Vraag

Winter kleding

  • 6 September 2020
  • 3 reacties
  • 138 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4

hoi,

Wij zijn onze winter kleren aan het controleren wat nog goed is wat weg kan etc.

Nu is bij ons altijd nog de traditie om de in de eerste weekend van oktober de zomer kleding in de opslag te doen, en de winter kleding in de kleding kast.

Maar lees steeds meer ( en hoor van vriendinnen ) dat dit een heel oud gebruik/traditie is en tegenwoordig vaak niet meer in gebruik is, om dat in oktober het best nog wel warm kan zijn.

Hoe gaat het bij jullie hebben jullie ook een vaste dag/datum waneer jullie je zomer kleding omwisselen voor winter kleding?


3 reacties

Hallo sproetje :)

Nee, als het warm is doe ik zomerjas aan of niks aan, als het koud is een winterjas. Midden-oktober kan het zelfs nog 28 graden worden.

-TheMightySlayer <3

Hi sproetje,

 

ik heb nog nooit gehoord van dat je echt je kleren die je in de zomer draagt dan opruimt en een hele winter niet gebruikt. Kijk ik draag in de zomer miss alleen een t-shirt of een overhemdje, omdat dat al warm genoeg is, soms nog een dun jasje erover en klaar ben ik in de zomer. Als het wat frisser wordt dan doe in behalve een t-shirt er nog een overhemdje over of een hoodie of alle drie en dat is warm genoeg. Soms ook wel een jas natuurlijk, want als het gaat regenen heb je niet genoeg aan een hoodie.

Met broeken net hetzelfde. In de zomer draag ik vaak een korte broek en in de winter meestal een lange, maar ik heb in de zomer ook vaak zat gewoon een spijkerbroek aan.

Dus, de meeste kleren draag ik een heel jaar, alleen maak ik andere combinaties door het jaar heen.

Op zich heb ik het nooit snel koud, eerder te warm, want in de winter doe ik binnen ook kleren uit dat ik alleen in t-shirt ben, terwijl de hele klas dan een dikke trui aan heeft. Ik krijg het er al warm van als ik het zie.

Twin en ik moesten vorig jaar een nieuwe winterjas kopen van mama, maar wij zeiden 'die doen we toch niet aan'. Zegt ze, koop nou maar, die staan best leuk en wat denk je, we hebben die jassen miss 2 x aan gehad, dus ja.

Voor sporten hebben we ook wel verschillende kleren voor als het kouder of natter is, maar ja, die pak je afhankelijk van het weer en niet door alleen jaargetijde. We fietsen veel, ook in regen en wind en alles, dus dan is het wel lekker als iets waterafstotend en winddicht is of juist korte broek of lange broek.

 

Maar waarom heb je dan echt winterkleren. Ik bedoel, meestal ben je toch binnen en overal is verwarming of airco. Twin en ik hebben sws geen dikke truien, want daar gaan we van van ons stokje. Ons lichaam kan ons in de winter net zo warm houden als in de zomer 'koel'. Voor het grootste deel dan.

We slapen ook het hele jaar bloot en onder hetzelfde dekbed, dus niet een winter of zomer dekbed, Ook eigenlijk nooit de kachel aan in onze slaapkamer, wel airco als het te warm wordt.. Gewoon heel jaar onder zelfde normale dekbed.

Heb jij het dan in de winter ook sneller koud ofzo dat je winterkleren aan doet?

Wat zijn winterkleren eigenlijk? Wij kennen alleen zo'n dikke jas en snowboots en een dikke trui ofzo, verder niet echt.

Nou ja, wij doen dus niet winterkleren uitzoeken enzo.

Enige is misschien dat als we in het voor/najaar of winter gaan surfen dat we eerder een drysuit aandoen, dan een wetsuit.

We lezen het wel wat je er over te zeggen hebt, dan begrijpen we het miss beter.

 

 

Groetjes,

M&M's

Heyy

Bij mij is dat niet zo. Al m'n kleren zitten heel het jaar in mijn kast. Nuja, ik draag ook altijd hoodies. Als het 28° is ga ik nog een trui meedoen als ik ergens naartoe ga. Dusja, het is niet echt nodig voor mij.

Als jij dat wel wilt doen moet je lekker doen trouwens! 

Groetjs

Reageer