Vraag

worries

  • 3 April 2024
  • 3 reacties
  • 38 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hi,

Ik ben een beetje bezorgd. Een vriendin van mij, nou ja, eigenlijk meer gewoon een aardig klasgenootje waar ik wel eens mee praat, ziet er de laatste tijd erg dun uit. Een beetje ongezond dun. Het lijkt ook alsof ze afvalt en ik zie haar niet zo vaak eten. Ik ben alleen niet zo close met haar dat ik er echt iets over kan zeggen, maar ik wil haar wel graag steunen. Ik wil haar ook helpen, maar ik weet niet hoe. Ik weet uberhaupt niet of er wel echt iets aan de hand is. Toch maak ik me zorgen om haar…

Wat moet ik doen? 

Gr, Cyris


3 reacties

Badge

Hey, het kan inderdaad zijn dat ze wel anorexia heeft, maar het kan ook zijn dat ze gewoon slank is. Dat is erg lastig in te schatten. Heeft ze geen vriendinnen die haar kunnen vragen wat er aan de hand is? Misschien helpen die haar ook al? En als je je echt zorgen maakt dan zou ik naar je ouders gaan, misschien weten die wat je kunt doen, die zijn daar meestal heel handig in.

Succes, en als je nog vragen hebt, laat het weten, ik ben hier juist om te helpen!😉

Reputatie 3
Badge +1

Thanks, ik heb een goede band met een van haar hele close vriendinnen. Ik zou voorzichtig bij haar kunnen peilen…

Ik heb het mijn ouders verteld, maar die vinden het net als ik echt moeilijk. 

Bedankt voor de tips,

Cyris

Reputatie 6
Badge +4

Hey, het kan inderdaad zijn dat ze wel anorexia heeft, maar het kan ook zijn dat ze gewoon slank is. Dat is erg lastig in te schatten. Heeft ze geen vriendinnen die haar kunnen vragen wat er aan de hand is? Misschien helpen die haar ook al? En als je je echt zorgen maakt dan zou ik naar je ouders gaan, misschien weten die wat je kunt doen, die zijn daar meestal heel handig in.

Succes, en als je nog vragen hebt, laat het weten, ik ben hier juist om te helpen!😉

Misschien weten haar leraren/ leraressen er ook van maar de kans is denk klein dat zij daar iets over gaan vertellen 

Reageer