Vraag

vragenlijst voor meiden over ongesteld zijn

  • 15 July 2023
  • 24 reacties
  • 552 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi dit is mijn eerste zelfgemaakte vragenlijst dus ik hoop dat jullie het wat vinden

  1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht)
  2. hoe oud ben je?
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan?
  4. hoe vaak ben je het al geworden?
  5. heb je de dag van tevoren een teken?
  6. waar heb je last van?
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent?
  8. als je er last van hebt hoelang dan?
  9. als je het bent wie vertel je het dan?
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent?
  11. wat gebruik je?
  12. is het aan je te merken als je het bent?
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken?
  14. hoe ging de eerste keer?
  15. ga je naar school als je het bent?
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen?

p.s ik kwam hierop omdat ik het op dit moment ben en misschien jullie tips hebben hoe ik de dag beter doorkom.


24 reacties

Reputatie 7
Badge +12

hoi dit is mijn eerste zelfgemaakte vragenlijst dus ik hoop dat jullie het wat vinden

  1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) meisje
  2. hoe oud ben je? 13,5
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan? Dan ben ik meestal in het begin wel ongemakkelijk, maar ik praat er wel gewoon over.
  4. hoe vaak ben je het al geworden? 5x ofzo?
  5. heb je de dag van tevoren een teken? Soms
  6. waar heb je last van? Af en toe een week of paar dagen van te voren een uurtje hevige buikpijn
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? Niks, lange broeken dragen en vaak douchen
  8. als je er last van hebt hoelang dan? 5 dagen ongeveer soms 4
  9. als je het bent wie vertel je het dan? Niemand, tenzij ik chagrijnig ben of als het zo van meidentalk is.
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent? Mijn ouders bijna alle meiden van mijn oude basisschool (ik werd het daar alleen bijna niemand had maandverband, dus bijna alle meiden wisten het.)
  11. wat gebruik je? Maandverband en tampons.
  12. is het aan je te merken als je het bent? Ja.
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? Me met rust laten, zodat ik lekker mijn eigen gang kan gaan.
  14. hoe ging de eerste keer? Nou, ik was niet door gelekt, ik ging in groep 8 naar de wc en ik zag het en toen ging ik aaneiden uit mijn klas vragen om maandverband.
  15. ga je naar school als je het bent? Ja.
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? Ja hoor.

p.s ik kwam hierop omdat ik het op dit moment ben en misschien jullie tips hebben hoe ik de dag beter doorkom.

Nou, ik gebruik altijd aleve tegen de buikpijn en dat helpt, douchen helpt ook tegen de buikpijn, en dan kan je ook gelijk alles goed schoonmaken, en ik doe altijd maandverband én tampon en als het bloeden wat heviger is doe ik meestal een grotere tampon in en die dan om de zoveel tijd omwisselen, ik zelf wil als ik ongesteld ben het liefst alleen maar lange broeken dragen, dat vind ik fijner, en het liefst zwart of blauw spijkerbroek, verder ga ik vaak in bed liggen en lezen of een muziekje luisteren, en op school vaker naar de wc.

-OnlyMe

Reputatie 3
Badge +1

hoi dit is mijn eerste zelfgemaakte vragenlijst dus ik hoop dat jullie het wat vinden

  1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) gw meisje
  2. hoe oud ben je? 14
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan? gw veel
  4. hoe vaak ben je het al geworden? ben het al sinds me 9,5 dus elke maand
  5. heb je de dag van tevoren een teken? nou ik heb het al een week van tevoren 
  6. waar heb je last van? heel erg chagerijnig buikpijn
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? een kruik pakken
  8. als je er last van hebt hoelang dan? 1,5 week 
  9. als je het bent wie vertel je het dan? me vrienden 
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent? heel veel mensen 
  11. wat gebruik je? tapons en maandverband
  12. is het aan je te merken als je het bent? heel erg
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? mij met rust laten 
  14. hoe ging de eerste keer? helemaal verkeerd 
  15. ga je naar school als je het bent? ik moet wel anders heb ik weer gezeik met leerplicht 
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? ja tuurlijkk

p.s ik kwam hierop omdat ik het op dit moment ben en misschien jullie tips hebben hoe ik de dag beter doorkom.

 

Reputatie 7
Badge +9

 

3. als je het hierover hebt wat zeg je dan?

