Vraag

wanneer word ik ongesteld

  • 18 February 2023
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Badge

heyy,

ik ben een meisje van 14 jaar en ben om precies te zijn 35 dagen geleden ongesteld geworden voor de eerste keer ik weet dat het normaal is om het eerste jaar onregelmatig ongesteld te zijn maar ik vroeg mij een beetje af hoelang er dan ongeveer tussen zit dus wat het maximaal is bijvoorbeeld en hoe vaak je het eerste jaar ongeveer ongesteld bent en waneer je menstruatie dan wel regelmatig word ongeveer en hoe snel waren jullie eigenlijk ongesteld na de eerste keer ongesteld?srry veel vragennn

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Dat verschild heel erg per persoon. Sommige zijn 1x ongesteld en dan een heel jaar weer niet of een paar maanden niet, sommige zijn gelijk regelmatig ongesteld. Er is geen touw aan vast te knopen eigenlijk.

Reputatie 7
Badge +15

Hey, 

zoals @jaivy al aangeeft… kan het, en al helemaal het eerste jaar, erg regelmatig zijn, dit hoeft echter niet. De meeste vrouwen hebben een cyclus van 21 tot 42 dagen. Maar nogmaals, dit kan (aan het begin) afwijken, of onregelmatig zijn. 
 

 

ikzelf heb een cyclus van ongv. 5 weken, en heb vaak een periode van zo’n 6/7 dagen. 
 

maak je er niet te druk om, het komt wel goed 😊!

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +7

dat is moeilijk om precies te zeggen.

Je mag er vanuit gaan dat het in je eerste jaar iets langer dan een maand is. Maak je dus geen zorgen als het maar niet komt, want dat deed ik ook te veel hihi

 

Je zult ook zeker wel veel van die net-niets ongesteldheden krijgen. Die komen vaak in de plaats van een ongesteldheid of eerder. Hierbij heb je geen pijn en voel je niets, maar je bloed wel kleine beetjes oud bloed, dat ziet er een beetje bruinig uit, als bedorven poep strepen zeg maar…

Dit is wel irritant, maar heb je vaak maar in de eerste 2 jaren, dan komt je baarmoeder wel op ritme en zie je die net-niets ongesteldheden eigenlijk nooit weer.

Ik zelf heb sinds dien eigenlijk vaak een cyclus van precies een maand, soms iets korter, soms iets langer.  Het is niet vaak onregelmatig meer, hoewel ik nu wel een lichte ongesteldheid heb met een cyclus van 20 dagen…

 

Reageer