Vraag

Wanneer wordt ik ongesteld?

  • 16 May 2022
  • 2 reacties
  • 103 Bekeken

Badge

hoi hoi,

 

Ik ben een meisje van 13 jaar en nog niet ongesteld. Wel komt er van dat slijm uit mn kut. Dat merk ik alleen een beetje als ik met mn hand langs mijn kut ga. Ook heb ik het niet continu. ik kreeg op mn tiende mijn eerste schaamhaar en op mijn 12 okselhaar. Al mijn vriendinnen zijn al ongesteld, maar ik nog niet. ik maar me daarom ook wel zorgen. ik wil ook kindjes krijgen! ik weet dat ik me echt geen zorgen hoef te maken. maar kdoe het wel. wanneer wordt ik nou ongesteld!


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Iedereen verschilt met voor het eerst ongesteld worden bij jou komt het wat later 

Het is inderdaad nog niets om je zorgen over te maken. Meisjes hebben hun eerste menstruatie meestal tussen de 11 en 17. Als je op je 17e nog niet ongesteld zou zij, dán wordt het misschien eens tijd om even langs de huisarts te gaan, maar op je 13e is het echt nog heel normaal hoor. Maar de helft van de 13-jarigen is al eens ongesteld geweest. Dus het is heel normaal dat jij dat nog niet bent. Dat komt echt wel. Daar moet je je nu echt nog geen zorgen om maken. Geniet nog lekker van het leven zonder ongesteldheid, af en toe best wel een gedoe namelijk😅

Reageer