Vraag

Vragenlijst over klimaatverandering

  • 23 November 2023
  • 8 reacties
  • 164 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Hoi iedereen :),

Ik had zin in een vragenlijst, dit is een korte vragenlijst over klimaatverandering. Veel plezier!

  1. Ben je bang voor de klimaatverandering?
  2. Waarom wel / niet?
  3. Ben je bang voor je eigen toekomst?
  4. Waarom wel / niet?
  5. Scheid je je afval altijd of soms ook niet?
  6. Raap je wel eens zwerfafval op?
  7. Ben je bang voor de toekomst van de dieren?
  8. Waarom wel / niet?
  9. Ben je ooit eens bij een klimaatactie/demonstratie geweest?
  10. Zo ja: hoe was het daar?
  11. Zo nee: zou je het wel een keer willen?
  12. Stel jij kon regels invoeren om klimaatverandering tegen te gaan: Welke regels zou je dan willen invoeren voor Nederland?
  13. Wat wil je zeggen tegen mensen die niks om het klimaat / de natuur geven?
  14. Was dit een goede vragenlijst?

(ik weet niet in welk subforum dit hoort, maar vond het wel passen bij lichaam & gezondheid)

Groetjes, Monkeyboy08


8 reacties

Hoi iedereen :),

Ik had zin in een vragenlijst, dit is een korte vragenlijst over klimaatverandering. Veel plezier!

  1. Ben je bang voor de klimaatverandering? ja
  2. Waarom wel / niet? ik ben bang voor alle dieren en planten
  3. Ben je bang voor je eigen toekomst? ja
  4. Waarom wel / niet? ik ben bang dat mijn kinderen nooit zullen kunnen schaatsen
  5. Scheid je je afval altijd of soms ook niet? altijd
  6. Raap je wel eens zwerfafval op? ja
  7. Ben je bang voor de toekomst van de dieren? ja
  8. Waarom wel / niet? wij kiezen ervoor, zij kunnen er niks aan doen
  9. Ben je ooit eens bij een klimaatactie/demonstratie geweest? nee
  10. Zo ja: hoe was het daar?
  11. Zo nee: zou je het wel een keer willen? JA
  12. Stel jij kon regels invoeren om klimaatverandering tegen te gaan: Welke regels zou je dan willen invoeren voor Nederland? alles wat geen vocht is moet verpakt worden in papier, en wc’s doorspoelen met douchewater, wc-papier gerecyceld, minder eten naar vee, in de woestijn zonnepanelen neerzetten en daaronder in de schaduw planten  planten
  13. Wat wil je zeggen tegen mensen die niks om het klimaat / de natuur geven? als het klimaat julliezou uitroein, kunnen wij dat evolutie noemen (of karma!)
  14. Was dit een goede vragenlijst? ja

(ik weet niet in welk subforum dit hoort, maar vond het wel passen bij lichaam & gezondheid)

Groetjes, Monkeyboy08

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi iedereen :),

Ik had zin in een vragenlijst, dit is een korte vragenlijst over klimaatverandering. Veel plezier!

  1. Ben je bang voor de klimaatverandering? | Ja
  2. Waarom wel / niet? | Nouja, wij hebben er weinig last van maar onze kinderen wel toch?
  3. Ben je bang voor je eigen toekomst? | Niet persee
  4. Waarom wel / niet? | Omdat wij er nog niet veel temaken ermee krijgen
  5. Scheid je je afval altijd of soms ook niet? | Ik houd het niet echt bij, mijn ouders wel denk ik
  6. Raap je wel eens zwerfafval op? | Nee, maar ruim mijn eigen afval wel op
  7. Ben je bang voor de toekomst van de dieren? | Ja, dat wel
  8. Waarom wel / niet? | Het is natuurlijk niet leuk dat er dieren gaan uitsterven door hitte
  9. Ben je ooit eens bij een klimaatactie/demonstratie geweest? | Nee
  10. Zo ja: hoe was het daar? | -
  11. Zo nee: zou je het wel een keer willen? | Weet ik eerlijk gezegd niet
  12. Stel jij kon regels invoeren om klimaatverandering tegen te gaan: Welke regels zou je dan willen invoeren voor Nederland? | Ik denk iets met autos en fabrieken, meer elektrische autos en minder fabrieken. (lastige vraag) (volgensmij zijn ze hier ook al mee bezig)
  13. Wat wil je zeggen tegen mensen die niks om het klimaat / de natuur geven? | Denk aan je kinderen, kleinkinderen.. etc
  14. Was dit een goede vragenlijst? | Ja, origineel!