Met dit bedoel ik zeg je ik ben ongesteld, ik menstrueer of iets anders?

Reputatie 7
Badge +12

Ohh, oké, ik ben het toevallig gister geworden, echt geweldig!🙁😖 echt last van buikpijn, maar met Aleve werd het wel minder.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +9

sterkte ben net klaar

Reputatie 5
Badge +1
  1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) Meisje
  2. hoe oud ben je? 16
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan? Ik zeg dan tegen mijn moeder dat ik ongesteld ben
  4. hoe vaak ben je het al geworden? Vanaf ik 12 of 13 was werd ik ongeveer iedere 40 dagen ongesteld
  5. heb je de dag van tevoren een teken? soms krijg ik buikpijn, maar dat is niet altijd zo
  6. waar heb je last van? vroeger had ik buikpijn, nu heb ik dat niet echt meer, maar nu zijn mijn bovenbenen wat meer vermoeid dan normaal
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? uitrusten en iets warms drinken
  8. als je er last van hebt hoelang dan? ongeveer 1 of 2 dagen van de klachten, de menstruatie duurt wel ongeveer een week
  9. als je het bent wie vertel je het dan? aan mijn moeder
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent? mijn familie
  11. wat gebruik je? maandverband
  12. is het aan je te merken als je het bent? nee, niet echt
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? warm eten voor me maken
  14. hoe ging de eerste keer? De eerste keer was ik thuis toen de quarantaine was, dus dat ging goed. Ik zag het toen ik thuis in de WC was en ik had het dan tegen mijn moeder gezegd
  15. ga je naar school als je het bent? ja, behalve als we die les moeten zwemmen
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? ja

p.s ik kwam hierop omdat ik het op dit moment ben en misschien jullie tips hebben hoe ik de dag beter doorkom.

Voor mij helpt het om veel warme dingen te drinken, en weinig kouds te drinken. En jezelf niet te overspannen.

Reputatie 7
Badge +9

hoi dit is mijn eerste zelfgemaakte vragenlijst dus ik hoop dat jullie het wat vinden

  1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) meisje en genderfluidd
  2. hoe oud ben je?14
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan?zeggen of ik het ben of niet 
  4. hoe vaak ben je het al geworden? Idk word al meer dan 4 jaar ongesteld 
  5. heb je de dag van tevoren een teken?nee
  6. waar heb je last van?rugpijn buikpijn en koude voeten
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? Warme douche 
  8. als je er last van hebt hoelang dan? 6 dagen ongeveer 
  9. als je het bent wie vertel je het dan? Iedereen
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent? Iedereen
  11. wat gebruik je? Maandverband
  12. is het aan je te merken als je het bent?ja
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken?mij knuffelen 
  14. hoe ging de eerste keer?idk
  15. ga je naar school als je het bent?ja
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen?ja

p.s ik kwam hierop omdat ik het op dit moment ben en misschien jullie tips hebben hoe ik de dag beter doorkom.

 

Reputatie 7
Badge +6

wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) meisje

hoe oud ben je? 14

als je het hierover hebt wat zeg je dan? gewoon over de kramp ofzo

hoe vaak ben je het al geworden? WEet ik niet, ik denk ongeveer 10 keer

heb je de dag van tevoren een teken? beetje buikpijn

waar heb je last van? dat

wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? paracetamol slikken

als je er last van hebt hoelang dan? buikpijn duurt vaak maar twee dagen

als je het bent wie vertel je het dan? vriendinnen, moeder

wie weten het allemaal dat je het al bent? HEel veel mensen

wat gebruik je? maandverband 

is het aan je te merken als je het bent? ja, ik zit de hele tijd te zeuren over de buikpijn (:

wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? niet echt iets, misschien begrip tonen

hoe ging de eerste keer? ik had de hele dag buikpijn en toen ik thuis ging ik naar de wc en ontdekte ik het. Mijn moeder was heel blij

ga je naar school als je het bent? ja natuurlijk 

was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? Jaaaa ik hou van vragenlijsten 

hoi dit is mijn eerste zelfgemaakte vragenlijst dus ik hoop dat jullie het wat vinden

