Vraag

vroeg wakker

  • 11 May 2023
  • 9 reacties
  • 90 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Nou heb ik wel vaker een beetje last van slapeloosheid.  Laat gaan slapen vind ik niet zo erg,  maar nu ben ik dus sinds 5.15 klaarwakker. En daar baal k wel van want ik hoef eigenijk pas om 7 uur op. Wie heeft hier ook wel eens last van en wat doen jullie dan?


9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb dat ook wel eens. Meestal ga ik dan wat lezen of rustige muziek luisteren. 

Hey,

Ik val meestal rond een uur of 2 in slaap en word pas/al wakker rond een uur of 5. Ik ga dan meestal proberen weer te slapen wat dan niet lukt en ga vervolgens muziek luisteren. Je kan de huisarts om advies vragen. Verder heb ik geen advies.

Adios!

Reputatie 7
Badge +9

Daar is weinig aan te doen behalve je telefoon voor het slapen weg doen (ik weet niet of je dat doet of niet)

Reputatie 2
Badge +1

ik snap het wel het is natuurlijk eerder licht en later donker en als je in de puberteit komt heb je dat vaker dus ander kun je bij de huisarts om advies vragen 

Reputatie 7
Badge +9

Als je meer water drinkt over de dag heen, of als je veel sport (cardio. Dat maakt je moe) dan kun je ook beter slapen, gordijnen dicht en / of een pik zwarte kamer. Minder op je telefoon zitten kan ook vaak helpen.

Badge

Hoe oud ben jij eig mimo ?

Hoe oud ben jij eig mimo ?

15 hoezo?

Het is niet zo dat ik een dik slaapprobleem heb ofzo.  Ik vroeg me alleen af wat jullie doen als jullie niet kunnen slapen.  Ik ga dan toch vaak op mijn telefoon maar daar word ik zeg maar niet slaperig van. 

Reputatie 7
Badge +17

Op je telefoon gaan moet je juist niet doen als je slaperig wilt worden. Door het licht van het scherm kom je slechter in slaap.

Warme milk drinken helpt ook. Of even uit bed gaan en wat gaan doen (lezen of zo, geen tv kijken en dat soort dingen dus)

Reageer