Vraag

vragenlijst: ongesteld

  • 10 March 2022
  • 6 reacties
  • 257 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Hoe oud ben je? 

Hoe vaak ben je al ongesteld geworden?

Heb je ook dingen rituelen die komen voor je ongesteldheid zoals dat je pukkels krijgt of ervoor al buikpijn?

Ben je onregelmatig of regelmatig ongesteld?

Keek je er vroeger naar uit om ongesteld te worden? 

Zo, ja waarom keek je er naar uit?

Kijk je er nu nog naar uit om ongesteld te worden?

Gebruiken je maandverband, tampons of iets anders? 

Krijg je last van buikkrampen tijdens je ongesteldheid?

Gebruik je een pil tijdens je ongesteldheid? 

Mag je op de bank zitten tijdens de gymles als je ongesteld bent? 

Zo, ja doe je dat ook?

Blijf je thuis als je ongesteld bent? 

Ben je al een keer doorgelekt? 

Zo, ja mocht je toen opgehaald worden? 

Na hoeveel uur verwissel jij je maandverband?

Ben je wel eens ongesteld geworden precies op het moment dat er iets speciaals op de planning stond?

Praat je er met je vriendinnen over als je ongesteld bent? 

Heb je een tip voor andere meiden? 

Wat vind je ervan als jongens het over ongestelde meiden hebben? 

Zijn er dingen die je niet doet als je ongesteld bent?

Wat vind je ervan als je klasgenoten (ook jongens) weten dat je ongesteld bent? 

Hoe zou jij je vriendin helpen wanneer je erachter komt dat ze ongesteld is en is doorgelekt? 

Heb je nog tips om minder snel door te lekken? 

Wat vond je van de vragenlijst (eerlijk)? 

 


6 reacties

Hoe oud ben je?  Ik ben 17

Hoe vaak ben je al ongesteld geworden? Heel vaak ben al ongesteld sinds  ongeveer 11 jaar dus ben het al heel vaak geweest.

Heb je ook dingen rituelen die komen voor je ongesteldheid zoals dat je pukkels krijgt of ervoor al buikpijn? Heb meestal als ik de eisprong krijg al een beetje buikpijn. en dat duurt dan een paar dag. en dan krijg ik weer veel puisten. en een paar dagen voor ik ongesteld wordt krijg ik hoofdpijn. en een beetje buikpijn.  en als ik ongesteld ben heb ik best wel veel buik pijn en hooft pijn .

Ben je onregelmatig of regelmatig ongesteld?

Redelijk regelmatig wisselt soms een paar dagen

Keek je er vroeger naar uit om ongesteld te worden? Nee  en nu ook niet vind het een heel week

Zo, ja waarom keek je er naar uit?

Kijk je er nu nog naar uit om ongesteld te worden? Nee vind het echt een hell week

Gebruiken je maandverband, tampons of iets anders?  Tampon en maandverband.  en heb ook een tijdje een menstruatiecup gebruikt maar had vaak als ik die gebruiktenvan nog meer buik pijn  en zat vaak niet goed waardoor ik veel doorlekten.

Krijg je last van buikkrampen tijdens je ongesteldheid? Ja best veel maar als ik in beweging blijf valt het wel mee .

Gebruik je een pil tijdens je ongesteldheid?  Nee maar wil ik meschien wel gaan gebruiken .

Mag je op de bank zitten tijdens de gymles als je ongesteld bent?  Ja maar doe ik niet omdat ik niet zoveel klachten heb dat ik niet mee kan doen.

Zo, ja doe je dat ook? Nee

Blijf je thuis als je ongesteld bent?  Soms als ik me echt niet lekker voel maar is zelde.

Ben je al een keer doorgelekt?  Ja maar zorg dat ik altijd een vest in de buurt heb dat ik die kan ombinden als het is gebeurt .

Zo, ja mocht je toen opgehaald worden?  Nee maar zorg als ik ongesteld ben dat ik vaak extra kleeding bij heb

Na hoeveel uur verwissel jij je maandverband? Gebruik altijd Tampons met daar onder een maandverband  els er bloed op het maandverband zit wissel ik heb en de Tampon wissel ik elke 3 tot 4 uur.

Ben je wel eens ongesteld geworden precies op het moment dat er iets speciaals op de planning stond? Niet echt maar dan houw ik daar ook wel rekening mee.

Praat je er met je vriendinnen over als je ongesteld bent?  Niet echt vind het wel jammer.

Heb je een tip voor andere meiden?  Vind het niet raar en schaam je er zekker niet voor.

Wat vind je ervan als jongens het over ongestelde meiden hebben?  Geen probleem als ze er maar niet verveelend over zijn.

Zijn er dingen die je niet doet als je ongesteld bent? Nee maar pas me wel er aan door er meer op te letten.