  1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) Meisje.
  2. hoe oud ben je? 13
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan? Doei, ga water drinken. 🤣 Ik ga daar niet over praten, dus vandaar. Het is een wonder dat ik dit invul.
  4. hoe vaak ben je het al geworden? 5-6 keer. Sinds januari.
  5. heb je de dag van tevoren een teken? Jap.
  6. waar heb je last van? Mensen die ov er dit soort onderwerpen praten. Ehmm, soms kramp en soms niks.
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? Gewoon wat ik altijd doe.
  8. als je er last van hebt hoelang dan? 3-4 dagen
  9. als je het bent wie vertel je het dan? Niemand.
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent? Ma en pa.
  11. wat gebruik je? Maandverband.
  12. is het aan je te merken als je het bent? Nope.
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? Kop dicht houden en er niet over beginnen.
  14. hoe ging de eerste keer? Mwahh, prima.
  15. ga je naar school als je het bent? Ik ga nooit naar school. Dus nee.
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? Het was voor mij een verschrikkelijke vragenlijst en van mij hoef je het niet vaker te doen.

p.s ik kwam hierop omdat ik het op dit moment ben en misschien jullie tips hebben hoe ik de dag beter doorkom.

Rustig aan doen! En dat soort dingen.

 

Reputatie 3
Badge +1

 

3. als je het hierover hebt wat zeg je dan?

Met dit bedoel ik zeg je ik ben ongesteld, ik menstrueer of iets anders?

nee ik zeg altijd dat ik gewoon ongesteld ben 

maar niet tegen iedereen ik durf het nooit echt tegen meiden te vertellen maar meer tegen jongens en die helpen dan b.v

Reputatie 7
Badge +11
  1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) Meisje
  2. hoe oud ben je? 13
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan? Ongesteld
  4. hoe vaak ben je het al geworden? 3 x
  5. heb je de dag van tevoren een teken? Soms wat humeurig
  6. waar heb je last van? Buikpijn
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? Op de bankliggen, afleiding zoeken, chocola eten, het verschilt
  8. als je er last van hebt hoelang dan? ongeveer 5 dagen
  9. als je het bent wie vertel je het dan? Mijn ouders, mijn zusje en mijn beste vriendin
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent? Mijn ouders, mijn zusje, mijn beste vriendin, mijn oma 
  11. wat gebruik je? Maandverband
  12. is het aan je te merken als je het bent? Ik ben wat minder vrolijk
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? Gewoon normaal doen, niks bijzonders, of chocola kopen
  14. hoe ging de eerste keer? Normaal, net zoals de andere 2x
  15. ga je naar school als je het bent? Ja, ik heb niet zoveel buikpijn
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? Het was een prima vragenlijst

 

 

Reputatie 1
Badge

wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) Een meisje

hoe oud ben je? 15

als je het hierover hebt wat zeg je dan? ongesteld

hoe vaak ben je het al geworden? Te vaak iets of 12x

heb je de dag van tevoren een teken? Nee

waar heb je last van? Van buikpijn en dat soort dingen

wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? Wachten en niets zo heel veel doen die dag

als je er last van hebt hoelang dan? eeb dag of 2

als je het bent wie vertel je het dan? Vrienden ouders

wie weten het allemaal dat je het al bent? Ouders en Vrienden

wat gebruik je? Tampons en maandverband

is het aan je te merken als je het bent? Wel een beetje

wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? Niet zo heel veel

hoe ging de eerste keer? Het was raar en pijnlijk maar het ging goed

ga je naar school als je het bent? Nee (stiekem)

was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? Ja

Reputatie 7
Badge +9

ik zal hem ook invullen

  1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) meisje
  2. hoe oud ben je? 13
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan? dat ik last heb van een bloedserieus kut probleem
  4. hoe vaak ben je het al geworden? 6 of 7 keer denk ik
  5. heb je de dag van tevoren een teken? heel prikkelbaar en chagarijnig
  6. waar heb je last van? misselijk en buikpijn
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? met een kruik liggen of in bad
  8. als je er last van hebt hoelang dan? 1 tot anderhalf week
  9. als je het bent wie vertel je het dan? broer en moeder
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent? mijn ouders, broer en vriendin
  11. wat gebruik je? maandverband
  12. is het aan je te merken als je het bent? ik heb altijd dan en lange bloes of vest aan en ik ben dan heel snel moe en ik zit veel aan mijn broek
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? mij met rust laten
  14. hoe ging de eerste keer? de dag daarvoor was het water een beetje vies en de volgende ochtend was ik helemaal doorgelekt en schreeuwde ik naar mijn moeder: ik zei toch dat ik ongesteld ben
  15. ga je naar school als je het bent? ja maar ik ben meestal heel snel klaar omdat ik ben dan ‘ziek’ meld
Reputatie 4
Badge

