Vraag

Wat is een goed gewicht?

  • 29 April 2023
  • 19 reacties
  • 202 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Ik twijfel soms over mn gewicht. En drm ben ik benieuwd wat jullie gewicht, lengte en leeftijd is

Alvast bedankt


19 reacties

Ik ben 14 en weeg 46 kilo en lengte is 170cm. Maar weet niet echt of je hiermee dan geholpen bent want het zegt niks over jouw lengte, gewicht en leeftijd… 

Reputatie 7
Badge +7

Elke gewicht is prima. Zolang je maar genoeg sport, buiten komt en niet te ongezond eet.

Sommige mensen zijn nou eenmaal wat breder en andere zijn dunner. Daar kun je niks aan doen ;)

Reputatie 4
Badge +4

Ik ben 14 en weeg 46 kilo en lengte is 170cm. Maar weet niet echt of je hiermee dan geholpen bent want het zegt niks over jouw lengte, gewicht en leeftijd… 

Jah ik ben een meisje 13 jaar 52 kilo en 167/168

Zijn meisjes ook over t algemeen zwaarder?

Reputatie 7
Badge +7

Als je 13 jaar bent, zit je vol in de puberteit en de groei. 

Ik zou je echt geen zorgen maken hoor! Je hebt een prima gewicht❤️

@Anoniempjepanda 


Als je kijkt op een site waar je je bmi kunt berekenen dan zie je dat jij helemaal perfect bent hoor 😊

Reputatie 7
Badge +9

Heb het betekent voor je je hebt een normaal gewicht 

Reputatie 3
Badge +1

Een gezond gewicht is voor iedereen anders. Het is grotendeels afhankelijk van je lengte. Maar daarnaast is het voor vrouwen ook weer anders dan voor mannen. 

BMI is een hulpmiddel om op basis van je lengte vast te stellen of je een gezond gewicht hebt. Kijk maar eens op: https://www.voedingscentrum.nl/nl/bmi-meter. Deze geeft met jouw gegevens aan dat jij een prima gewicht hebt. Niks om je zorgen over te maken.

 

Nu zegt gewicht en BMI ook niet altijd alles. Eigenlijk moet je dit in combinatie zien met lichaamsvetpercentage. Sommige zeer getrainde mensen zullen weer wegen dan wat voor hun lengte als ‘gezond gewicht’ wordt gestempeld, maar hebben een zeer laag lichaamsvetpercentage. Is dit dat ongezond? Nee niet per se.

 

Dus leg niet té veel nadruk op gewicht. Want uiteindelijk is dat maar een getal, wat je in context moet zien van je lichaamslengte, levensfase (in puberteit ben je enorm aan t groeien) en lichaamssamenstelling (vet - spier).

 

 

Groetjes,

xIlse

Reputatie 7
Badge +4

Hi ik ben 12 en 35 kilo is dit licht of is dit zwaar?

Reputatie 3
Badge +1

@Tinker.fan Dat hangt er vanaf hoe lang je bent…

Je kunt deze link gebruiken om jouw situatie te berekenen: https://www.voedingscentrum.nl/nl/bmi-meter

Reputatie 7
Badge +9

Ben 176 cm.

68 kilo.

mannelijk geslacht.

15 jaar oud😎🤙

Reputatie 7
Badge +4

Oké ik ben 12 jaar 35 kilo en 1.56 lang

Reputatie 3
Badge +1

Dan zit je net op het randje van gezond gewicht, je hoeft zeker niet af te vallen want je bent bijna té licht.

Reputatie 7
Badge +4

@xIlse Oow :|

Reputatie 3
Badge +1

Nee hoor, niks negatiefs, je hebt nu een gezond gewicht👍🏻

En je hoeft zeker niet af te vallen, want dan ga je snel richting te licht. Maar er is nu niks om je druk om te maken.

Reputatie 7
Badge +4

Dankje @xIlse ik was gelukkig ook niet van plan om te gaan afvallen. Doei

Reputatie 3
Badge +4

Ik ben een jongen 

ik weeg 61 kg en ben tussen de 170 en 180 cm 

Reputatie 3
Badge +4

Ik ben gewoon zwaar in verhouding.

Reputatie 3
Badge +1

https://www.voedingscentrum.nl/nl/bmi-meter

Jullie kunnen het allemaal zelf bekijken voor jullie eigen situatie jongens.

 

@Dpro Jij bent niet te zwaar. Je hebt gewoon een gezond gewicht. Check zelf maar eens.

 

Badge

Ik ben een meisje van 13 en ben heel onzeker over m'n gewicht. Mijn lengte is 172 en weeg ongeveer 74 kg. Ik heb wel een buikje, maar mijn bovenbenen zijn ook gwn dik en mijn heupen breed. Maar ik wil graag afvallen, maar van m'n vader mag ik niet naar de sportschool en ik hou ontzettend veel van zoetigheid. Ik probeer op schooldagen 2 broodjes lunch te eten en avond eten. Ik weet dat weinig eten niet goed is, maar ik wil heel graag dunner worden. Gr

 

Reageer