Vraag

Wanneer kijken jongens naar lichaam

  • 20 April 2021
  • 2 reacties
  • 185 Bekeken

Badge

Hee,

Ik had n vraag. Ik ben 12, en ik zit nu in de 1e. Ik heb het idee alsof jongens echt totaal niet naar borsten en billen atm kijken, maar heel het internet zegt dat jongens van 13 dat wel doen. 
 

mijn vraag aan de Guys dus: vanaf welke leeftijd letten jongens erop en praten jongens onderling dan ook over wie lekkere tieten hebben?

Alv bedankt! :) 


2 reacties

Je zou het wellicht niet verwachten, maar dat verschilt heel erg. Iedere jongen heeft een verschillende balans tussen uiterlijk en innerlijk op het gebied van aantrekkelijkheid. Sommige vinden uiterlijk belangrijker, andere innerlijk.

Vanaf een jaar of 13 komen de meeste jongens in de puberteit. In deze periode van je leven ga je je meerbezighouden met seksuele aantrekking en gevoelens. Dit houdt onder andere in (onbewust) letten op borsten en billen. In jouw klas is dit (gelukkig) nog niet het geval. En dat is denk ik best relaxed, in principe zou dat tot minder onzekerheid moeten leiden dan wanneer daar wel heel veel nadruk op ligt.

Ik praat er niet echt met mijn vrienden over, ik vind dat wat ongemakkelijk maar het kan in sommige groepen zeker een onderwerp van gesprek zijn. 

Badge

je kan misschien niet hetero zijn :o doe onderzoek naar wat van de grotere labels in lhbtq+ en kijk of je er in een goed voelt!

Reageer