Vraag

Vragenlijst beugel!

  • 13 November 2023
  • 9 reacties
  • 160 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Dag allemaal

Ik heb een vragenlijst over een blokjesbeugel of Invisalign (onzichtbare beugel)!
Ik moet/mag namelijk binnenkort een beugel en weet niet welke ik wil, daarom zou ik jullie willen vragen om deze in te vullen als je een van deze 2 hebt gehad of nogsteeds hebt or er nog 1 moet! Graag eerlijk invullen, het is best belangrijk voor mij! :)

  1. Welke beugel draag/droeg je? Invisalign of blokjesbeugel of iets anders? ||
  2. Hoe oud ben je? ||
  3. Wanneer ben je gestart/gestopt met het dragen of hoelang moet je nog? ||
  4. Hoeveel last heb je ervan gehad/heb je? ||
  5. Hoe makkelijk kon je eten met een blokjesbeugel? ||
  6. Hoe makkelijk kon je tandenpoetsen? ||
  7. Hoe dringend was een beugel bij jouw? ||
  8. Zou je iemand minder aantrekkelijk vinden met een beugel op 14j leeftijd? ||
  9. Kun je nog goed zoenen met een beugel? ||
  10. Hoeveel tijd moet je besteden aan een beugel? ||
  11. Draag je een spalkje? ||
  12. Invisalign: Merk je er iets van als je hem in hebt? ||
  13. Invisalign: Waarom heb je wel/niet voor deze gekozen? ||
  14. Duurde de behandeling korter of langer van verwacht? ||
  15. Ben je blij dat je een beugel hebt gekozen of niet? ||
  16. Heb je nog tips voor mij, zal ik beter invisalign of blokjesbeugel kiezen? ||

Alvast dankjewel <3

Groetjes Justin


9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dag allemaal

Ik heb een vragenlijst over een blokjesbeugel of Invisalign (onzichtbare beugel)!
Ik moet/mag namelijk binnenkort een beugel en weet niet welke ik wil, daarom zou ik jullie willen vragen om deze in te vullen als je een van deze 2 hebt gehad of nogsteeds hebt or er nog 1 moet! Graag eerlijk invullen, het is best belangrijk voor mij! :)

  1. Welke beugel draag/droeg je? Invisalign of blokjesbeugel of iets anders? || blokjesbeugel
  2. Hoe oud ben je? || 16
  3. Wanneer ben je gestart/gestopt met het dragen of hoelang moet je nog? || ik hoop dat hem ik nog maar een paar maanden in moet, heb de beugel al sinds mijn 12e 
  4. Hoeveel last heb je ervan gehad/heb je? || in het begin deed het pijn en als het draadje wordt vervangen door een dikker draad doet het ook pijn maar na 2 a 3 dagen voel je er niks meer van 
  5. Hoe makkelijk kon je eten met een blokjesbeugel? || wel makkelijk, alleen snoep zoals toffee en als je een hele appel wilt afbijten gaat het tussen je tanden zitten. 
  6. Hoe makkelijk kon je tandenpoetsen? || wel makkelijk, eerst was het wel even wennen 
  7. Hoe dringend was een beugel bij jouw? ||dringend, ben geboren met schisis. 
  8. Zou je iemand minder aantrekkelijk vinden met een beugel op 14j leeftijd? || nee, op 14 jarige leeftijd is een beugel heel normaal 
  9. Kun je nog goed zoenen met een beugel? || geen idee 
  10. Hoeveel tijd moet je besteden aan een beugel? || gewoon goed je tandenpoetsen 
  11. Draag je een spalkje? || nee 
  12. Invisalign: Merk je er iets van als je hem in hebt? ||
  13. Invisalign: Waarom heb je wel/niet voor deze gekozen? ||
  14. Duurde de behandeling korter of langer van verwacht? ||
  15. Ben je blij dat je een beugel hebt gekozen of niet? ||
  16. Heb je nog tips voor mij, zal ik beter invisalign of blokjesbeugel kiezen? || Alvast dankjewel <3

Groetjes Justin

 

