Vraag

wietgebruiken om helder na te denken?

  • 15 April 2023
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik word echt langzaam gek van mijn eigen hoofd, alleen s'avonds kan ik direct en zonder onnodig veel gedachten nadenken. Ik weet hoe ik via een aantal omwegen aan wiet kan komen, en ik denk er dan ook overna om het gewoon als manier om helder na te denken te gebruiken. Ik begrijp dat dat apart klinkt, maar overdag kan ik me echt op niks concentreren. En blijven mijn gedachtes maar aparte variaties maken op alles waar ik naar kijk. Als ik dit puur voor deze redenen zou gebruiken, en uiteraard bij de gepaste situaties, zou het dan geen kwaad kunnen?


3 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Dag,

 

Het gebruiken van deze substanties is een zeer slecht idee. Het heeft kans op verslaving en is strafbaar. Weet dat je door dit soort dingen te kopen meedraagd aan de drugtrafiek. Ik zou je aanraden om naar een pyscholoog te gaan. Daar kun je concentratie tips krijgen en medicijnen waardoor je beter kunt concentreren. Het is stukken veiliger en je geraakt er niet verslaafd aan.

 

Als je dit gaat gebruiken, zal het je jezelf niet kunnen vergeven. Een ouder lost liever problemen op met veel geld, in de plaats van zo en een verslaafd kind te hebben.

 

Hoe hard je jou ook verzet, als je eens verslaafd bent ga je niet meer zonder kunnen. Zeker als je brein nog steeds aan het ontwikkelen is als tiener.

 

Ik hoop dat ik je hier mee heb geholpen en dat je 2 keer na denkt voor je zoiets gaat doen.

 

Groetjes,

Ik zou persoonlijk dan niet voor wiet gaan maar een afspraak maken met de huisarts om eens te praten over je gedachtes, wie weet heeft de huisarts wel iets wat minder schadelijk is dan drugs…

Ik weet niet of je een goede band hebt met 1 van je ouders, maar anders zou je ook met hun kunnen praten?

Reputatie 5
Badge +2

Voor @Epic_gamer, ik ben het met @TikTak eens. Voordat je zelf dingen gaat proberen, zou ik aanraden om langs een huisarts te gaan die hier verstand van heeft. Er zijn vast ook andere oplossingen, die miss zelfs beter zouden werken. 
 

Succes! 
 

-Yodema 

 

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. verwijderen van reactie die in strijd was met de forumregels

Reageer