Vriendin waarschijnlijk anorexia

  • 18 August 2020
  • 1 reactie
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, ik maak me ergens zorgen over. 

Een van mijn beste vriendinnen is de afgelopen weken namelijk heel veel afgevallen, ik geloof 6 kilo. Ze is 13, bijna even lang als ik (1.60) en weegt 36kg. Ze heeft dus ernstig overgewicht. 

Zelf weet ze dat ze veel te licht is en ze zegt zichzelf niet dik te vinden. Toch betwijfel ik of ze dit vind, want ze eet alleen maar gezond en heel weinig. Ze lijkt steeds dunner te worden. Ze vertelde me ook dat ze zich steeds heel moe en slap voelt en ze bloed heeft laten prikken. Zelf wil ze wel hulp, dus dat is goed. 

Maar ik maak me nog steeds zorgen. Zouden jullie weten hoe ik haar kan helpen? Ik wil er met haar over gaan praten en ik heb haar ook al een boek uitgeleend over een eetstoornis, maar wat nog meer? 

Liefs


1 reactie

Als ze hiervoor al bloed heeft laten prikken zullen haar ouders het waarschijnlijk al weten en haar huisarts ook. Als ik het goed begrijp is er dus al medische hulp ingeschakeld. Dit is het belangrijkste.

Wat jij kunt doen, is idd hier met haar over praten maar je zou haar ook kunnen adviseren om eens naar een diëtist te gaan.

 

Groetjess

Reageer