Skip to main content

hoi, ik ben een meisje van 14.

ik heb nu iets van 5 jaar problemen met mijn hart. voor jullie je zorgen maken. geen probleem het is niks ernstigs.

ik heb vaak als ik aan sommige emoties denk dat ik hartkloppingen heb. dan spannen bijna al mijn spieren zich aan en ik wordt duizelig en misselijk. het ding is dat dat allemaal in mijn hoofd is. ik ben ervoor meerdere keren naar de dokter geweest en ga nu dus naar een psycholoog/ therapeut. ik had tijdens de gymles last van die "hartkloppingenā€. ik werd duizelig en misselijk. er was toen een vriendin die vroeg of het goed ging. ik kon amper ademen dus ik had maar ja geknikt. het was niet dat er wat aan gedaan kon worden. later in de kleedkamer vroeg ze me nog wat dat was. ik heb dus uitgelegd wat ik ook aan jullie heb uitgelegd. ik had alleen het gevoel alsof ze me niet geloofde. ik snap het ergens wel. ik probeer er vaak bij te horen en een vriendin van ons heeft ook hartproblemen. ik twijfel nu of ik het wel had moeten vertellen en of ik mijn andere vriendin het ook moet zeggenĀ 

Hoi, als ze echt goede vriendinnen voor je zijn, kun je het rustig aan ze vertellen. Waarschijnlijk lucht het je op en neemt het een stukje spanning weg bij je. Daardoor heb je er misschien ook minder impact van. Het lijkt me best vervelend dus het zou vast fijn voor je zijn als je 2 mensen hebt die ervan weten en je kunnen steunen. Sterkte hiermee!
Lieve groetjes Sjardy, 14


Reageer