Vraag

wat is snijden?

  • 6 August 2020
  • 4 reacties
  • 141 Bekeken

Badge

Hey ik ben een meisje van 11 jaar, en ik zie vaak in tijdschriften een onderwerp over " jezelf snijden " maar ik weet nog steeds niet wat dat is. Kan iemand mij zeggen wat dat is? 

 

Alv bedankt!


4 reacties

Jezelf snijden betekent letterlijk met een scherp voorwerp over je armen, benen of waar dan ook heen gaan.

Mensen snijden zichzelf om verschillende reden, de een doet het om zichzelf te straffen, de ander doet het om is wat anders te voelen. Deze mensen zijn meestal depressief, of hebben depressieve gedachten, andere mensen doen het voor de aandacht. En nee dat is niet van hey zie mij met me littekens ik ben heel zielig nu. Nee het is meer als een kleine hint dat het slecht met diegene gaat. 

Snijden is niet goed, en ook niet fijn. Ik zou je dus ter strengste afraden om het te doen, of het te proberen. Er zijn genoeg andere reden hoe je een van de bovenstaande oorzaken kan maken.

See ya!

Spookyzx. 

*Google is je beste vriend als je iets niet weet. Probeer de volgende eerst zelf even een antwoord te vinden.*

Jezelf snijden is een vorm van self-harm/zelfbeschadiging/automutilatie. Wikipedia - Automutilatie. Waarom mensen dit doen vind ik ook vaak lastig te begrijpen, maar enkele motivaties zijn; Zichzelf willen straffen, omzetten/afleiden van mentale pijn naar fysieke pijn, depressies (soms is het snijden een poging tot zelfmoord), uiting van agressie, minachting van het eigen lichaam.

Aangezien je het topic hebt geplaatst in seksualiteit bedoel je misschien besnijdenis (waarschijnlijk niet want je hebt het over jezelf snijden, maar ik doe 'm er toch maar even bij). Wikipedia - Circumcisie

 

Groetjess

Hey,

Jezelf snijden is jezelf pijn doen/verwonden met een scherp voorwerp

Mensen doen het om allerlei redenen: Om zich op andere pijn te kunnen focussen dan mentale pijn en nog tal van andere redenen

Het is inderdaad heel slecht, vooral ook omdat het verslavend is: Begin je er eenmaal mee kan je vaak niet meer stoppen of val je er vaak in terug. Ook als je je later slecht voelt kan het heel verleidelijk lijken, zelfs nog na maanden

Dat komt volgens mij doordat er als je jezelf snijdt er een pijnstillend stofje vrijkomt en daar kan je dan niet meer zonder.

 

Groetjes

Hey,

 

Er zijn hier al heel wat goede reacties die het uitleggen,maar tot reageer ik zelf nog.

 

Snijden is voor mensen een uitweg om van hun situatie af te komen, sommige mensen doen het om een gevoel van pijn te voelen omdat ze zelf niks voelen, of puur uit dwang om zichzelf te straffen, de een doet het omdat ze vinden dat ze het leven niet verdienen , de ander doet het om te laten zien dat het niet goed gaat met iemand en de ander doet het om zichzelf soort van af te zonderen van de wereld. Het is niet aangeraden om te doen, dus doe het niet, er zijn tal van andere manieren maar doe het niet , het is zoals andere al zeiden verslavend en is de kans groot dat je er later ook erg gevoelig voor bent. Als je wilt gaan snijden praat dan met iemand die je vertrouwt,  of praat met iemand van 113 of de kindertelefoon als dit het geval is.

Je kan snijden op verschillende manieren doen, de een doet het weer heel anders dan de ander. Op elke manier is het zo dat je het beter niet kunt doen, je krijgt littekens die ook niet weggaan dus doe het niet.

 

Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid.

 

Groetjes Gebruiker c 

Reageer