Reputatie 5
Badge +1

Dag allemaal

Ik heb een vragenlijst over een blokjesbeugel of Invisalign (onzichtbare beugel)!
Ik moet/mag namelijk binnenkort een beugel en weet niet welke ik wil, daarom zou ik jullie willen vragen om deze in te vullen als je een van deze 2 hebt gehad of nogsteeds hebt or er nog 1 moet! Graag eerlijk invullen, het is best belangrijk voor mij! :)

  1. Welke beugel draag/droeg je? Invisalign of blokjesbeugel of iets anders? || ik heb een blokjesbeugel daarvoor had ik een beugel die ik in en uit moest doen had ik echt niks aan 
  2. Hoe oud ben je? || 13
  3. Wanneer ben je gestart/gestopt met het dragen of hoelang moet je nog? || 2020 heb ik de blokjesbeugel gekregen en met de kerst gaat mn beugel eruit
  4. Hoeveel last heb je ervan gehad/heb je? || Als je dikkere draadjes krijgt doet wel zeer maar dat is met 2 dagen weg
  5. Hoe makkelijk kon je eten met een blokjesbeugel? || In het begin wel wennen maar nu gaat het gwn goed
  6. Hoe makkelijk kon je tandenpoetsen? || in het begin wel moeilijk en als je hem echt net hebt ook wel zeer maar na 1 of 2 weken went dat ook wel
  7. Hoe dringend was een beugel bij jouw? || moest wel maar niet heel dringend
  8. Zou je iemand minder aantrekkelijk vinden met een beugel op 14j leeftijd? || nee hoor
  9. Kun je nog goed zoenen met een beugel? || weet ik helaas nog niet
  10. Hoeveel tijd moet je besteden aan een beugel? || gwn goed tandenpoetsen dus 5 min ofz
  11. Draag je een spalkje? || nee
  12. Invisalign: Merk je er iets van als je hem in hebt? ||
  13. Invisalign: Waarom heb je wel/niet voor deze gekozen? ||
  14. Duurde de behandeling korter of langer van verwacht? || Volgensmij gwn wat de ortho verwachtte 
  15. Ben je blij dat je een beugel hebt gekozen of niet? || ja want mn tanden staan veel rechter nu
  16. Heb je nog tips voor mij, zal ik beter invisalign of blokjesbeugel kiezen?  || als je het echt niet fijn vind dat mensen het zien kan je beter invisalign kiezen maar blokjes kan ook gwn want in het begin zullen je vrienden het wel apart vinden maar niemand zegt er meer over bij mij. Dus ik zou eerder voor blokjes kiezen maar die keuze is natuurlijk aan jou.

Alvast dankjewel <3

Groetjes Justin

 

Reputatie 4
Badge +1

Welke beugel draag/droeg je? Invisalign of blokjesbeugel of iets anders? || Slotjesbeugel

Hoe oud ben je? || 14 jaar

Wanneer ben je gestart/gestopt met het dragen of hoelang moet je nog? || Gestart 4 maanden geleden.

Hoeveel last heb je ervan gehad/heb je? || Alleen in het begin, de ochtend na het plaatsen een ondragelijke pijn. De pijn was van 7u tot 12u. Ik kon 3 dagen niet meer eten door licht gevoelige pijn bij druk.

Hoe makkelijk kon je eten met een blokjesbeugel? || Na de 3 dagen na plaatsen kon ik terug normaal eten. Ook stokbrood.

Hoe makkelijk kon je tandenpoetsen? || Moeilijk

Hoe dringend was een beugel bij jouw? || Niet noodzakelijk

Zou je iemand minder aantrekkelijk vinden met een beugel op 14j leeftijd? || Niet echt, misschien zelfs wel aantrekkelijker.

Kun je nog goed zoenen met een beugel? || /

Hoeveel tijd moet je besteden aan een beugel? || Alleen tijdens poetsen.

