Skip to main content
Vraag

wil wat aan mijn lichaam veranderen

• January 15, 2025
  • 1 reactie
  • 52 Bekeken

Chihiro
Forum|alt.badge.img+5

Hoi! Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest HAHA.... maar hier ben ik weer i guess. Ik ga nu wel gelijk door naar mn vraag :) Ik wil wat aan mn lichaam veranderen, ik merk dat mensen me steeds gekker aan zijn gaan kijken in de gangen op school en soms noemen mn vrienden me dik :( ik ben volgens dat bmi gedoe wel gezond hoor, don't worry, maar als ik 20 kilo af val ben ik ook nog gezond... 20 kilo gaat me wrs niet meer lukken voor de zomer, maar ik ga wrs veel zwemmen in de zomer en ik wil gwn mn shirt uit durven doen waar mn vrienden bij zijn (in t zwembad/strand, niet midden in de klas ofc) dus weet iemand hoe je minder zin hebt in chocolade/chips en of het een goed idee is om naar de sportschool te gaan? Ik wil graag wat afvallen, maar ook een beetje spieren opbouwen, maar ik kan me gwn niet houden aan mn doelen, want ik loop in de winkel en dan pak ik gwn waar ik zin in heb, maar dat is zeker geen appel ofzo HAHA... en ik heb geprobeert thuis workouts te doen, maar ik heb nergens echt plek om het goed te doen en ik heb er gwn geen zin meer in, maar ik krijg er dan wel spijt van dat ik het niet doe :(, snappen jullie het nog? Wrs niet, maar kan iemand me helpen, want ik struggle hier wel echt mee ngl

1 reactie

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • January 19, 2025

Hoi, als je dit wilt en dan met een "stok achter de deur" zul je waarschijnlijk moeten afspreken met iemand, een vriend bijvoorbeeld, dat je zo en zo vaak per week dan en danΒ  gaat sporten. Zodat je wel moet anders kom je je afspraak niet na. En je moet het echt zelf doen, dus toch de mindset krijgen om ervoor te gaan. Misschien kun je bij een sport gaan waar elke week een paar keer vaste trainingen worden gegeven.Β  Doe ik ook al jaren en is echt fijn. En ik heb geen goed dieet advies natuurlijk maar ook hier denk ik dat het kan helpen om je bv precies aan een lijstje of schema te houden. Maar ik denk dat je zulke dingen het beste met een echte deskundige kunt bespreken. Want misschien hoef je niet zoveel af te vallen als je denkt, of is het al prima, zulke overwegingen spelen mee. Keertje huisarts dus πŸ˜‰ succes!Β 

Groetjes liefs Tartan X