1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) in de war😭

2. hoe oud ben je? 13

4. als je het hierover hebt wat zeg je dan? ik ben er heel makkelijk over, ik ben het nu namelijk ook

5. hoe vaak ben je het al geworden? ik begon 2 jaar geleden met mestrueren 

6. heb je de dag van tevoren een teken? ik gebruik een tracking app

7. waar heb je last van? kramp, emotionele stemmingen, gevoelige borsten

8. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? ik ben liggen en soms paracetamol nemen

9. als je er last van hebt hoelang dan? meestal een week

10. als je het bent wie vertel je het dan? ik vertel het niemand het komt altijd wel ergens naar voren

11. wie weten het allemaal dat je het al bent? het gezin thuis en mn vrienden denk ik

12. wat gebruik je? meestal super sucker tampons lol

13. is het aan je te merken als je het bent? ja

14. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? niks eigenlijk gewoon wachten tot het over is

15. hoe ging de eerste keer? 2 jaar geleden laatste dag van de zomervakantie.. Pijnlijk

16. ga je naar school als je het bent? ja, maar als het echt niet gaat ga ik gewoon naar huis hoor

17. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? ja hoor

Reputatie 4
Badge

Hoii 

  1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) meisje
  2. hoe oud ben je? 12
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan? Ongesteld, maandelijks probleempje 
  4. hoe vaak ben je het al geworden? Idk heb het sinds mn 10e
  5. heb je de dag van tevoren een teken? Nee het is nogsteeds niet regelmatig 
  6. waar heb je last van? Hele erge buikkrampen en ik heb pms (premenstrueel syndroom) daar word je ook nog eens ziek van als je ongesteld bent 
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? Chocola eten en een warme kruik tegen mijn buik doen
  8. als je er last van hebt hoelang dan? 1-2 weken 😭😭
  9. als je het bent wie vertel je het dan? Mn moeder en mijn beste vriendin soms
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent? Nou ik hou het niet echt geheim 
  11. wat gebruik je? Aleve feminax ookal werkt dubbele dosis niet een meer tegen de krampen 😭😭
  12. is het aan je te merken als je het bent? Uhm nou mn vriendinnen noemen mij altijd grumpy dus ig
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? Chocola
  14. hoe ging de eerste keer? Echt heel kut, ik was doorgelekt op school 🥲🥲
  15. ga je naar school als je het bent? Nou ik ben dus meestal ziek door pms
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? Was wel leuk 🙂 
Reputatie 6
Badge +3

hoi dit is mijn eerste zelfgemaakte vragenlijst dus ik hoop dat jullie het wat vinden

  1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) meisje
  2. hoe oud ben je? 13
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan? ongesteld
  4. hoe vaak ben je het al geworden? weet ik niet, denk iets van 7 keer
  5. heb je de dag van tevoren een teken? ja meestal een halve week van te voren een beetje buikpijn
  6. waar heb je last van? als ik ongesteld ben heb ik soms hoofdpijn of rugpijn maar bijna nooit buikpijn
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? gwn mn favoriete kleren dragen en met mijn favoriete mensen kletsen
  8. als je er last van hebt hoelang dan? meestal 7 dagen
  9. als je het bent wie vertel je het dan? niemand, t is dat mn moeder er bijna altijd achterkomt omdat zij de prullenbak leegmaakt
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent? mn ouders en mn bestie en mn oma
  11. wat gebruik je? maandverband en heel soms tampons
  12. is het aan je te merken als je het bent? nee
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? me gewoon met rust laten en er niet over beginnen
  14. hoe ging de eerste keer? ik ging thuis naar de wc en ik zag een bruinig vlekje in n ondergoed
  15. ga je naar school als je het bent? ja
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? ja hoor

p.s ik kwam hierop omdat ik het op dit moment ben en misschien jullie tips hebben hoe ik de dag beter doorkom.