Wat vind je ervan als je klasgenoten (ook jongens) weten dat je ongesteld bent?  Geen probleem het is iets dat heel normaal is vind ik.

Hoe zou jij je vriendin helpen wanneer je erachter komt dat ze ongesteld is en is doorgelekt?  Ik zal het zegen en een vest een bieden om om haar midel te knopen zo dat het niet opvalt

Heb je nog tips om minder snel door te lekken? 

Wis regelmatig en neem altijd een vest mee als je ongesteld bent zodat je die om kan doen als je toch doorletkt

Wat vond je van de vragenlijst (eerlijk)? 

Wel leuk 

 

gr bren

 

Reputatie 7
Badge +7

 

(btw ik ben een transjongen, dus ben als meisje geboren en ik word ongesteld maar ik identificeer me als jongen)

Hoe oud ben je? 15

Hoe vaak ben je al ongesteld geworden? ik word al sinds mijn 12e ongesteld, dus ongeveer 30 keer

Heb je ook dingen rituelen die komen voor je ongesteldheid zoals dat je pukkels krijgt of ervoor al buikpijn? baarmoederkramp, beenkramp en lichtroze bloederige slijm

Ben je onregelmatig of regelmatig ongesteld? regelmatig. het heeft wel iets meer dan een jaar geduurd voordat hij regelmatig werd.

Keek je er vroeger naar uit om ongesteld te worden? ik dacht er nooit zoveel aan. 

Zo, ja waarom keek je er naar uit? /

Kijk je er nu nog naar uit om ongesteld te worden? ik vind ongesteld zijn niet altijd erg, onlangs dat ik me er soms minder jongen door voel en het pijn doet, ik heb ook hypochondrie dus ik maak me snel zorgen als hij niet komt.

Gebruiken je maandverband, tampons of iets anders? maandverband 

Krijg je last van buikkrampen tijdens je ongesteldheid? ja

Gebruik je een pil tijdens je ongesteldheid?  soms paracetamol, maar dat is een trigger om in te nemen dus ik moet ze altijd oplossen in water

Mag je op de bank zitten tijdens de gymles als je ongesteld bent? weet ik niet, nog nooit gehad

Zo, ja doe je dat ook? idk

Blijf je thuis als je ongesteld bent?  soms, alleen als ik heel erg kramp heb

Ben je al een keer doorgelekt? alleen door mn onderbroek

Zo, ja mocht je toen opgehaald worden?  nee maar ik mocht wel zelf naar huis

Na hoeveel uur verwissel jij je maandverband?  ligt eraan

Ben je wel eens ongesteld geworden precies op het moment dat er iets speciaals op de planning stond? een dag voordat we een schooluitje naar en strand hadden

Praat je er met je vriendinnen over als je ongesteld bent?  soms

Heb je een tip voor andere meiden? niet echt

Wat vind je ervan als jongens het over ongestelde meiden hebben?  zolang ze respectvol blijven is het prima, ik ben zelf een transjongen

Zijn er dingen die je niet doet als je ongesteld bent?

ben wat minder lichamelijk actief

Wat vind je ervan als je klasgenoten (ook jongens) weten dat je ongesteld bent?  ongemakkelijk

Hoe zou jij je vriendin helpen wanneer je erachter komt dat ze ongesteld is en is doorgelekt? het haar vertellen

Heb je nog tips om minder snel door te lekken? draag donkere onderbroeken en broeken zodat het minder snel opvalt

Wat vond je van de vragenlijst (eerlijk)?  prima

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoe oud ben je?   16

Hoe vaak ben je al ongesteld geworden?        sinds 14 dus ongeveer 20 keer

Heb je ook dingen rituelen die komen voor je ongesteldheid zoals dat je pukkels krijgt of ervoor al buikpijn?   ja buikpijn en soms pukkels

Ben je onregelmatig of regelmatig ongesteld?    redelijk regelmatig

Keek je er vroeger naar uit om ongesteld te worden?          nee

Zo, ja waarom keek je er naar uit?

Kijk je er nu nog naar uit om ongesteld te worden?           nee

Gebruiken je maandverband, tampons of iets anders?          maandverband

Krijg je last van buikkrampen tijdens je ongesteldheid?       jup soms

Gebruik je een pil tijdens je ongesteldheid?         nope

Mag je op de bank zitten tijdens de gymles als je ongesteld bent?       lmao nee

Zo, ja doe je dat ook?