Draag je een spalkje? || Nee

Invisalign: Merk je er iets van als je hem in hebt? ||

Invisalign: Waarom heb je wel/niet voor deze gekozen? ||

Duurde de behandeling korter of langer van verwacht? || /

Ben je blij dat je een beugel hebt gekozen of niet? || Ja

Heb je nog tips voor mij, zal ik beter invisalign of blokjesbeugel kiezen? || /

Dag allemaal

Ik heb een vragenlijst over een blokjesbeugel of Invisalign (onzichtbare beugel)!
Ik moet/mag namelijk binnenkort een beugel en weet niet welke ik wil, daarom zou ik jullie willen vragen om deze in te vullen als je een van deze 2 hebt gehad of nogsteeds hebt or er nog 1 moet! Graag eerlijk invullen, het is best belangrijk voor mij! :)

  1. Welke beugel draag/droeg je? Invisalign of blokjesbeugel of iets anders? || Slotjes
  2. Hoe oud ben je? || 13
  3. Wanneer ben je gestart/gestopt met het dragen of hoelang moet je nog? || ik moet nog 2 jaar, en heb hem ongeveer een maand
  4. Hoeveel last heb je ervan gehad/heb je? || best wel veel, maar nu niet meer
  5. Hoe makkelijk kon je eten met een blokjesbeugel? || -
  6. Hoe makkelijk kon je tandenpoetsen? || moeilijk
    1. Hoe dringend was een beugel bij jouw? || niet erg dringend, ik had zelfs een paar maanden om erover na te denken.
  7. Zou je iemand minder aantrekkelijk vinden met een beugel op 14j leeftijd? || nee hoor, ik vind een beugel wel stoer
  8. Kun je nog goed zoenen met een beugel? || weet ik niet
  9. Hoeveel tijd moet je besteden aan een beugel? || wel 10 per dag aan tandenpoetsen, maar je zit ook alijd te herkauwen, ik kan na een halfuur nog steeds een halve maaltijd tussen de drraadjes vinden.
  10. Draag je een spalkje? || nee
  11. Invisalign: Merk je er iets van als je hem in hebt? ||-
  12. Invisalign: Waarom heb je wel/niet voor deze gekozen? ||-
  13. Duurde de behandeling korter of langer van verwacht? || korter
  14. Ben je blij dat je een beugel hebt gekozen of niet? ||  ik ben er blij mee
  15. Heb je nog tips voor mij, zal ik beter invisalign of blokjesbeugel kiezen? || Ik heb bij beide geen ervaring, dus ik wens je gwn suc6!
  16. lol

     

Alvast dankjewel <3 :)

Groetjes Justin

 

Reputatie 3
Badge +2

Dag allemaal

Ik heb een vragenlijst over een blokjesbeugel of Invisalign (onzichtbare beugel)!
Ik moet/mag namelijk binnenkort een beugel en weet niet welke ik wil, daarom zou ik jullie willen vragen om deze in te vullen als je een van deze 2 hebt gehad of nogsteeds hebt or er nog 1 moet! Graag eerlijk invullen, het is best belangrijk voor mij! :)

  1. Welke beugel draag/droeg je? Invisalign of blokjesbeugel of iets anders? ||
  2. Hoe oud ben je? ||
  3. Wanneer ben je gestart/gestopt met het dragen of hoelang moet je nog? ||
  4. Hoeveel last heb je ervan gehad/heb je? ||
  5. Hoe makkelijk kon je eten met een blokjesbeugel? ||
  6. Hoe makkelijk kon je tandenpoetsen? ||
  7. Hoe dringend was een beugel bij jouw? ||
  8. Zou je iemand minder aantrekkelijk vinden met een beugel op 14j leeftijd? ||
  9. Kun je nog goed zoenen met een beugel? ||
  10. Hoeveel tijd moet je besteden aan een beugel? ||
  11. Draag je een spalkje? ||
  12. Invisalign: Merk je er iets van als je hem in hebt? ||
  13. Invisalign: Waarom heb je wel/niet voor deze gekozen? ||
  14. Duurde de behandeling korter of langer van verwacht? ||
  15. Ben je blij dat je een beugel hebt gekozen of niet? ||
  16. Heb je nog tips voor mij, zal ik beter invisalign of blokjesbeugel kiezen? ||

Alvast dankjewel <3

Groetjes Justin

Ik heb zelf een invisalign

12 jaar oud

Ik kreeg in juni mijn beugel en ik moet m ongv nog iets meer dan een half jaar

Bij de eerste 2/3 dagen was het moeilijk de beugel eruit te halen maar je tanden moeten er erg aan wennen natuurlijk!

