Vraag

Wat doen jullie als je niet kan slapen?

  • 18 August 2022
  • 2 reacties
  • 96 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben echt heel slecht in slapen. Ik lig soms wel uren wakker soms wel tot 3:00. Ik ben dan de hele dag moe. Ik lig de hele tijd te draaien en na te denken over van alles. Vaak word io dan ook verdrietig.

Op school kom ik ook vaak te laat doordat ik in de ochtend zo moe ben. Dan worden de leraren boos dat ik zo vaak te laat kom. Wat ik ook snap. Ik wil graag op tijd komen, maar ik ben zo moe. De hele dag wil ik alleen maar naar bed. Ik let ook niet goed op daardoor.

Wat doen jullie als je niet kan slapen? Wie kan mij helpen beter te slapen?


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik denk dat je niet in slaap kunt vallen, doordat je de hele tijd na zit te denken over van alles. Is dat omdat je je ergens zorgen om maakt? Word je dan vaak verdrietig om de dingen waarover je nadenkt? Probeer eerst te bedenken waarover en waarom je  zoveel nadenkt, dan kan ik daar misschien nog wel wat tips meegeven, want ik had dat ook, ik zat bijvoorbeeld de hele tijd te denken aan school omdat ik gepest werd en daarom heel veel spanning had. Hier alvast mijn slaaptips: bedenk een vast avondroutine, een uur van te voren geen schermen meer gebruiken, dus ga een uur voordat je gaat slapen bijvoorbeeld tekenen, tijdschrift of een boek lezen, vaste tijd naar bed en vaste tijd s'ochtends opstaan,  een asmr video kan helpen (zoek maar op YouTube dan kan je zien wat het is), je zou ook melatonine tabletten kunnen nemen, maar dat moet je niet te lang doen, want anders raken je hersenen er heel erg aan gewend en denkt je hoofd dat je niet meer zonder kan en pas kunt slapen als je een tablet hebt gehad, ik heb dat ook gebruikt en heb ze nu niet meer nodig, dus ik zou dat proberen, maar nogmaals niet zo lang!! Je zou  trouwens zelfs ook nog een afspraak kunnen maken bij de huisarts als helemaal niets helpt.

:)

EEM37 

Ik gebruik een slaapmasker als ik ga slapen misschien dat dat helpt

Reageer