Blijf je thuis als je ongesteld bent?         nee

Ben je al een keer doorgelekt?       niet zichtbaar maar ja

Zo, ja mocht je toen opgehaald worden?         nee

Na hoeveel uur verwissel jij je maandverband?          3 of 4 uur

Ben je wel eens ongesteld geworden precies op het moment dat er iets speciaals op de planning stond?     juppp

Praat je er met je vriendinnen over als je ongesteld bent?              ja

Heb je een tip voor andere meiden?              nee

Wat vind je ervan als jongens het over ongestelde meiden hebben?          whatever

Zijn er dingen die je niet doet als je ongesteld bent?         zwemmen

Wat vind je ervan als je klasgenoten (ook jongens) weten dat je ongesteld bent?         kut

Hoe zou jij je vriendin helpen wanneer je erachter komt dat ze ongesteld is en is doorgelekt?    doen wat ik kan idk

Heb je nog tips om minder snel door te lekken?        idk

Wat vond je van de vragenlijst (eerlijk)?          idk

 

 

Ben nonbinaar btw

Hoe oud ben je? 

16

Hoe vaak ben je al ongesteld geworden?

Idk vaak ben het sinds me 10e 

Heb je ook dingen rituelen die komen voor je ongesteldheid zoals dat je pukkels krijgt of ervoor al buikpijn?

Heb altijd veel buikpijn als ik het ben

Ben je onregelmatig of regelmatig ongesteld?

Redelijk  regelmatig gelukig 

Keek je er vroeger naar uit om ongesteld te worden? 

Nee ik haten het gelijk al  

Zo, ja waarom keek je er naar uit.x

Kijk je er nu nog naar uit om ongesteld te worden?

Nee haat het nog steeds zeg altijd hier is de maandelijkse hell weer

Gebruiken je maandverband, tampons of iets anders? 

Tampons en daaronder nog maandverband anders lek ik heel vaak door omdat ik ook nog hevig bloedverlies heb 

Krijg je last van buikkrampen tijdens je ongesteldheid? Ja 

Gebruik je een pil tijdens je ongesteldheid?  Kan niet zonder parcetmol en ibruprofen en alive

Mag je op de bank zitten tijdens de gymles als je ongesteld bent?  Soms wel maar bewegen helpt mijn best wel tegen de pijn

Zo, ja doe je dat ook? Soms wel maar meestal doe ik mee

Blijf je thuis als je ongesteld bent?  Heel Soms 

Ben je al een keer doorgelekt?  Vaak zat jammergenoeg 

Zo, ja mocht je toen opgehaald worden?  Ja maar zorg dat als ik doorlek altijd extra broek heb ligen op school zodat ik die aan kan doen of knoop een vest om

Na hoeveel uur verwissel jij je maandverband? Tampons om de 3 uur en maand verband als er bloed op zit

Ben je wel eens ongesteld geworden precies op het moment dat er iets speciaals op de planning stond?

Ja maar houd er wel altijd rekening  mee zoals dat ik in de vakantie aan de pil ging die je menstruatie een week verschuift  of zorg dat ik altijd extra maandverband en tampons mee neem 

Praat je er met je vriendinnen over als je ongesteld bent?

Zelden vind het wel jammer 

Heb je een tip voor andere meiden? 

Schaam je er niet voor  elke meid word het jammer genoeg 

Wat vind je ervan als jongens het over ongestelde meiden hebben? 

Niet erg zolang ze maar aardig zijn

Zijn er dingen die je niet doet als je ongesteld bent?

Nee doe ales ook zwemen omdat ik les geef en ook zelf op zwemen zit 

Wat vind je ervan als je klasgenoten (ook jongens) weten dat je ongesteld bent? 

Geen probleem schaam me er niet voor maar vind het wel altijd een hell

Hoe zou jij je vriendin helpen wanneer je erachter komt dat ze ongesteld is en is doorgelekt?  Zal het zegen en een vest aanbieden en al ik nog een  broek in me kluis heb zal ik die aan haar geven

Heb je nog tips om minder snel door te lekken?  Wissel regelmatig  draag donker kleeding en neem altijd een vest mee voor de zekerheid En als het kan in je kluis een extra broek

Wat vond je van de vragenlijst (eerlijk)? Prima

 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hoe oud ben je?  14

Hoe vaak ben je al ongesteld geworden? 2 keer

Heb je ook dingen rituelen die komen voor je ongesteldheid zoals dat je pukkels krijgt of ervoor al buikpijn? Een onzuivere huid, Hoofdpijn, buikpijn, slijm in mn onderbroek. En rugpijn de ergste.

Ben je onregelmatig of regelmatig ongesteld? On regelmatig 

Keek je er vroeger naar uit om ongesteld te worden? Jup

Zo, ja waarom keek je er naar uit? Idk vond het leuk was ik eindelijk geen klein kind meer

Kijk je er nu nog naar uit om ongesteld te worden? Nee het is zo kut dat ik soms geen zin heb in me leven (dit niet te letterlijk nemen ajb)

Gebruiken je maandverband, tampons of iets anders?  Maandverband en tampons

Krijg je last van buikkrampen tijdens je ongesteldheid? JA

Gebruik je een pil tijdens je ongesteldheid?  Nee alleen paracetamol haha

Mag je op de bank zitten tijdens de gymles als je ongesteld bent?  Jaaa

Zo, ja doe je dat ook?ja

Blijf je thuis als je ongesteld bent?  Nee

Ben je al een keer doorgelekt? Nee

Zo, ja mocht je toen opgehaald worden? 

