Vraag

wereld zien draaien

  • 22 August 2021
  • 8 reacties
  • 158 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14

Hey allemaal! Ik heb een probleem, als ik aan het sporten/fietsen ben dan gebeurt er soms iets heel vreemds: de wereld lijkt dan te draaien, net zoals als je duizelig bent, maar ik ben op dat moment niet duizelig. Weet een van jullie misschien wat het is??


8 reacties

Heyy

 

Een echte reden kan ik je helaas niet zeggen, maar ik verwacht in ieder geval wel dat er een link ligt met het sporten/fietsen als je dit gevoel krijgt.. Op het internet staat dat het kan liggen aan een te lage bloedsuikerspiegel, maar zeker weten doe ik het niet.

 

Als je merkt dat je weer dat draaierige gevoel krijgt kan je denk ik het best even stoppen met fietsen of sporten en even rustig doen.

Ga even ergens rustig zitten en eet even wat / drink even wat zodat je weer wat energie krijgt. Als het gevoel dan weer wegtrekt kan je weer verder gaan. Je zou ook uit voorzorg voor het sporten/fietsen even wat kunnen eten en drinken!

 

Je kan ook als je het niet vertrouwd altijd even langs de huisarts gaan om dit bij hem/haar voor te leggen. Dan heeft je huisarts vast ook nog wel tips en tricks voor je en die kan je ook echt goed vertellen wat dit is:wink:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 7
Badge +14

 
(onnodige quotes verwijderd door de Kindertelefoon)

Dankje!  

Hoi is het van inspanning naar opeens draaien terwijl je niet dizzy bent? Heb ik ook ! Soms lijkt het dan net of je even niet helemaal er bij bent terwijl je er wel bent ofzo. heel apart.  soort film . je voelt je niet echt slecht maar wel dat er wat is.  Ik weet het ook niet, komt het door puberen? In elk geval klinkt raar maar wel fijn dat er ook iemand anders dit heeft, ik dus ook ! Ik zal eens aan mn bio leraar vragen. Of heb jij intussen al een antwoord ? 🙂 zou ik heel graag willen weten dan :blush:

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Ik heb het vaak ook 

Het is denk ik door de stress 

 

X

Zelle 

Reputatie 7
Badge +14

@Zelle en @Ellen

Dankjewel voor jullie reacties! Het is nu al wat minder, maar ga toch ergens deze maand een keer naar de huisarts toe, of misschien weet mijn bio docent wel wat dit is. 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 2
Badge

Ik heb het ook vaak en dan vooral tijdens sporten en fietsen, wat ik dan meestal doe is rustig gaan zitten. Dat werkt wel, ik heb dan ook dat het soms zwart word voor mijn ogen. Ik heb gegezocht op internet en waarschijnlijk heeft het te maken met de puberteit en een te lage bloeddruk

Hoi @Eenmeisje004  weet je al meer over wat het is ?  Ik hoop dat je er geen last meer van hebt en ik ben ook benieuwd :blush:

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Lieve Eenmeisje004, heb je hier nog wel eens last van ? Hopelijk niet !  ik heb heel soms een beetje duizelen als ik bijv heb geklommen en dan weer beneden sta of gewoon van binnen naar buiten loop maar dat schijnt niet heel erg te zijn.

Grtz en liefs Julian X

Reageer