 

Reputatie 5
Badge +2
  1. wat ben je? meisje
  2. hoe oud ben je? 13
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan? ongelsteldheid 
  4. hoe vaak ben je het al geworden? vaak
  5. heb je de dag van tevoren een teken? niet echt
  6. waar heb je last van?
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? niks
  8. als je er last van hebt hoelang dan? verschilt ong 1-2 week
  9. als je het bent wie vertel je het dan? mn vriendinnen en moeder
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent?   mn vriendinnen, gezin
  11. wat gebruik je? tampons en maandverband
  12. is het aan je te merken als je het bent? jazeker, ben chagrijnig en knuffelig
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? niks
  14. hoe ging de eerste keer? ik was het op school, ik was 10
  15. ga je naar school als je het bent? ja
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen?
Reputatie 7
Badge +8
  1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) Meisje 
  2. hoe oud ben je? 14
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan? Ik zeg gewoon dat ik ongesteld ben.
  4. hoe vaak ben je het al geworden? 4 jaar lang elke 1 tot 2 maanden. Ik zou het niet weten. Te vaak. Zit nu al te wachten op menopauze 
  5. heb je de dag van tevoren een teken? Ik heb een hele week van te voren
  6. waar heb je last van? Buik pijn, kramp, rug pijn, misselijkheid, humeur swings, erg veel honger
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? Slapen en paracetemol nemen
  8. als je er last van hebt hoelang dan? 4 - 7 dagen. In het begin duurde het soms wel 9 dagen maar het is wat korter geworden 
  9. als je het bent wie vertel je het dan? Mijn moeder en soms mijn zus. Als het van toepassing komt kan ik het tegen andere mensen zeggen 
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent? Iedereen met wie ik het ooit heb besproken. Dus mijn moeder en haar man, al mijn brusjes, sommige klasgenoten, sommige docenten, vrienden, waarschijnlijk wat vreemde zelfs 
  11. wat gebruik je? Maandverband en tampons. Maar ik ga binnenkort een diva cup proberen 
  12. is het aan je te merken als je het bent? Ja, ik zeik heel vaak over het feit dat mijn lichaam me levend vermoord. 
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? Chocolade geven en maandverband kopen. Voor de rest normaal doen 
  14. hoe ging de eerste keer? Ik had al een vermoede dat het ging gebeuren al een week van te voren. Toen het gebeurde struggelde ik wel met tampons maar het was wel oke. 
  15. ga je naar school als je het bent? Yup. Meestal wel ja. 
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? Ik vond het wel leuk. Als je het vaker wilt doen moet je het gewoon doen. 

En als een tip, neem altijd overal paracetemol en ibuprofen met je mee voor als je ongesteld wordt of iemand om je heen dat is. Het helpt vaak wel. Plus ook als je ziek bent kan het helpen. En denk alsjeblieft nooit "Ik neem maar niks mee. Ik wordt toch niet ongesteld" want het gaat gewoon gebeuren wanneer je het niet verwacht. 

Reputatie 1
Badge

hoi dit is mijn eerste zelfgemaakte vragenlijst dus ik hoop dat jullie het wat vinden

  1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) meisjee!
  2. hoe oud ben je? 13
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan? gewoon jaa zeggen als dingen herkenbaar zijn
  4. hoe vaak ben je het al geworden?  simaart duss geen ideends
  5. heb je de dag van tevoren een teken? jaaa 
  6. waar heb je last van? buikpijn
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? slapen en in bed liggen
  8. als je er last van hebt hoelang dan? meestal 6 dagen
  9. als je het bent wie vertel je het dan? mijn moeder en sommige virneidnnen
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent? mama en vriendiennen
  11. wat gebruik je? alleen mv 
  12. is het aan je te merken als je het bent? nee nietechtt
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? gw aaridg doen
  14. hoe ging de eerste keer? prima
  15. ga je naar school als je het bent? yess
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? yesss

p.s ik kwam hierop omdat ik het op dit moment ben en misschien jullie tips hebben hoe ik de dag beter doorkom.

