Skip to main content

Wie heeft er ook toen die klein was wel eens een pleister op zijn of haar oog gehad. Ik vondt ze afschuwelijk en ging altijd huilen.

Hey TessaV,

Zelf heb ik nog nooit zo'n pleister op mijn oog gehad, maar een aantal kinderen uit mijn klas wel van de basisschool.

Mijn moeder legde vroeger altijd aan mij uit dat de mensen met een afgeplakt oog een 'lui oog' hadden. Dus eentje die niet zo goed werkte en dan werd het goede oog afgeplakt, zodat het 'luie oog' wel moest gaan werken.

Ik snap dat je het afschuwelijk vond. Hoe is het nu? Heb je iets van een bril of lenzen? Of was het alleen toen je wat jonger was dat je oog niet goed werkte?

Veel mensen hebben er later volgens mij niet meer zo veel last van, vroeger zat er bijvoorbeeld zo'n meisje bij mij in de klas die toen en een bril en zo'n afgeplakt oog had. En nu heeft ze geen bril of lenzen ofzo en werkt het dus gelukkig goed.

Hopelijk is dat bij jou ook zo!

Groetjes,

Simply Me


nu als enigste nog een bril voor de rest nergens geen last meer van.


Ik moest ze ook op gelukkig niet de enigste in de klas 3 andere meisjes ook ik had wel van die saaie helemaal bruin waren ze terwijl me klasgenootjes met een mooi plaatje hadden 


Reageer