Vraag

Weinig eten


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik heb sinds de lockdown ergens last van, namelijk dat ik niet veel wil eten omdat ik bang ben om aan te komen. Soms vind ik mezelf ook een beetje te dik. Daarom eet ik niet veel. 

Als ik veel heb gegeten of iets ongezonds heb voel ik me heel schuldig, dat is echt geen fijn gevoel. Dan wil ik het uitspugen, maar dat lukt nooit, dus dan eet ik de volgende dag weer heel weinig. 

Die gedachte is echt heel erg vervelend, want ik heb zo vaak een hongerig gevoel zegmaar. 

Hebben jullie tips?

p.s. te zwaar ben ik niet, ik ben 1.60 en weeg 48kg.


23 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Volgens mij ben je gewoon perfect, niet te zwaar, niet te ligt, precies ertussenin, als je bang bent om aan te komen kan je altijd gezond gaan eten, een dieet dus, ongeveer 2500 calorieën, dus niet te veel, maar ook niet te weinig...

Heyhey!

Wat vervelend om te horen dat je moeite hebt met eten en bang bent dat je te zwaar wordt. Het is belangrijk dat je genoeg eet, daarom hoop ik dat je iedere dag in ieder geval een goede lunch en avondeten eet! Probeer iedere dag net als altijd te blijven eten, en als dit niet lukt eet wat kleins zoals een cracker op dat soort momenten. Probeer elke keer iets meer crackers te eten, zodat je weer gewend raakt aan hoe je vroeger at.

Hou je sterk! Ik ben trots op je.

Groetjes!

Bedankt voor jullie reacties! Het verschilt ook heel erg per dag. De ene keer eet ik weer heel erg weinig, maar de andere keer weer veel en zelfs ongezonde dingen. Ik zit wel snel vol. 

Als ik iets ongezonds gegeten heb voel ik me meteen weer schuldig.

Na 1 appel heb ik bijvoorbeeld al een vol gevoel, of ligt dat aan mij?

Hey @hello1234!

Je hoeft je zeker niet schuldig te voelen als je iets ongezonds eet. We noemen iets 'ongezond' als het in grote hoeveelheden slecht voor je is. Een stuk chocolade is dus helemaal niet slecht voor je, tenzij je alles in een keer opeet. Probeer een beetje afwisseling te hebben, dat heb je nodig.

Ik ben onwijs trots op je! Topper!

Groetjes!

Na 1 appel heb ik bijvoorbeeld al een vol gevoel, of ligt dat aan mij?

Dat kan, de ene persoon zit sneller vol dan de ander. Dat heeft ook te maken met hoe snel je je eten verteerd. Probeer in ieder geval de 3 standaard etenstijden iets te eten. Dus ontbijt, lunch en avondeten. Tussendoor kun je proberen een koekje bij de thee/koffie, of een cracker te eten.

@Mier Heel erg bedankt! Super lief!:heart:

Geen probleem! Hou je sterk en geef nooit op, ik geloof in je en ben supertrots!! Je kunt hier altijd op reageren als je nog vragen hebt. Geniet nog ff van het zonnetje 😎

 

Ik eet ‘s ochtends 1 boterham met appelstroop, tussendoor dan zo’n gezonde reep, van Graze had ik ze laatst, tussen de middag meestal 2 boterhammen met jonge kaas en 100% pindakaas, tussendoor een appel en ‘s avonds ligt het er natuurlijk aan wat we eten. Soms eet ik als lunch ook weleens 3 of 4 boterhammen en soms eet ik ‘s avonds dan een koekje ofzo en dan voel ik me zo schuldig want dan vind ik dat ik heel veel eet. 

Ik was laatst een soort straf voor mezelf aan het bedenken voor als ik veel eet, maar ik heb het nog niet bedacht. 

Vinden jullie dit veel? 

Hey @hello1234!

Dat ziet er juist uit als een onwijs goed eetpatroon, je eet gevarieerd en niet te veel! Ik ben onwijs trots op je!

Groetjes!

Heey,

Als je kijkt naar je BMI is die prima. Ik heb verschillende waarde ingevuld voor je geslacht en leeftijd en elke keer was die goed. Je gewicht is dus prima in verhouding met je lengte en je bent niet te zwaar.

Je lijkt genoeg te eten. 3x een maaltijd en tussendoortjes. Je zou eventueel via een app kunnen bijhouden hoeveel je binnenkrijgt en of dat voldoende is.

Groetjes,
Simply Me

@Mier @Simply Me Dankjulliewel!!:two_hearts::heart:

Hoi, ik hoop dat iemand dit nog leest :) 

Maar de laatste tijd ging het weer goed, alleen nu weer niet. Ik vind mezelf nu zelfs te dik en ik wil afvallen, dus daarom eet ik weinig. Dit gevoel is echt heel stom, ik vind mezelf dan ook zo’n aansteller! 

Kunnen jullie me helpen?

Groetjes

Hey @hello1234!

Je zult zeker momenten hebben waar het even iets minder gaat tijdens het 'genezen', dit is heel normaal en je bent zeker geen aansteller. Ik ben echt onwijs trots op je dat het zo goed is gegaan de laatste maand.

Hou vol en blijf het proberen!

Ik ben echt super trots op je, topper!

Groetjes!

