Vraag

Wat is er aan de hand met mij op dit moment?

  • 29 January 2024
  • 5 reacties
  • 135 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoii, 

Ik ben een meisje van 12 jaar en ik weet nou niet precies wat er met mezelf aan de hand is.  De laatste tijd word ik heel snel duizelig, maar van wat ik weet eet en drink ik verder genoeg, ookal heb ik nooit niet zoveel eetlust. Een jaartje geleden had ik soms problemen met dat ik ineens zwart voor mijn ogen zag (ik bleef wel gewoon staan) en dit is iets wat nu ook weer terug komt. Hiervoor ben ik naar de huisarts geweest, toen heb ik bloed moeten prikken en ik moest kijken of ik een bril moest. Er was helemaal niks aan de hand volgens uitslag hiervan. 

Ook heb ik de laatste tijd last van hallucinaties, maar ik weet nou dus niet of het wel hallucinaties zijn. Het is heel erg vreemd en ik kan hierdoor ook niet goed slapen.  Ik hoor en voel soms ook vreemde dingen en dan kijk ik om bijvoorbeeld en dan is er helemaal niks. 

De laatste paar maanden (ongeveer 4 denk ik) heb ik ook erg last van steken tussen mijn ribben of ander plekken in de richting van mijn ribben, bijvoorbeeld er een beetje onder. Ik heb ook wel meerdere keren gehad dat ik bij mijn hart een steek kreeg, alleen dat is maar 4x gebeurt ofzo. 

Sinds vorig jaar November heb ik het zelf altijd best wel warm en voelen me handen heel erg koud aan, maar dan ook ech heel erg koud. Wanten dragen werkt ook niet. Vaak gebeurd het ook dat ik het eerst zowat stikbenauwd heb en dat een paar minuten later het voelt alsof ik buiten in de sneeuw sta zonder jas. 

 

Weet iemand wat dit/deze dingen  zou(den) kunnen zijn

Alvast bedankt voor een antwoord.

-xxx- J


5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Wat naar voor je!

Medisch advies geven is lastig op dit forum, dus je kan het beste toch naar de huisarts gaan denk ik, of iemand die hier veel verstand van heeft. 

Duizeligheid kan komen door een gebrek aan ijzers, dat zit in vlees, ei, peulvruchten, bonen en noten. Misschien daar iets meer van eten? En je zegt dat je goed drinkt maar je kunt altijd proberen om nog wat meer te drinken. 

Bij je hart steek kan wel eng zijn, maar het kan ook mild steek zijn. Vroeger dacht ik soms dat ik hartstreek had terwijl het gewoon zijsteek was. Hiermee bedoel ik niet dat ik je probleem niet serieus neem, maar ik weet gewoon niet genoeg om beter advies te geven. 

Ik hoop dat dit helpt!

Liefs Julie ❤️

Reputatie 5
Badge +4

heb jij ook dat je ene hand wel warm is en je andere niet? ik heb nameljk voor de rest alles hetzelfde als jij. ik ben hier nooit mee naar de huisarts geweest want mn ouders vonden dat ik me aanstelde. het wordt steeds minder hoor alleen die steken bij je hart blijven (heb ik nu 20x gehad denk k) heb sinds mn 11e deze dingen ook en zo te lezen jij ook (ben nu 13). 

Reputatie 5
Badge +4

en wordt je ook duizelig als je op een stoel zit of alleen als je opstaat?

 

Reputatie 2
Badge +1

hoii, allebei gebeurd wel. Ik vind het logisch als ik duizelig word als ik opsta, maar dat het zo ineens gebeurd als ik in de rust ben vind ik wel vreemd.

Groetjes -J

Reputatie 2
Badge +1

Hii, dat met dat de ene hand warm is en de ander niet heb ik soms, maar wel minder vaak. Ik vind het wel naar voor je dat je dit ook hebt en dat je ouders denken dat je je aanstelt. Ik ben wel blij om te horen dat het minder word bij jou ( ik hoop dan ook bij mij).

groetjes -J

Reageer