Vraag

Wat is LGBTQ?

  • 21 November 2023
  • 6 reacties
  • 76 Bekeken

Badge

Ik snap niet precies wat dit inhoud, iemand met een GOEDE OBJECTIEVE UITLEG GRAAG


6 reacties

het is uhh gender ofzo? iemand help


hey, 

dit is hoe ik het begrijp. 
als ik een fout mak wees gerust om dit vriendelijk te zeggen 

danku 

 

 

L = lesbisch →je bent een meisje en  je valt enkel op meisjes

G= gay → je bent een jongen en valt enkel op jongens 

B = bisexueel → je valt zowel op meisjes als op jongens ( kan beide geslachten zijn )

T = Transgender → wel je bent ofwel een man die een vrouw wilt zijn , ofwel een vrouw die een man wilt zijn 

Q= queer → die begrijp ik niet goed 

 

en dan heb je nog als wat je je identificeert 

zoals .

Pansexual ( valt enkel op karakter , dus uiterlijk en geslacht maakt niet uit)

asexual ( geen zin in sex)

 

Reputatie 7
Badge +11

Lgbtq+ zijn mensen die bijvoorbeeld trans, homo, lesbisch, queer of bi zijn, homo, lesbisch en bi betekent dat je (ook) op hetzelfde geslacht valt. Trans betekent dat je eigenlijk het andere geslacht bent, maar in het andere lichaam bent geboren. Zo heb je ook non-binair, en dan voel je je geen van beide. Lgbtq+ is alles bij elkaar.

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +11


hey, 

dit is hoe ik het begrijp. 
als ik een fout mak wees gerust om dit vriendelijk te zeggen 

danku 

 

 

L = lesbisch →je bent een meisje en  je valt enkel op meisjes

G= gay → je bent een jongen en valt enkel op jongens 

B = bisexueel → je valt zowel op meisjes als op jongens ( kan beide geslachten zijn ) 

T = Transgender → wel je bent ofwel een man die een vrouw wilt zijn , ofwel een vrouw die een man wilt zijn 

Q= queer → die begrijp ik niet goed  Je voelt je niet thuis in de "hokjes” dus je valt erbuiten en soms is het dat je gewoon tegen het hokjesdenken bent.

 

en dan heb je nog als wat je je identificeert 

zoals .

Pansexual ( valt enkel op karakter , dus uiterlijk en geslacht maakt niet uit)

asexual ( geen zin in sex) Je hebt technisch geen sexuele aantrekking op anderen, dus je wilt ook niet zoenen, of uberhaupt aanraking. Hier heb je ook aromantisch, dus geen romantische aantrekking op anderen. Samen heet dit aroace.

Je hebt ook verschil tussen sexueel en romantisch, maar vaak valt het bij elkaar.

 

Liefs,

  1. ​​​​​​​
Reputatie 7
Badge +9

in de war

Je hebt helemaal gelijk.

Lgbtq of ook wel LGBTQIA is een groep waar mensen anders zijn dan het standaard. Ik zeg niet dat als je er deel van uit maakt dat je dan verkeerd of raar bent want ik val er ook onder. Er is een standaard en dat is een jongen vind een meisje leuk en andersom. Je hebt jongens en meisjes. Dat is het standaard. Maar dat is ook mogelijk om te veranderen. Zoals waar de letters voor staan.

Lesbisch

Gay

Bi

Trans

Queer

En al het andere

 

Lesbisch

Gay

Bi

Trans

Queer

Intersekse

De A weet ik niet.

Zelf ben ik Lesbisch dus ik val op meiden.  Ik heb een vriendin en die is biseksueel dus valt op jongens en meisjes.

Al die geslachten en alles is op te zoeken op internet maar ik zal je vertellen wat ik uit mijn hoofd weet.

Non binair is geen gender

Genderfluide is dat je je de ene keer een jongen voelt en de andere keer een meisje

Transgender is van jongen naar meisje of andersom

Queer weet ik niet

Er vast nog wel meer

Nu waar je op valt

Lesbisch meisje op meisje

Homo jongen op jongen

Panseksueel boeit je het niet wat voor geslacht het is

Biseksueel zowel jongens als meisjes

Gay is de samenvoeging van Lesbisch en homo. Dus iedereen die lesbisch of homo is is dus gay.

 

Meer weet ik niet maar ik hoop je vraag zoveel mogelijk te hebben beantwoord

Reputatie 7
Badge +7

L- lesbie

G/H- gay/homo

B- biseksueel

T- transgender (hier valt non-binair en genderfluid ook onder)

I- intersekse

A- aseksueel

Reageer