(ik weet niet in welk subforum dit hoort, maar vond het wel passen bij lichaam & gezondheid)

Groetjes, Monkeyboy08

 

Reputatie 7
Badge +11
  1. Ben je bang voor de klimaatverandering? Niet echt
  2. Waarom wel / niet? Ik denk dat alles wel weer goed komt, alleen moet iedereen wel helpen. Maar het is ook natuurlijk dat het in een cyclus gaat, alleen hebben we het nu te veel versneld.
  3. Ben je bang voor je eigen toekomst? Nee, niet persé
  4. Waarom wel / niet? Ik laat het maar op me af komen, ik ben meer een afwachter, ik zie wel wat komt.
  5. Scheid je je afval altijd of soms ook niet? Vaak wel, maar ik weet ook dat het vaak niet uitmaakt.
  6. Raap je wel eens zwerfafval op? Ja, ik ga ook soms gewoon afval rapen.
  7. Ben je bang voor de toekomst van de dieren? Een beetje
  8. Waarom wel / niet? Ik denk dat doordat we het versnelt hebben, de dieren niet genoeg kunnen aanpassen.
  9. Ben je ooit eens bij een klimaatactie/demonstratie geweest? Nope
  10. Zo ja: hoe was het daar? -
  11. Zo nee: zou je het wel een keer willen? Denk het wel, als het niet te heftig is
  12. Stel jij kon regels invoeren om klimaatverandering tegen te gaan: Welke regels zou je dan willen invoeren voor Nederland? Misschien dat er een bepaalde dag komt waarop iedereen minstens 1 ding moet doen voor het klimaat, dan elke maand ofzo, of dat scholen elke maand zwerfafval rapen.
  13. Wat wil je zeggen tegen mensen die niks om het klimaat / de natuur geven? Het is jouw toekomst, dus als je wilt leven in een wereld met amper dieren en te weinig zuurstof, is dat jouw keuze
  14. Was dit een goede vragenlijst? Ja hoor, wat een interessant onderwerp!

Liefs,

  1.  
Reputatie 5
Badge +1
  1. Ben je bang voor de klimaatverandering? Mwah
  2. Waarom wel / niet? De aarde warm al van nature op, maar ik kan geloven dat we dit proces hebben versnelt
  3. Ben je bang voor je eigen toekomst? Valt wel mee
  4. Waarom wel / niet?, ik denk dat we juist nu alles aan het doen zijn om dit tegen te houden. In de politiek is het al een groot onderwerp.
  5. Scheid je je afval altijd of soms ook niet? Ik doe het altijd, het is me gewoon zo aangeleerd in een land zoals Nederland
  6. Raap je wel eens zwerfafval op? Als het statiegeld flesjes of blikjes zijn wel
  7. Ben je bang voor de toekomst van de dieren? Ja, hier ben ik meer bang voor dan zelf de klimaatverandering.
  8. Waarom wel / niet? Een dier kan drie dingen doen als het niet in de omgeving past: De soort sterft uit, de soort past zich aan de omgeving, of je past de omgeving aan. De mens heeft dat laatste gedaan, het nadeel van het laatste is dat we veel te veel onze omgeving aanpassen.
  9. Ben je ooit eens bij een klimaatactie/demonstratie geweest? Nope
  10. Zo ja: hoe was het daar? ~
  11. Zo nee: zou je het wel een keer willen? Nee, ik denk dat ik betere dingen heb te doen
  12. Stel jij kon regels invoeren om klimaatverandering tegen te gaan: Welke regels zou je dan willen invoeren voor Nederland? Ik denk omdat we een rijk  land zijn, we allemaal op papieren rietjes zijn overgestapt, dat we ook ineens toeslag hebben op plastic om alternatieve verpakkingen te stimuleren. Ook kunnen we duizenden van die zonnepanelen of windmolens plaatsen. Maar armere landen kunnen dit simpelweg niet betalen. Ik stel voor: Armere landen te laten stimuleren om bijv geld te doneren.
  13. Wat wil je zeggen tegen mensen die niks om het klimaat / de natuur geven? Niets, ik ben bijna een van die mensen die niets om het klimaat geven. Als Nederland doen we genoeg, armere landen niet.
  14. Was dit een goede vragenlijst? Jazeker, het is geweldig idee om hier een vragenlijst over te maken.
Reputatie 7
Badge +14

Hoi@Monkeyboy08 ! 

  1. Ben je bang voor de klimaatverandering? Ja zeker 
  2. Waarom wel / niet? Alles raakt uit balans en de natuur is de dupe
  3. Ben je bang voor je eigen toekomst? Niet meteen mijn eigen maar misschien wel kinderen na ons
  4. Waarom wel / niet? Als we al het moois hebben vernield wat blijft er dan over en hoe ongezond is dat ..
  5. Scheid je je afval altijd of soms ook niet? Ja moet wel, het moet gewoonte zijn 
  6. Raap je wel eens zwerfafval op? Jup gister nog. Blik in een vijver met vissen. Dat hoort echt niet.
  7. Ben je bang voor de toekomst van de dieren? Ja 
  8. Waarom wel / niet?  Zij kunnen zich niet snel genoeg aanpassen aan de rommel die wij mensen er van maken 
  9. Ben je ooit eens bij een klimaatactie/demonstratie geweest? Ja pas nog 
  10. Zo ja: hoe was het daar? Lief, bezorgd en ook hoopvol 
  11. Zo nee: zou je het wel een keer willen? X
  12. Stel jij kon regels invoeren om klimaatverandering tegen te gaan: Welke regels zou je dan willen invoeren voor Nederland? Zorgen dat iedereen mee kan doen en ook beter wordt van vergroening en niet alleen de mensen die toch al geld genoeg hebben 
  13. Wat wil je zeggen tegen mensen die niks om het klimaat / de natuur geven?  Lees en leer de feiten en ga niet af op fabels en ontkenning 
  14. Was dit een goede vragenlijst? Jazeker!! 