Na hoeveel uur verwissel jij je maandverband? 2/3

Ben je wel eens ongesteld geworden precies op het moment dat er iets speciaals op de planning stond? Ja fk kerst 

Praat je er met je vriendinnen over als je ongesteld bent?  Ja

Heb je een tip voor andere meiden? Ja koop een kruik en neem je rust en tijd. Het is iets waar je niks aan kan veranderen en mee moet dealen 

Wat vind je ervan als jongens het over ongestelde meiden hebben?  Als ze t op positieve manier doen oke en anders bind ik ze vast met die pijnlijke monitors dat ze voelen  hoe het is en duw ik een reep choco in hun waffel 

Zijn er dingen die je niet doet als je ongesteld bent? Ja drukke dingen en veel eten

Wat vind je ervan als je klasgenoten (ook jongens) weten dat je ongesteld bent?  Ja ze hebben respect

Hoe zou jij je vriendin helpen wanneer je erachter komt dat ze ongesteld is en is doorgelekt?  T vriendelijk zeggen en haar m'n jas/vest geven en maandverband 

Heb je nog tips om minder snel door te lekken?  Doe geen witte broek aan want daarin zie je t maar vooral je favo kleding en als je veel bloed maandverband en tampons als je die wilt dragen

Wat vond je van de vragenlijst (eerlijk)?  Erg leuk om te beantwoorden

 

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoe oud ben je? -12 (bijna 13)

Hoe vaak ben je al ongesteld geworden? - denk rond de 22 keer ofzo, ik ben het al sinds me 11e

Heb je ook dingen rituelen die komen voor je ongesteldheid zoals dat je pukkels krijgt of ervoor al buikpijn? - nope, met pukkels doe ik niks, voor buikpijn paracetamol of warme kruik

Ben je onregelmatig of regelmatig ongesteld? - onregelmatig (heel kut)

Keek je er vroeger naar uit om ongesteld te worden? - beetje, niet veel over nagedacht toen

Zo, ja waarom keek je er naar uit? - omdat ik dan een '’echte vrouw'’ zou worden

Kijk je er nu nog naar uit om ongesteld te worden? - Nee, absoluut niet

Gebruiken je maandverband, tampons of iets anders? - Alleen maandverband

Krijg je last van buikkrampen tijdens je ongesteldheid? - Niet altijd, laatste tijd wel

Gebruik je een pil tijdens je ongesteldheid? - Soms, alleen als me buikpijn echt verschrikkelijk is

Mag je op de bank zitten tijdens de gymles als je ongesteld bent? - Het mag wel als het goed is

Zo, ja doe je dat ook? - nog nooit gedaan

Blijf je thuis als je ongesteld bent? - nee, alleen als ik echt heel veel buikpijn heb

Ben je al een keer doorgelekt? - ja, helaas wel

Zo, ja mocht je toen opgehaald worden? - Nou ik mocht toen gwn naar huis fietsen, maar een paar keer ben ik er ook pas thuis achtergekomen.

Na hoeveel uur verwissel jij je maandverband? - verschilt hoe erg het is

Ben je wel eens ongesteld geworden precies op het moment dat er iets speciaals op de planning stond? - Ja, altijd echt heel jammer

Praat je er met je vriendinnen over als je ongesteld bent? - Soms, niet vaak

Heb je een tip voor andere meiden? - niet een te lichte broek aan doen, als je doorlekt zie je het minder. En of je nou al wel of niet ongesteld bent neem altijd genoeg maandverband mee

Wat vind je ervan als jongens het over ongestelde meiden hebben? - weet ik niet, ik vind het niet zo erg denk ik, het is iets normaals

Zijn er dingen die je niet doet als je ongesteld bent? - Ja, zwemmen en dingen doen waarbij je HEEL veel moet bewegen

Wat vind je ervan als je klasgenoten (ook jongens) weten dat je ongesteld bent?  - niet eel fijn, maar weet je zowat elk meisje uit de klas is het al

Hoe zou jij je vriendin helpen wanneer je erachter komt dat ze ongesteld is en is doorgelekt?  - Ja! absoluut

Heb je nog tips om minder snel door te lekken? - Goed passend maandverband gebruiken (ik gebruik altijd met vleugels, die verschuiven minder snel)

Wat vond je van de vragenlijst (eerlijk)? - Wel goed!

Ik hoop dat je er iets mee kunt 

Groetjes -J

Reageer