werkt masturberen tegen stress?

  • 9 June 2022
  • 1 reactie
  • 110 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Heee ik ben 14 jaar en ik slaap heel slecht... en ik slik 4 slaapillen  ik heb heel veel stress om te slapen helpt masturberen tegen stress en hoe moet je  masturberen ik wil wel masturberen maar schaam me ervoor als ik het doe en ik wil niet dat me ouders erachter komen heeft iemand tips hoe je moet masturberen en hoe je ouders er niet achter komen


1 reactie

Ja, masturberen helpt tegen stress. Er komen namelijk stofjes vrij als endorfine, oxytocine en dopamine, deze worden wel eens omschreven als gelukshormonen en beloningsstofjes in de hersenen. Maar of dit ook gaat werken tegen je slaapprobleem, is natuurlijk lastig te zeggen.

Voor als je het een keer wilt proberen; ik heb laatst een vergelijkbare vraag beantwoord in een ander topic:

… 

Als je hier nog helemaal nieuw mee bent, is het verstandig om eerst weer even op te weten wat er allemaal tussen je benen zit. Zoek eens wat op op internet en ga eens kijken of je dat bij jezelf ook kunt vinden. Gebruik bijvoorbeeld dit filmpje op Sense.info. Ga gewoon maar eens zitten met een spiegeltje en ga eerst gewoon eens kijken, eventueel gebruik je je vingers om je schaamlippen een beetje open te spreiden zodat je het beter kunt zien. Kijk eens of je alles uit het filmpje ook bij jezelf kunt vinden. Daarna kun je een beetje gaan voelen; wat voelt er fijn als ik het aanraak en wat niet, etc.

Om klaar te komen hebben de meeste vrouwen clitorale stimulatie nodig. De clitoris is echt het genotsorgaan. Als je het filmpje al bekeken hebt, weet je dat de clitoris bestaat uit een uitwendig topje en aan de binnenkant doorloopt. Bij het vingeren hoef je dus niet per se in je vagina om de clitoris te stimuleren. Je kunt het topje van de clitoris bevredigen door er bijvoorbeeld overheen te ‘wrijven’. Het ‘hoedje’ of ‘capuchon’ die eroverheen zit, zorgt ervoor dat je dit hele gevoelige knopje niet overstimuleert waardoor het niet vervelend wordt.

De clitoris is hetgeen die je moet stimuleren om een orgasme te bereiken en of je dat stimuleren inwendig of uitwendig doet, is aan jou. Onthoud, het is helemaal jouw feestje. Probeer, ontdek en verken wat jij lekker vindt. Iedereen vindt weer wat anders fijn. Wij kunnen jou niet vertellen hoe jij prettig kunt masturberen, dat ga je zelf uitvinden. Probeer gewoon het een en ander en focus op hetgeen wat lekker voelt.

Ook kan je natuurlijk altijd eens op Sense.info - Vingeren kijken.

Masturberen is echt niet iets om je voor te schamen hoor. Heel veel mensen masturberen en het is ook helemaal niet raar om dit op deze leeftijd te ontdekken en hiermee te experimenteren. Je hoeft je er dus echt niet voor te schamen. Maar je hoeft het ook niet van de daken te schreeuwen he. Houd het lekker voor jezelf. Het is gwn jouw dingetje, da's gwn privé.

Je zegt dat je niet wilt dat je ouders erachter komen. Dat moet wel te doen zijn toch. Je kunt bijvoorbeeld masturberen in de badkamer. Deze kan je op slot doen, zodat je zeker weet dat je echt een momentje voor jezelf hebt. Zeker als je misschien lekker in bad gaat of onder de douche masturbeert, kan dat heel ontspannend zijn. Maar ook is in je kamer een optie. Zeker ‘s avonds, zal niemand je snel storen toch. Ik neem aan dat je ouders niet zomaar ‘s avonds of ‘s nachts binnenstormen toch? En mocht je nou wel gestommel horen op de overloop ofzo, doe je je handen even boven de deken en is er niks aan de hand mochten ze wel binnenkomen. Dus het moet volgens mij geen probleem zijn om te zorgen dat je ouders er niet achter komen. Ik zou me daar geen zorgen over maken.

Reageer