Wordt geholpen met douchen

  • 28 April 2023
  • 7 reacties
  • 478 Bekeken

Badge

Ik kan mijzelf niet goed verzorgen 

Is er nog verder iemand anders die wordt geholpen met het douchen op dit forum? 

Ik wordt thuis zittend gewassen op een douchestoel en luier aandoen/verschonen wordt liggend gedaan op bed aankleden doe ik zelf en mijn moeder doet mijn tanden napoetsen

verder logeer ik op een zorginstelling in de weekenden daar wordt ik op een douchebrancard gewassen en de rest gebeurd op een aankleedtafel het douchen is wel fijner omdat ik dan lig. daarnaast dragen ze op de zorg instelling handschoentjes en bij het douchen en verschonen ook een schort 

thuis draagt mijn moeder aleen een schort bij het douchen en de handelingen daarna

ze draagt wel altijd handschoentjes 

worden jullie ook geholpen met handschoentjes en een schort

en wordt er wel eens iemand van jullie verzorgt op een douchebrancard en aankleedtafel

 


7 reacties

Ik heb dit zelf niet maar een goede vriendin van mij wel.

Reputatie 7
Badge +9

Nee ik word niet geholpen met douchen 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jannie,

 

ik heb een paar keer een tijdje gehad dat ik mezelf niet kon douchen, maar bij mij was het de ene keer omdat ik mijn arm had gebroken en die zat toen in het gips en tegelijkertijd had ik hechtingen in mijn andere arm dus die arm mocht ook niet onder de douche.

Een andere keer had ik mijn sleutelbeen en een paar vingers gebroken en een stuk of 3 ribben gekneusd, waardoor ik mijn arm niet kon gebruiken en verder ook niet zo veel kon.

Ik was blij dat er mensen waren die mij geholpen hebben, maar tegelijk was ik afhankelijk van hen. Ik had ongeveer 6-8 weken (per keer hulp nodig), dus dat is natuurlijk wel te doen, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou, als ik het goed begrijp, eigenlijk altijd nodig is dat je hulp hebt.

Ik kreeg hulp van 2 van mijn ‘broers’ die 20 zijn. Ze zijn niet echt mijn broers, maar ik woon bij hun in het gezin zeg maar (ik ben hun pleegbroertje en ik ben 14) en ik heb echt een hele goede band met ze. Als zij geen tijd hadden hielp mijn vriendje (wij zijn gay) mij ook wel eens en ook wel eens andere vrienden van mij.

Op zich kon ik afspreken met hen wanneer ik onder de douche wilde en dat ging wel goed, maar hoe is dat bij jou?

Wie bepaalt wanneer er gedoucht wordt. Heb je een soort vast schema en bevalt dat. Voelt dat goed voor jou of zou je het liever anders willen?

Heb jij vaste mensen die jou helpen of is het elke keer weer een verrassing wie je komt helpen. Ik bedoel dat lijkt me ook niet zo fijn als je veel verschillende mensen hebt die je komen helpen of is dat goed voor jou en ben je daar al aan gewend?

Sorry voor al die vragen, maar ik snap het als je niet overal of nergens antwoord op wil geven. Jij bepaalt wat je ermee doet. Ik ben gewoon nieuwsgierig en ik hoop dat alles goed voor jou geregeld is..

Ik heb nooit op een douchestoel of brancard gezeten/gelegen om te douchen. Eigenlijk ging ik 'gewoon’ met diegene die me hielp samen onder de douche. Dat kon omdat we 'broers'/vrienden zijn en zij douchten dan gelijk ook en zij wasten dan mijn haar en mij overal zeg maar. Ik kon me ook niet goed afdrogen en aankleden ging ook niet makkelijk, dus dat waren allemaal dingen waar ze mij mee hielpen.

Naar het toilet kon ik zelf. Ik moest eigenlijk alleen gewassen worden. Tanden poetsen kon ik zelf nog doen met mijn goede arm.

Jij had het over handschoentjes en daar hebben wij nooit over nagedacht. Het is natuurlijk een andere situatie. Ik ben thuis nooit gewassen door een 'professioneel’ iemand, want die hebben natuurlijk allemaal regeltjes en dat is logisch en ook goed en wel zo netjes.

Zij (broers en vrienden) wasten mij zoals ik mezelf en zij zichzelf ook wassen, gewoon met blote handen en doucheschuim erop en dan wassen. Ik vond dat ook niet raar, ik ben niet zo preuts en we zien elkaar sws vaker bloot. We hebben er eigenlijk ook helemaal niet bij stil gestaan om het anders te doen. Ik was er blij mee dat ze me hielpen.

Verder weet ik ff niet wat ik nog kan schrijven, maar je mag me alles vragen en dan kan ik kijken of ik een antwoord weet.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jannie,

 

ik heb net een reactie voor jou gepost, maar die moet eerst nog even door de check en dan komt ie hierboven te staan. Dus, nog even geduld….😉

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Badge

Ik heb dit zelf niet maar een goede vriendin van mij wel

Wordt zij ook geholpen op een douchebrancard En woont ze thuis of op een instelling en worden er ook handschoenen en schorten gedragen tijdens de zorg

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jannie,

 

misschien heb je mijn reactie van gisteren nog niet gezien, omdat ie een tijd in de check heeft gezeten, maar je kunt 'm nu lezen, want KT heeft 'm goedgekeurd

 

Je kunt klikken op de link

 

of zelf even naar boven scrollen, kijk maar.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Badge

Ik wordt thuis vast door mijn moeder verzorgt 

Reageer