Hey! Ik heb ff een random vraagje namelijk: Waarom heb je schaamhaar? heeft het nut en waarom krijg je het tijdens puberteit?
Thanks in advance!
Hey! Ik heb ff een random vraagje namelijk: Waarom heb je schaamhaar? heeft het nut en waarom krijg je het tijdens puberteit?
Thanks in advance!
Het heeft geen nut je krijgt dat tijdens puberteit omdat je dan van een kinder lichaam naar een volwasen lichaam gaat zijn hormonen
Het heeft idd niet veel nut meer, maar dit is wat ik nog wel vond:
Lichaamsbeharing beschermde in de oertijd tegen de kou. Groeiend schaamhaar was daarbij een indicatie dat vrouwen en mannen geslachtsrijp waren.
Door de evolutie is schaamhaar nu minder noodzakelijk, maar we hebben het nog steeds. Een van de redenen is dat de schaamstreek kliertjes bevat die feromonen produceren. Feromonen zijn hormonale geurstoffen die een rol spelen bij of je iemand (seksueel) aantrekkelijk vindt. Deze feromonen worden door het schaamhaar vastgehouden en verspreid.
Tot slot beschermt schaamhaar ook tegen bacteriën, die door wrijving kunnen worden overgebracht.
Bron: Gezondsheidsnet.nl
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.