Vriendin heeft anorexia

  • 12 September 2021
  • 6 reacties
  • 178 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

Mijn vriendin heeft een eetstoornis, het is een soort anorexia, maar dan toch nog anders. Het lijkt erop in ieder geval. 

Ik vind het lastig.  Vooral omdat ik niet goed weet hoe ik er mee om moet gaan. Dat heeft eigenlijk heel mijn vriendengroep. Ze sluit zich eigenlijk van iedereen af. Ze kan niet meer vaak komen en heeft altijd verplichtingen. 

Als ik dan een keer bij haar ben, wil ik eigenlijk gewoon vragen hoe het nou precies zit. Maar dat durf ik dan niet ofzo, bang om haar te kwetsen. 

Wat ook vervelend is dat voor de rest bijna niemand uit het dorp het weet. Maar omdat ze echt heel erg dun is en er ook best wel slecht uitziet roept dat wel vragen op. Dat heb je ook op een klein dorp natuurlijk. Mensen vragen dan soms aan mij wat er met haar is. Ik kan dat dan niet zeggen natuurlijk.

Het is allemaal gewoon een beetje lastig.

Hebben jullie nog tips?


6 reacties

Reputatie 1
Badge

Hey

Ik zou gewoon met haar gaan praten. Stel haar vragen en luister naar haar pas op met niet helpende opmerkingen laat haar merken dat je aan haar kant staat en je dit doet omdat je van haar houd en haar wil helpen en als nodig kan je met haar praten over hulp maar ga het niet pushen

Succes 

 

Badge

Hoii ik heb zelf anorexia en vind het juist fijn als mensen het gewoon vragen 

Mensen die Anorexia heeft vinden juist fijn om met iemand te praten 

Misschien kan je iets leuks voor haar maken dan kan je haar bewijzen dat zij belangrijk is

Je vriendin heeft denk ik weinig zelfvertrouwen, dus je moet echt vaak tegen haar zeggen dat zij dun is  ,anders blijf zij zo doorgaan 

 

Zelle

Reputatie 1
Badge

heyy, ik zou gewoon met haar gaan praten. een vriendin van mij vindt het niet fijn om te eten. ze is 12, en 1,45. ze is echt superdun. ik ben ook met haar gaan praten, en nu is ze langzaamaan meer aan het eten. dus je kan altijd proberen of het helpt. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Tja, ik zou gewoon vragen het zal voor haar volgens mij ook wel opluchten (weet ik niet zeker heh)

 

Je kan ook dit proberen https://www.dieetplaneet.nl/nieuwsgroep/blog/hoe_ga_je_om_met_iemand_met_een_eetstoornis

Ik zou het gewoon proberen en kijk zeker naar deze tips ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Reputatie 4
Badge +1

heey

Ik heb zelf een vriendin gehad die ook een eetstoorins had/heeft. Ik heb met haar gepraat en dat vond ze erg fijn. Toen hebben we dus gepraat en nu hebben we dus “uitgevonden” dat ze eten iets makkelijker vind in een rustige omgeving. Dus als je wil kan je het proberen om als jullie op school zijn niet in de aula te gaan zitten maar bij een toilet ofzo, of een plek waar weinig mensen komen. Dit helpt voor haar heel erg dus misschien ook voor jou vriendin

Heel veel sterkte en ik hoop dat je hier wat aan gehad hebt

Reageer