Liefs Tover xxx

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik vul hem zelf ook even in!

Hoi iedereen :),

Ik had zin in een vragenlijst, dit is een korte vragenlijst over klimaatverandering. Veel plezier!

  1. Ben je bang voor de klimaatverandering? een beetje
  2. Waarom wel / niet? omdat er steeds minder ijs overblijft in de noord-zuidpolen
  3. Ben je bang voor je eigen toekomst? nee dat niet persee
  4. Waarom wel / niet? ik ben eerder bang voor de volgende generatie
  5. Scheid je je afval altijd of soms ook niet? ja (bijna) altijd, ik let er wel vaak op
  6. Raap je wel eens zwerfafval op? ik heb dat ooit eens gedaan in groep 3 ofzo, maar ik doe dat nu niet
  7. Ben je bang voor de toekomst van de dieren? Ja
  8. Waarom wel / niet? omdat die er maar mee moeten leven en die kunnen er niks aan doen, en het leefgebied word ook steeds minder
  9. Ben je ooit eens bij een klimaatactie/demonstratie geweest? nee
  10. Zo ja: hoe was het daar? -X-
  11. Zo nee: zou je het wel een keer willen? nee, vaak bij acties/demonstratie’s zijn ook rellen en daar heb ik geen zin in
  12. Stel jij kon regels invoeren om klimaatverandering tegen te gaan: Welke regels zou je dan willen invoeren voor Nederland? o dat weet ik niet zo goed, maar de regels die jullie hebben opgenoemd zijn goede!
  13. Wat wil je zeggen tegen mensen die niks om het klimaat / de natuur geven? Je vernielt de hele wereld wanneer je niks eraan doet om de klimaatverandering tegen te gaan
  14. Was dit een goede vragenlijst? -

(ik weet niet in welk subforum dit hoort, maar vond het wel passen bij lichaam & gezondheid)

Groetjes, Monkeyboy08

 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi,

Zijn er meer mensen die deze vragenlijst zouden willen invullen?

Groetjes, Monkeyboy08

Reputatie 6

Hoi iedereen :),

Ik had zin in een vragenlijst, dit is een korte vragenlijst over klimaatverandering. Veel plezier!

  1. Ben je bang voor de klimaatverandering? Niet bang, eerder opgehitst ofzo
  2. Waarom wel / niet? Omdat de overheid voor mijn gevoel niks doet, alleen de belastingen verhogen vgm. Met hun mooie reclames op TV, i.p.v. zelf oplossingen te bedenken...
  3. Ben je bang voor je eigen toekomst? Niet door klimaatverandering, wel om andere redenen
  4. Waarom wel / niet? Omdat er een oplossing komt, en ik er zelf ook wel zo 123 een paar kan bedenken..
  5. Scheid je je afval altijd of soms ook niet? altijd
  6. Raap je wel eens zwerfafval op? ja
  7. Ben je bang voor de toekomst van de dieren? Ja.
  8. Waarom wel / niet? Beetje triest dat (zo lijkt het dan) de mens alles verziekt.
  9. Ben je ooit eens bij een klimaatactie/demonstratie geweest? Nee.
  10. Zo ja: hoe was het daar?
  11. Zo nee: zou je het wel een keer willen? Nee, als ze daar graag mee bezig willen zijn, ga dan gewoon zelf een oplossing ervoor bedenken en de nodige studies ervoor leren.
  12. Stel jij kon regels invoeren om klimaatverandering tegen te gaan: Welke regels zou je dan willen invoeren voor Nederland? Ja, kijk nou ja, ik zou dan Europese regelgeving willen aanpassen, die makkelijk te handhaven zijn, en dat ga ik ook doen. Binnen 1-20 jaar tijd.
  13. Wat wil je zeggen tegen mensen die niks om het klimaat / de natuur geven? Die krijgen er toch wel mee te maken, dus zoveel maken die mensen geen verschil.
  14. Was dit een goede vragenlijst? Denk het? Ben geen professional ofzo.

(ik weet niet in welk subforum dit hoort, maar vond het wel passen bij lichaam & gezondheid)

Groetjes, Monkeyboy08

 

Reageer