Skip to main content

hii, ik ben al veel te laat ongesteld. Weet iemand waardoor dit kan komen? (ik ben al ontmaagd btw maar de laatste keer was 2 maanden geleden)

ik ben een beetje bang dat ik zwanger ben maar dat kan dan niet toch????

Doe een zwangerschapstest zou ik zeggen, dan weet je het zeker. Anders misschien even langs de huisarts als je je zorgen maakt.


Ben je nou een week of 2 maanden niet meer ongesteld?


@jaivy volgens mij 2 maanden.toen  je werd ontmaagd deed je het met condoom of zonder 


Hoi Nerdje3000,

Het is helemaal niet erg als je iets later ongesteld bent dan normaal. Ikzelf ben even geleden drie weken te laat ongesteld geworden. In de eerste jaren (ja jaren, dus niet maanden) dat je ongesteld bent kan het nog onregelmatig zijn. Dit kan komen door bijvoorbeeld hormonale schommelingen of omdat je zwanger bent. Maar er zijn nog zoveel meer mogelijkheden. Ik noem er hieronder een paar op:

  • Stress: Dit is een van de belangrijkste redenen voor een late of overgeslagen menstruatie. Neem de tijd om je te ontspannen, regelmatig te bewegen of zelfs wat ademhalingsoefeningen te doen om je stress onder controle te houden.
  • Plotseling gewichtsverlies: Dit kan je menstruatie doen stoppen, omdat een ernstige caloriebeperking of eetstoornissen de productie kunnen stopzetten van de hormonen die je nodig hebt voor ovulatie.
  • Extreem overmatige lichaamsbeweging: Te veel lichaamsbeweging en intense fysieke activiteit kan een hormonale onbalans veroorzaken.
  • Medische langetermijnaandoeningen: Sommige aandoeningen zoals hartziekte en diabetes kunnen een gemiste of onregelmatige menstruatie veroorzaken. 
  • Overgewicht of obesitas: Overgewicht of gewichtstoename kan ervoor zorgen dat je lichaam te veel oestrogeen produceert. Dit kan je menstruatiecyclus beïnvloeden. 
  • Voorbehoedsmiddelen: Sommige soorten voorbehoedsmiddelen, zoals de oestrogeenvrije pil, de prikpil of het spiraaltje, kunnen ervoor zorgen dat je menstruatie volledig stopt.
  • (bron)

Je zegt dat je twee maanden geleden voor het laatst seks hebt gehad, als ik het goed begrijp tenminste: "ik ben al ontmaagd btw maar de laatste keer was 2 maanden geleden”. Ik kan het niet uitsluiten dat je zwanger bent. Na twee maanden beginnen de duidelijkste zwangerschapssymbolen zoals overtijd zijn. Maar raak nu niet meteen in de stress, er zijn dan ook andere zwangerschapssymbolen. Heb je gevoelige borsten? Heb je last van ochtendmisselijkheid? Of ben je moe? En zo nog wat. Je kan voor de zekerheid een zwangerschapstest doen. 

Hopelijk heb ik je zo een beetje duidelijkheid kunnen geven. Heel veel succes!

 

Groetjes,

Paardebloem


Hallo nerdje3000 :)

Het is wel normaal bij meisjes dat het onregelmatig is. Je kunt een zwangerschapstest doen om zeker te zijn of je zwanger bent. 

-TheMightySlayer <3


Ben je nou een week of 2 maanden niet meer ongesteld?

een week


@jaivy volgens mij 2 maanden.toen  je werd ontmaagd deed je het met condoom of zonder 

met condoom. Ik ben hierna ook gewoon weer ongesteld geworden. Maar ik ben nu week week te laat


Reageer