Bij mij was de beugel niet heel dringend want ik had al best rechte tanden.

Nee een beugel vind ik zelf niet minder aantrekkelijk, als het nodig is dan moet het maar!

zelf heb ik nog maar 1x gezoend met mijn beugel maar het ging opzich wel prima zolang je de beugel uit doet had ik ook gedaan

nee ik krijg binnenkort spalkjes

Het voelt een beetje anders in je mond maar het is niet zo dat het afleid.

Ik had er voor gekozen omdat ik wil niet dat je de beugel goed ziet dus jaa!!

Hopelijk heb je er wat aan!

Badge
  1. Welke beugel draag/droeg je? Invisalign of blokjesbeugel of iets anders? || slotjesbeugel
  2. Hoe oud ben je? || 14
  3. Wanneer ben je gestart/gestopt met het dragen of hoelang moet je nog? || gestart: december 2021 met blokbeugel en februari 2023 met slotjes/blokjes/brackets hoe je t ook wil noemen. Ik moer hoogstwaarschijnlijk nog 2 maandjes!
  4. Hoeveel last heb je ervan gehad/heb je? || Soort spierpijn mr ben gewend eraan
  5. Hoe makkelijk kon je eten met een blokjesbeugel? ||ja, ookal deden harde dingen na je controle afspraak toch echt teveel zeer
  6. Hoe makkelijk kon je tandenpoetsen? || makkelijk
  7. Hoe dringend was een beugel bij jouw? || DRINGEND
  8. Zou je iemand minder aantrekkelijk vinden met een beugel op 14j leeftijd? || neejoh ied heeft t zowat
  9. Kun je nog goed zoenen met een beugel? ||geen ervaring mee
  10. Hoeveel tijd moet je besteden aan een beugel? || amper wat
  11. Draag je een spalkje? || heb nog niet
  12. Invisalign: Merk je er iets van als je hem in hebt? || x
  13. Invisalign: Waarom heb je wel/niet voor deze gekozen? || x
  14. Duurde de behandeling korter of langer van verwacht? || korter
  15. Ben je blij dat je een beugel hebt gekozen of niet? || jaa
  16. Heb je nog tips voor mij, zal ik beter invisalign of blokjesbeugel kiezen? || moet je echt zelf weten
Reputatie 4
Badge +2

Dag allemaal

Ik heb een vragenlijst over een blokjesbeugel of Invisalign (onzichtbare beugel)!
Ik moet/mag namelijk binnenkort een beugel en weet niet welke ik wil, daarom zou ik jullie willen vragen om deze in te vullen als je een van deze 2 hebt gehad of nogsteeds hebt or er nog 1 moet! Graag eerlijk invullen, het is best belangrijk voor mij! :)

  1. Welke beugel draag/droeg je? / Invisalign of blokjesbeugel of iets anders? || krijg slotjes 
  2. Hoe oud ben je? || 12
  3. Wanneer ben je gestart/gestopt met het dragen of hoelang moet je nog? || ik krijg volgend jaar en moet tot m’n 14e slotjes en daarna 2 jaar nachtbeugel, deze: 

     

