Skip to main content

Waarom moeten "echte" jongens perce iets met voetballen hebben, vuurwerk afsteken en iets mee auto's hebben? Zelf heb ik dat helemaal niet en heb het idee dat sommige me niet helemaal als jongen zien weet je wel? Waarom? Ik vind dat gewoon zo jammer. Je mag ook niet op een bepaalde manier praten of bewegen, en het is raar als je op je 12e al een baard in de keel krijgt (zoals ik). Je moet gewoon perce heel stoer zijn en dat vind ik gewoon jammer, voor mijn gevoel omdat ik dit niet doe ben ik niet 100% een "echte" jongen

Groetjes Lupus 

Ja dat over voetbal en vuurwerk is gwn voor de meeste jongens leuk (ook voor mij ) maar ik heb genoeg vrienden die heel anders zijn over die baard in je keel is niet enorm veel mis

Hey ​@Lupus ! Ik ben het helemaal eens met je vraag, die kritisch bedoeld is. Ik heb hetzelfde gevoel, en ik heb zelf niks met al die "typische" dingen die je zogenaamd "moet" als jongen. Ik vind dat iemand gewoon is wie die is en de dingen mag doen die die wil. Aan mijn topics en reacties kun je zien dat ik ook vind dat die "mannelijke"  dingen die je als jongen allemaal zou moeten echt flauwekul zijn. Ik doe wat ik doe omdat ik dat leuk vind en niet omdat ik toevallig een jochie ben 😉 vandaar ook soms het rokjes dragen en soms een camouflage broek. Of tutten en make up op. Ik voetbal ook. Judo. Gewichtjes training en gedichtjes schrijven. Geef sommige van mn vrienden een kus, ook de jongens. En ik vind knutselen leuk en ook met stof en naald en draad. Ik draag armbandjes, soms oor-sieraadjes en een kettinkje om mn hals.  En ik ga winter hiken met scouting. Kan mij het schelen of anderen dat mannelijk of vrouwelijk vinden? Nee! Sinds anderhalf jaar zeker niet meer. Ik begrijp jou heel goed en doe jij ook lekker de dingen die jij wilt!  😘👍💪

Liefs Tover xxx (getypt zittend op de bank in rokje xP) 

Hoi, prachtig verwoord ​@Tover01  ik ben het helemaal met je eens, heb er niets aan toe te voegen! 

Groetjes liefs Tartan XxX 

Haii,

ik ben het helemaal eens met ​@Tover01 🤗

liefs 🤗

Hoi

Ik ben het ook eens met ​@Tover01 

Wat mooi hoe je het zegt! 

Leuk dat je ook een rokje droeg 🥰

Groetjes Tjempie xxx

Heyy,

Ik heb ook niets toe te voegen aan ​@Tover01 zijn reactie en hij verwoord het precies zoals het is! Echt mooi verwoord Tover!👍💖

Liefs, ItsJustMe <3

Tja, ik heb niks met voetbal (wel jaren op gezeten😅), ik houd niet van vuurwerk en auto’s boeien me niet. En dan heb ik ook nog eens een vriend. En toch voel ik me gewoon een jongen😉

Het enige wat je ‘moet’ doen zijn dingen die je zelf wilt doen.

Ik sluit me verder helemaal aan bij ​@Tover01 

Bij mij op school is het heel anders. Elke jongen is wel bezig met voetbal en vuurwerk ofzo. Ben jaloers hoor!

Groetjes Lupus 

Reageer