Skip to main content
Vraag

Wanneer kwam jij in de puberteit?

• April 13, 2025
  • 7 reacties
  • 204 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Wanneer kwam jij in de puberteit? En wanneer kreeg je echt veranderingen, En voor jongens wanneer kon je echt sterker worden. Wanneer kreeg je testosteron? 

7 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 13, 2025

Hey! Ik begon het veranderen echt te merken toen ik 12 was en vorig jaar bijvoorbeeld kon ik merken dat ik wat langer en sterker werd. En dat is natuurlijk nog steeds zo want ik heb nog even te gaan 😊 wanneer je testosteron begint te krijgen weet ik niet precies maar laat ik zeggen dat mijn lijf ergens vorig jaar dingen kon die daarvoor nog niet konden 😉. In het begin vond ik het raar en verwarrend maar nu is mn lijf wel gewend aan het veranderen denk ik. Oftewel ik ben eraan gewend en kan het handelen. Trouwens mijn vriendin wordt ook langer en sterker en heeft ook  veranderingen. Hoort er bij en het is helemaal normaal en gezond. Hoe gaat jou dat af? Liefs Tover xxx

• April 13, 2025

Ik was best wel jong (9 volgens mij)

toen begonnen er wat dingetjes te veranderen

Nu word ik al wat sterker maar ik ben nog steeds best klein

Alles gebeurt van zelf en op eigen tempo.

Als jij later/eerder in de puberteit komt dan anderen, is dat gewoon normaal!:)

Groetjes eendje

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • April 13, 2025

Ik toen ik ongeveer 10 was. Ik kreeg geen haar en was ook sterker dan de meeste andere in mijn klas. Ook kwamer er al snel wat "seksuele" veranderingen 😉. 

Ik heb nu zoiezo wel veel haar overal, daar zou ik het bij laten. Ik scheer het wel

Groep Lupus 

• April 14, 2025

Ik vanaf mijn elfde zoiets. Toen begon ik tieten te krijgen / mijn tepels kwamen ineens naar voren en ik kreeg toen ik bijna twaalf was schaamhaar (en bij m’n oksels). Ongesteld pas veel later.

• April 14, 2025

Op mijn 10de begonnen er dingen te veranderen.  ik begon schaamhaar te krijgen en kon sperma spuiten. Ik was altijd al lang voor mijn leeftijd maar begon toen echt te groeien qua lengte. ik was nooit echt sterk ofzo, maar wel door mijn vroege puberteit sterker dan de meeste jongens in mijn klas.

• April 15, 2025

Dat begon allemaal rond m’n 12de. Vooral groeispurt en wat lichaamshaar en zo. Ik begon toen ook met aftrekken dus al die gevoelens kwamen toen ook op.

Sommige zaken kwamen pas later. Scheren bijv. doe ik pas sinds m’n 16de. En pas dit jaar komt er een klein beetje borsthaar.

Testosteron is een geslachtshormoon en dat is al in de embryo, dus voor de geboorte, aanwezig. In de puberteit komt het op ‘volwassen’ niveau.

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • April 15, 2025

Ik toen ik ongeveer 10 was. Ik kreeg geen haar en was ook sterker dan de meeste andere in mijn klas. Ook kwamer er al snel wat "seksuele" veranderingen 😉. 

Ik heb nu zoiezo wel veel haar overal, daar zou ik het bij laten. Ik scheer het wel

Groep Lupus 

Oeps, de 'geen' in het begin moet weg 🫣

Groetjes Lupus