Vraag

waar de juiste pampers vinden

  • 6 April 2024
  • 10 reacties
  • 331 Bekeken

Badge

Ik vind alleen maar luier broekjes in mijn maat maar ik draag liever gewoon pampers geen luier broekjes want die zijn minder veilig vind ik.

Maar ik vind die niet dus waar kan ik die vinden?


10 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik weet je maat niet maar Pampers gaan tot maat 8 (17+kg?) volgens mij... Daarna zou je voor grotere luiers met plakstrips naar een apotheek moeten. Dan zijn het ook geen luiers meer maar incontinentie-materiaal (maar eigenlijk is het gewoon hetzelfde) hier hebben ze de eerstvolgende maat die aansluit na de grootste maat baby luier. Ik gebruik zelf van het merk Tena. Dat merk begint bij de maat Junior gevolgd door XS, S, M, L en XL. Vanaf maat S zijn er ook verschillende absorptie level (Plus, Super, Maxi en bij maat M en L ook nog Ultima). Maar alleen te krijgen via een apotheek of bestellen via internet. Mijn ouders bestellen ze voor mij online dat vinden wij het makkelijkst.

Badge

@Linne01  ik weeg 55 kilo welke zijn dan het beste?

Reputatie 7
Badge +17

Heb dit schema gevonden. Misschien heb je hier wat aan. Of vraag het anders gewoon een keer bij je apotheek.

 

Reputatie 5
Badge +3

@Anoniem 2.3 het schema hierboven is een erg goede om je maat te bepalen. Goed idee @tim16 👍

Badge

@tim16 @Linne01 Ik graak daar niet aan iit

Reputatie 5
Badge +3

Met 55 kilo kan je nog DryNites of pyjamabroekjes dragen maar zoals je al aangaf vind je broekjes niet fijn. Ik denk dat maat S (of miss M) van Tena jou wel zou passen.

Het lastige is alleen dat volwassenen luiers een heup-omtrek gebruiken als maat en niet gewicht. Er zijn sites online waar je ook losse luiers kan bestellen gewoon 1 of 2 dan hoef je niet gelijk een heel pak te kopen... En deze kan je op een postNL-punt laten bezorgen en het is erg discreet verpakt van de buitenkant ziet niemand wat er in zit.

Ik weet niet of ik de site mag delen maar zoek op: "AB DL TB club shop" en dan vind je de site denk ik wel. Mogelijk zijn er ook nog wel anders sites maar die ken ik niet. Of je moet een keer een apotheek binnen stappen en vragen of ze misschien een proef exemplaar hebben dan vraag je om incontinentie-materiaal met plakstrips niet om luiers...

Ik ben toen ik begon met bedplassen samen met mijn moeder naar de apotheek gegaan en daar hebben we netjes in een aparte ruimte uitleg gekregen over verschillende incontinentie-luiers en kreeg ik een proef exemplaar mee van Tena Flex en  de Tena Slip. Ik gebruik sindsdien de Tena Slip Maxi en Ultima. Alleen bestellen wij ze wel online en laten ze bij een postNL-punt bezorgen omdat dat makkelijker voor ons is.

Suc6 en laat vooral weten of het is gelukt!

Badge

op welke website bestel jij?

en hoe kan je weten welke herbruikbare maat je moet kopen

Reputatie 5
Badge +3

Mijn ouders bestellen ze op 123drogisterij.nl hier kan je wel alleen volledige pakken bestellen.

Voor de maat moet je de omvang van je heupen weten en dan kijken welke maat dat is bij de luier. Ik gebruik zelf de maat Medium deze past mij perfect en houdt mij goed droog 's nachts.

Bij elke luier kan je op die site naar beneden scrollen en daar staat de maat duidelijk aangegeven 

 

 

Suc6 ermee en als je nog vragen heb mag je ze stellen.

 

Groetjes Linne😘

Badge

@Linne01 is er ook een website waar je een kan kopen om te passen?

Reputatie 5
Badge +3

Bij Abena kan je voor €1 een proefpakket online aanvragen dan krijg je volgens mij 2 luiers maar weer het niet zeker...

Reageer