Wat doen julie als julie niet kunen slapen?

  • 31 July 2022
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Ik kan al heel lang niet meer goed slapen.

Waardoor ik me heel vaak niet lekker in me vel voel en chagrijnig ben bij alles. 

En heb totaal geen regelmatig leven meer door  me slaapritme.

Wat doe  jullie om in slaap te komen?

Heb schaapjes telen geprobeerd werkt echt niet voor mij.

En ook al rustige muziek geprobeerd maar werkt ook niet.

 

Help me alsjeblieft  weer goed te kunnen slapen  want ben kapot aan het gaan van hoe ik nu leef.

 

Gr bren.

 


5 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Heehee,

Ik heb dit probleem ook, alleen iets minder erg dan jij. Als je echt al heel lang niet goed meer geslapen hebt is dit natuurlijk niet goed, maar dat weet je zelf denk ik ook wel. Je zou altijd naar de huisarts kunnen gaan en je situatie uitleggen. (Dit hoeven je ouders niet te weten als jij dat erg vindt, maar ik zou het ook met je ouders bespreken.) Misschien kan de dokter je helpen, door bijvoorbeeld slaappillen voor te schrijven? (Hier heb ik geen verstand van, dus ga alsjeblieft niet zonder advies van de dokter slaappillen nemen.)

Voor de rest is het bij slapen vooral de truc dat je comfortabel ligt en dat je niet te veel storende dingen om je heen hebt. Zo heb je minder prikkels. (Dus hou je kamer opgeruimd, zeggen ze altijd) Veel mensen zeggen ook dat je al een tijdje van tevoren de lichten kan gaan dimmen, om zo in een slaap stemming te komen. (Dit is hoe je lichaam vroeger namelijk wist dat het ging slapen.) 

Schermen zijn ofc ook niet goed, maar dat is ook algemeen bekend. En als een van deze dingen geholpen heeft en je beter in slaap komt, is het de truc om een ritme te hebben, zo weet je lichaam elke dag hoe laat het gaat slapen en hoe laat het weer moet opstaan. 
Oh en het is volgens vele bronnen ook niet goed om voor het slapen nog veel te eten/veel te bewegen, maar hier heb ik nooit last van gehad, misschien jij wel?

 

Ik hoop dat iets hiervan kan helpen!

 

-Yodema
 

 

Reputatie 4
Badge +3

heyy!
Probeer een potje of pakje melatonine te kopen! niet schadelijk en helpt je slapen doe het alleen niet langer dan een week! Dan gaan je hersenen zo werken dat ze er niet zonder kunnen en gaat het alleen maar tegen je werken!
Maar zolang je het niet langer dan een week doet hoef je je dan nergens zorgen over te maken!
Heel veel succes!
 

Badge

klinkt heel kinderachtig maar je telefoon weg leggen 2 uur voor je gaat slapen helpt of uberhaupt schermen uit. Daarnaast als je weet dat je moeite hebt met in slaap vallen probeer een uur van te voren in bed te gaan liggen dan het uur dat je wilt gaan slapen.

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Je kan ook een asmr video kijken

Reputatie 4
Badge +1

Als ik het moelijk vind om te slapen, dan ga ik wat ademhalingsoefeningen doen zodat ik ontspan en het weer kan proberen, maar wist je dat voeding en drinken ook invloed hebben op je slaap? Als je laat chocolade eet of chips of pittig avondeten eet. Wordt slapen echt lastig, maar weet wel dat de ene persoon meer slaap nodig heeft dan de ander.

Reageer