@Mier bedankt voor je reactie! Heb je misschien tips voor me om er vanaf te komen? Ik vind mezelf namelijk dik en ik wil afvallen terwijl ik dat helemaal niet ben!:disappointed:

@hello1234 Dat is lastig, probeer ermee om te gaan en accepteer dat je je zo voelt. Ga door met het eetpatroon waar je de laatste maand mee bent begonnen. Ook als je geen zin in eten hebt probeer wel alle maaltijden te eten. Ik snap dat dit heel lastig zal zijn maar dit gaat je zeker weten lukken!

Het is oké om je zo te voelen en dit zal over gaan, blijf jezelf vertellen dat je niet dik bent. Dat ben je namelijk niet.

Hou je sterk, ik ben trots op je!

@hello1234 Probeer je te houden aan het schema waar je de laatste maand mee bent begonnen, ook al heb je geen zin om te eten probeer het wel op te eten. Ik snap dat het onwijs vervelend is dat je je zo voelt, maar weet dat het oké is. Je gaat je binnenkort beter voelen.

Ik ben echt onwijs trots op je, en geloof in je.

Groetjes!

Badge

Hey! Ik heb hetzelfde gehad in de vorige lockdown! Ik heb erover gepraat met mijn moeder. (dus iemand die je vertrouwd) We hebben samen ervoor gezorgd dat ik iets meer ging eten! 3 Maaltijden en 3 tussendoortjes per dag heb je echt nodig! Die tussendoortjes hoeven echt niet allemaal gezond te zijn! Als je maar eet wat je graag wil! Bijvoorbeeld een koekje is ook goed! Of een fruitsalade 🙂 Het gaat met mij weer helemaal goed, dus ik hoop dat het met jou ook weer snel goed gaat! xx

 

Het komt goed! 🥰

Badge

Ik eet ‘s ochtends 1 boterham met appelstroop, tussendoor dan zo’n gezonde reep, van Graze had ik ze laatst, tussen de middag meestal 2 boterhammen met jonge kaas en 100% pindakaas, tussendoor een appel en ‘s avonds ligt het er natuurlijk aan wat we eten. Soms eet ik als lunch ook weleens 3 of 4 boterhammen en soms eet ik ‘s avonds dan een koekje ofzo en dan voel ik me zo schuldig want dan vind ik dat ik heel veel eet. 

Ik was laatst een soort straf voor mezelf aan het bedenken voor als ik veel eet, maar ik heb het nog niet bedacht. 

Vinden jullie dit veel? 

 

Dit is een prima eetpatroon! Dit is zeker niet teveel, maar juist goed! Je hoeft je niet schuldig te voelen als je iets 'ongezonds' eet! Ik snap je gevoel, want ik heb het zelf ook gehad! Je hoeft jezelf niet te straffen als je teveel eet! Wat je wel kan doen is naar buiten gaan, of gaan sporten als je dat gevoel hebt! Mij hielp het heel erg, want ik voelde mij fitter & ik maakte me minder zorgen om de 'ongezonde' dingen! Ik hoop dat dit je gaat helpen! Blijf doorzetten, het komt goed!

Dankjulliewel!!

@anoniem.x_ Ik heb alleen mijn moeder verteld dat ik bang ben om aan te komen, maar nog niet dat ik mezelf te dik vind en nu wil afvallen. Ik ben bang dat ze dan een psycholoog belt ofzo en dat wil ik niet. Daarbij heeft mijn vriendin ook een eetprobleem en die loopt al bij een diëtist en dan ben ik bang dat ze denken dat ik het doe om aandacht te vragen of me aanstel. 

In deze lockdown zit ik ook veel thuis dus dan beweeg ik weinig, ik denk ook dat het daardoor komt. Door de lockdown voelde ik me ook sowieso somber, dus als ik elke dag naar school zou gaan (wat ik helaas nog niet ga) denk ik dat ik me al wat beter zal voelen. 

Ik ben trouwens al een jaar lang 1,60m, niks gegroeid, maar ik ben wel wat zwaarder, van 48kg naar 50kg, kan dat? Ik ben daar dus ook bang voor en daarom wil ik ook afvallen. 

Ik vind het zo stom, ik wil dit helemaal niet!:disappointed:

Badge

Hi! 

Je bent niet de enige, onthoudt dat! Ik struggel al 5 jaar met mijn gewicht en uiterlijk. Het is er niet beter op geworden, maar ik leer mezelf steeds meer accepteren zoals ik ben! Probeer dat ook eens, dan voel je je vast minder schuldig. Ik ben sinds de lockdown bijna 10 kilo aangekomen, maar toch.. We zitten in een lastige leeftijd waarin ons lichaam heel erg ontwikkeld. Wees dus lief en beloon jezelf af en toe. In plaats van minder eten zou je ook kunnen wandelen of sporten, dat doe ik ook. 

 

Groetjess

Hoi, ben ik weer, ik heb er nog steeds wel last van, het gaat mwa. 

Ik eet als ontbijt nog steeds 1 boterham met appelstroop, nu geen tussendoortjes meer, als lunch twee boterhammen met kaas en pindakaas en als avondeten probeer ik niet veel te eten, maar dat is moeilijk. Als we wraps eten eet ik bijvoorbeeld toch twee wraps. 

Soms eet ik tussendoor wel eens wat, maar ik blijf vinden dat ik veel eet…

Liefs!

Reageer