Vraag

weer terug naar school,blijven zitten en gestrest

  • 25 July 2023
  • 7 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

na de zomervakantie ga ik trug naar school ik zat vorig jaar in de eerste dus ik zal nu wel naar de tweede gaan nou dat klopt niet. in mijn laatste topic over het ziekzijn zeg ik dat ik al 2 maanden niet naar school was gegaan.  Dat werd uiteindelijk een half jaar met veel hulp is het gelukt om weer in de klas te komen maar door alle gemisde toetsen moet ik een jaar overdoen ik ga nu wel een niveau hoger, maar ben best wel gestresd ik heb waarschijnlijk dyslectie  en heb nooit echt veel vrienden gehad op school. De kinderen uit mijn nieuwe klas lijken heel aardig maar de kinderen uit mijn vorige klas ook.  Ik weet dat ik niet gestresd hoef te zijn maar ik wil niet weer ziek worden. Kan iemand me tips geven voor het volgende jaar in de eerste?


7 reacties

Reputatie 5
Badge +3

sorry als het raar geschreven is

Reputatie 7
Badge +9

Ik zou het proberen er het beste van te maken niet stressen en het leuk hebben 

Reputatie 7
Badge +6

Heyy

Wat vervelend dat je zo gestrest bent! Zoals @Gekehenkie al zei, probeer niet te veel te stressen. Als school weer begint, moet je zorgen dat je genoeg rust neemt. Geef je grenzen aan, je hoeft niet te veel te verwachten van jezelf, als je dat teveel doet, krijg je kans dat je weer ziek word, en dat wil je natuurlijk niet.

 

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Heehee,

 

Ik snap je helemaal! Zoals de twee hierboven ook al zeggen: wees niet té gestresst. Ja tuurlijk, stress hoort bij school, ik heb nog nooit iemand ontmoet die nog nooit stress heeft gehad om een toets, hw of iets anders. Wees dus ook niet te streng voor jezelf en wees gewoon jezelf! Want als je gewoon jezelf bent en blijft, dan zul je ook vanzelf merken wie wel en niet (als vrienden) bij je passen.

 

Succes!!

 

-Yodema 

Reputatie 3
Badge +2

Hey hoi!

Ik ga volgend schooljaar ook naar een andere klas op een ander niveau, en vind dat eerlijk gezegd ook een beetje spannend. Maar je moet onthouden dat, als het niet lukt, er altijd hulp is! 
 

hey lieve @anoniemia

aahh de eerste wat spannend! maar dat komt echt helemaal goed!!

in het begin is het misschien een beetje raar, en een beetje wennen. want alles is heel anders dan de basisschool.  maar uiteindelijk wen je daar aan hoor!

wat erg dat je nog geen vrienden hebt, maar daar hoef je je helemaal geen zorgen om te maken. als jij lekker jezelf bent dan komt dat goed. :)) 

je vroeg ook om tips, ik heb een tip dat is namelijk dat je goed aantekeningen maakt in de les want dit helpt mij vaak :)

er is altijd hulp, mocht het niet lukken dan is dat helemaal niet erg. 

het is niet vreemd dat je gestrest bent, ik weet zeker dat er meer mensen zijn die gestrest zijn dus jij bent vast niet de enige. iedereen vind het vast een beetje spannend!! geloof me, je hoeft je echt niet te stressen!! :)

 

en als je nog vragen hebt over de eerste, tag me dan even in je berichtje. ik wil je graag helpen!!

 

heel veel succes en geniet nog van je vakantie!

veel liefs,

maisie <3

Reputatie 5
Badge +3

thxx voor alle liefe berichten ik ga met goede hoop het school jaar in en hopelijk word het leuk!!!

Reageer