 

Badge
  1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) Meisje
  2. hoe oud ben je? 17 jaar
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan? Ongesteld zijn, menstruatie
  4. hoe vaak ben je het al geworden? Sinds 4,5 jaar best wel regelmatig ongesteld
  5. heb je de dag van tevoren een teken? Meer trek en cravings soort van, hoofdpijnnn
  6. waar heb je last van? Hoofdpijn, rugpijn en buikpijn. Soms wat chagrijnig en moe
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? Self-Care Day, eten waar ik zin in heb en rustig aan doen voor de eerste 2 dagen
  8. als je er last van hebt hoelang dan? Eerste 3 of 4 dagen veel last, dan voor 2 of 3 dagen nog een beetje
  9. als je het bent wie vertel je het dan? Vertel het niet per se aan iemand, maar het is niet dat ik er niks over zeg als het te sprake komt
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent? Ouders en gezin wrs sws, vriendinnen natuurlijk. Ik ben al 17 dus mensen verwachten het misschien al wel een beetje 
  11. wat gebruik je? Eigenlijk alleen tampons, eerste nacht wel maandverband
  12. is het aan je te merken als je het bent? Niet per se denk ik?
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? Gewoon m’n ruimte geven maar het is voor mij niet heel veel anders dan normaal denk ik
  14. hoe ging de eerste keer? Ik kwam erachter op school, een vriendin hielp mij en in een tussenuur ging ik naar huis om me om te kleden en te douchen. Ik had de weken daarvoor al wat vaker buikpijn en een vriendin zei toen ook van: “Misschien wordt je binnenkort wel voor de eerste keer ongesteld”. Toen iets van 2 weken later werd ik ongesteld.
  15. ga je naar school als je het bent? Ja meestal wel, tenzij ik me echt niet goed voel maar in principe ga ik altijd naar school.
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? Yesss
  1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) ik weet niet precies wat mij gender is, maar afgelopen tijd voel ik me wel masculine
  2. hoe oud ben je? 13
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan? srry begrijp de vraag niet
  4. hoe vaak ben je het al geworden? idk sinds december ofzo
  5. heb je de dag van tevoren een teken? omggg ik ben eergister ongesteld geworden en mijn hele neus zit vol met pukkels enzo, en mijn onderrug doet pijn en ja gwn krampen de week van tevoren
  6. waar heb je last van? pijn in onderrug, kramp in buik, weinig energie
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent?gewoon chillen op mijn bed en haken
  8. als je er last van hebt hoelang dan? soms 6 dagen soms 9 ofzo
  9. als je het bent wie vertel je het dan? mijn moeder zodat ze tampons kan kopen als ze naar de winkel gaat, en me bbg (mijn bestie) want wij zijn vaak tegelijk ongesteld
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent? weet ik niet echt, mijn oma moeder vader zus, vriendin, en een paar mensen uit de klas, en ja gwn mensen die close zijn nicht enzo
  11. wat gebruik je? tampons. mijn allereerste dag dat ik ooit ongesteld werd gebruikte ik maandverband, en ik had het gevoel dat ik een luier aan had en ik haatte het gevoel dusss ik ging naar mini tampons op mijn eerste dag…. eerst beetje raar en wennen… nu zijn mini´s eigenlijk niet eens meer genoeg op lichte dagen, en gebruik ik meestal normal of plus of super-plus, het ligt er een beetje aan wat er in huis is, het werkt bijna allemaal bij mij
  12. is het aan je te merken als je het bent? niet echt denk ik, alleen beetje moe, en ik zit veel te zeiken
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? mij gewoon met rust laten en LERAREN ALS IK TIJDENS DE LES NAAR DE WC MOET IS HET NIET OMDAT IK STIEKEM SNOEPJES WIL ETEN MET MIJN VRIENDJES, DAT IS OMDAT IK BLOED UIT MIJN C00CHIE
  14. hoe ging de eerste keer? het was thuis ik riep mijn moeder, ik zei wat er aan de hand was en ze legde uit wat ik moest weten
  15. ga je naar school als je het bent? zeker nooit geskipt omdat ik ongesteld was
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? ja hoor zeker vaker doen
Reputatie 7
Badge +14

hoi dit is mijn eerste zelfgemaakte vragenlijst dus ik hoop dat jullie het wat vinden

