Vraag

Wat is mijn ideaal gewicht?

  • 20 March 2022
  • 9 reacties
  • 103 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Heyy 

Wat zou mijn ideaal gewicht zijn ben 12 jaar en  156 cm

Alvast bedankt xxx


9 reacties

Ik ben 12 jaar 167 cm en 44 kg

Er besta geen ideale gewicht . Je bent wie je bent 

 

Emma

Ik heb anorexia gehad, dus een beetje onderwicht 

 

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eten-4-13/gezond-gewicht-en-bewegen.aspx  

Sanny xxxx

Reputatie 5
Badge +2

Als ik met niet vergis is voor jouw lengte alles tussen de 39 en 52 gezond (je kunt gewoon googelen BMI berekenen). Er is geen ideaal gewicht, maar een gezond gewicht is wel belangrijk.

Als je hier nog net buiten valt geen paniek, met een beetje meer eten of bewegen komt het goed (hoewel qua eten is gezond eten belangrijker dan de hoeveelheid).

Bij een gezond gewicht hoef je het alleen gezond te houden, door voldoende te bewegen en gezond te eten. Er bestaat dus niets als “aan de hogere/lagere kant van gezond”, want jij bent goed zoals je bent :)

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Reputatie 5
Badge +3

Hallo iedereen

Dankje wel voor jullie antwoord!!! ik heb dus gelukkig een goed gewicht (: 

xxx

Heey ben weer terug ( ------------------------- ;)

Je gewicht is prima 

naam verwijderd door kindertelefoon 6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Reputatie 2
Badge +1

hey,

een ideal gewicht bestaat niet. Je bent goed hoe je bent.

 

een poot van:

Dinosaurus

Reputatie 5
Badge +2

Als ik met niet vergis is voor jouw lengte alles tussen de 39 en 52 gezond (je kunt gewoon googelen BMI berekenen). Er is geen ideaal gewicht, maar een gezond gewicht is wel belangrijk.

Als je hier nog net buiten valt geen paniek, met een beetje meer eten of bewegen komt het goed (hoewel qua eten is gezond eten belangrijker dan de hoeveelheid).

Bij een gezond gewicht hoef je het alleen gezond te houden, door voldoende te bewegen en gezond te eten. Er bestaat dus niets als “aan de hogere/lagere kant van gezond”, want jij bent goed zoals je bent :)

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

correctie = 35 - 52

Reputatie 7
Badge +9

Hoi hoi, 

Die is er niet, BMI schaal is niet per sé accuraat. Mensen hebben verschillende vet en spier percentages, waardoor “dunnere” mensen meer kunnen wegen en  “overgewicht” lijken te hebben.

Ik zou zeggen: 
Vind jij jezelf dik uitzien? Vind jij jezelf te dun? Doe er dan een beetje aan, maar niet te veel. Op deze leeftijd moet jij je niet te veel zorgen te maken. Maar als je iets wilt doen, doe aub genoeg onderzoek, want als je dit niet doet kan dit ongezond voor jouw lichaam zijn. 

Reageer