en geen andere troep ik zit. Bedankt voor het antwoorden op me vraag en zal het meenemen dat ik het wat minder ga gebruiken denk ik

Badge

Hallo Anoniemmmm2006 :)

Je kunt beter geen XTC gebruiken. Al helemaal niet op je 14de. XTC schijnt vrij dodelijk te zijn als je verkeerde pillen hebt ofzo (ik heb verder geen verstand ervan). Maar het is gewoon niet goed om XTC gebruiken want je kunt er ook verslaafd aan raken. Krijg je XTC van iemand of koop je het van iemand?

-TheMightySlayer <3

Ik koop het maar wel van mensen waarvan ik zeker weet dat het geen troep is en waar alleen puur mdma in zit en niks andere

Heyy, ik heb in september 2020 voor het eerst xtc gebruikt en de hele ervaring was leuk en ging goed. Ik gebruik het nu soms nog (ongeveer 1 of 2 keer per maand) ik ben verder niet verslaafd eraan maar ik doe het vooral omdat ik het chill vindt en best leuk maar ik heb niet perse drang om het te moeten doen. Maar nu is mijn vraag is het raar om op je 14de xtc te gebruiken want ik zit nu in 2de leerjaar en bijna heel de school gebruikt drugs etc maar ik vroeg me af of dit raar is om als 14 jarige regelmatig xtc te nemen. 

ja, dit is raar.

ten eerste, hoe kom je aan die illegale rotzooi

ten tweede, kijk maar goed uit wat je allemaal voor rotzooi in je lichaam stopt en dat je niet later toch verslaafd word. ik zou zo snel mogelijk stoppen als ik jouw was

Dus matig in xtc gebruik ik zou zeker met je leeftijd een maximum van 1 keer per 4 maanden adviseren. Dan zit je dus alsnog op 4 keer per jaar wat best veel is voor iemand van 14.

dat vind ik een goeie ja, als je echt niet wil stoppen doe dat dan

Reageer