  1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) meisje
  2. hoe oud ben je? 16
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan? Ik vertel het gewoon aan vrienden en ben er heel open over 
  4. hoe vaak ben je het al geworden?  begon 3 jaar geleden met menstrueren, in oktober of november volgens mij dus ongeveer 27 keer denk ik. 
  5. heb je de dag van tevoren een teken? Meestal ben ik heel emotioneel de week van te voren (heel snel huilen etc) en last van krampen 
  6. waar heb je last van?  Rugpijn,hoofdpijn en hevige krampen. Ik lek best snel door, zelfs met ultra long maand verband
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent?  Sporten, dat helpt voor mij tegen de krampen en het rustig aan doen. 
  8. als je er last van hebt hoelang dan?  7 a 10 dagen 
  9. als je het bent wie vertel je het dan? Vrienden en mijn moeder 
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent?  Zie vraag 9
  11. wat gebruik je? Maand verband. Alleen tampons als ik ga zwemmen
  12. is het aan je te merken als je het bent? Nee eigenlijk niet 
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken?   Niet iets bijzonders ofzo
  14. hoe ging de eerste keer? Mijn eerste keer was thuis gelukkig, ik zag bloed in mijn onderbroek en liet het aan mijn moeder zien. Die gaf me maand verband. 
  15. ga je naar school als je het bent?  Ja 
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? Zekers, hij was erg leuk :). 

p.s ik kwam hierop omdat ik het op dit moment ben en misschien jullie tips hebben hoe ik de dag beter doorkom.

 

Reputatie 3
Badge +1
  1. wat ben je? meisje/non-binair/ transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht) ik ben meisje
  2. hoe oud ben je? 15
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan? Het hoort erbij
  4. hoe vaak ben je het al geworden? Geen idee tel kwijt
  5. heb je de dag van tevoren een teken? Soms
  6. waar heb je last van? Vaak de 1e dag veel krampen en de dagen erna veel moodswings en hoofdpijn
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? Kruik met warm water op me buik leggen
  8. als je er last van hebt hoelang dan? Vaak 2 tot 3 dagen
  9. als je het bent wie vertel je het dan? Me pa en een goeie vriend van me en een vriendin van me
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent? Dichtbij staande mensen
  11. wat gebruik je? Tampons
  12. is het aan je te merken als je het bent? Mensen zeggen dat ik dan of veel drukker ben of juist heel ingetogen
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? Rustig blijven en gezellig doen
  14. hoe ging de eerste keer? Weet ik niet meer😬
  15. ga je naar school als je het bent? Gewoon tampon in doen en gaan 
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? Als jij het wilt zou ik zeker meer maken😉😘
Reputatie 3
Badge +2

hoi dit is mijn eerste zelfgemaakte vragenlijst dus ik hoop dat jullie het wat vinden

  1. wat ben je? meisje/non-binair/ meisje transgender (allemaal wel gewoon met meisjes geslacht)
  2. hoe oud ben je? 14
  3. als je het hierover hebt wat zeg je dan? Ik snap de vraag niet. 
  4. hoe vaak ben je het al geworden? 2 keer ofzo. Het was onregelmatig dus er zat veel tijd tussen de 1e en 2e keer
  5. heb je de dag van tevoren een teken? Ja extra veel slijm en rugpijn
  6. waar heb je last van? Enorme moodswings, agressie ofzo, buikpijn, rugpijn, Hoofdpijn.
  7. wat vind je het prettigste om te doen als je het bent? Met vriendinnen praten en slapen
  8. als je er last van hebt hoelang dan? Verschilt per keer
  9. als je het bent wie vertel je het dan? M'n moeder en vriendinnen en soms moet ik wel tegen docenten zeggen
  10. wie weten het allemaal dat je het al bent? M'n moeder, vriendinnen, gym docenten enzo
  11. wat gebruik je? Maandverband en tampons
  12. is het aan je te merken als je het bent? Ja enorm
  13. wat kunnen anderen doen om het voor jouw fijner te maken? Hun bek houden en me gwn gelijk geven. En sigaretten en chocola geven
  14. hoe ging de eerste keer? Heel kut
  15. ga je naar school als je het bent? Ja moet wel en als t te erg is ga ik naar huis
  16. was dezen vragenlijst leuk en moet ik het vaker doen? Jaaa heel leuk doe zeker vaker

p.s ik kwam hierop omdat ik het op dit moment ben en misschien jullie tips hebben hoe ik de dag beter doorkom. Lekker je rust nemen en een kruik kopen en vullenet warm/heet water. En veel ijs en chocola eten.

 

Reageer