  4. Hoeveel last heb je ervan gehad/heb je? || /
  5. Hoe makkelijk kon je eten met een blokjesbeugel? || /
  6. Hoe makkelijk kon je tandenpoetsen? || /
  7. Hoe dringend was een beugel bij jouw? || niet heel erg de ortho zei dat m’n tanden later scheef zouden worden maar dat m’n tanden nu wel recht lijken, alleen dat m’n kiezen niet recht op elkaar liggen 
  8. Zou je iemand minder aantrekkelijk vinden met een beugel op 14j leeftijd? || nee zeker niet, vind het wel cute
  9. Kun je nog goed zoenen met een beugel? || geen idee zou ik ook willen weten haha
  10. Hoeveel tijd moet je besteden aan een beugel? || /
  11. Draag je een spalkje? ||
  12. Invisalign: Merk je er iets van als je hem in hebt? || idk
  13. Invisalign: Waarom heb je wel/niet voor deze gekozen? || /
  14. Duurde de behandeling korter of langer van verwacht? || krijg ik nog haha
  15. Ben je blij dat je een beugel hebt gekozen of niet? || niet echt ik denk gewoon dat het vervelend is maar ik ben niet bang voor dat het niet mooi is
  16. Heb je nog tips voor mij, zal ik beter invisalign of blokjesbeugel kiezen? || ik denk dat als je Invisalign kiest omdat je bang bent dat mensen je minder aantrekkelijk vinden, dat je beter blokjes kan kiezen want het is niet lelijk ofzo hoor.

Alvast dankjewel <3

Groetjes Justin

 

Reputatie 2
Badge +1
  1. Welke beugel draag/droeg je? Invisalign of blokjesbeugel of iets anders? || Ik heb nu een blokjes beugel boven (hierna krijg ik nog een activator? beugel, of iets in die richting, daarna onder blokjes en dan spalkje en nachtbeugel)
  2. Hoe oud ben je? || 12
  3. Wanneer ben je gestart/gestopt met het dragen of hoelang moet je nog? || gestart rond september, oktober, november ergens in 2023, geen idee hoe lang het nog moet. 
  4. Hoeveel last heb je ervan gehad/heb je? || Ik heb er niet veel last van gehad, 1 á 2 dagen maar
  5. Hoe makkelijk kon je eten met een blokjesbeugel? || best wel makkelijk, niet moeilijk in ieder geval
  6. Hoe makkelijk kon je tandenpoetsen? || aardig simpel
  7. Hoe dringend was een beugel bij jouw? || niet heel dringend
  8. Zou je iemand minder aantrekkelijk vinden met een beugel op 14j leeftijd? || Nee natuurlijk niet
  9. Kun je nog goed zoenen met een beugel? || Geen idee, ligt er denk ik ook aan wat voor beugel
  10. Hoeveel tijd moet je besteden aan een beugel? || --begrijp ik niet--
  11. Draag je een spalkje? || NOG niet
  12. Invisalign: Merk je er iets van als je hem in hebt? || -
  13. Invisalign: Waarom heb je wel/niet voor deze gekozen? || deze keuze had ik niet
  14. Duurde de behandeling korter of langer van verwacht? || korter
  15. Ben je blij dat je een beugel hebt gekozen of niet? || Ja, hierdoor staan je tanden wel veel betre en mooier
  16. Heb je nog tips voor mij, zal ik beter invisalign of blokjesbeugel kiezen? || Wat jij denkt wat het beste eruit ziet en voelt

Hopelijk heb je hier wat aan. 

Groetjes -J

 

 

Reputatie 7
Badge +10
  1. Welke beugel draag/droeg je? Invisalign of blokjesbeugel of iets anders? || Blokjesbeugel
  2. Hoe oud ben je? || 13
  3. Wanneer ben je gestart/gestopt met het dragen of hoelang moet je nog? || So wie so meer dan een jaar
  4. Hoeveel last heb je ervan gehad/heb je? || Ik heb er heel veel last van
  5. Hoe makkelijk kon je eten met een blokjesbeugel? || Best makkelijk 
  6. Hoe makkelijk kon je tandenpoetsen? || Gewoon normaal, maar met iets meer aandacht.
  7. Hoe dringend was een beugel bij jouw? || Niet heel dringend 
  8. Zou je iemand minder aantrekkelijk vinden met een beugel op 14j leeftijd? || Nee
  9. Kun je nog goed zoenen met een beugel? || Weet ik niet zo goed. Zoenen gaat wel moeilijker
  10. Hoeveel tijd moet je besteden aan een beugel? || Per dag zo'n kwartier 
  11. Draag je een spalkje? || Wat is dat?
  12. Invisalign: Merk je er iets van als je hem in hebt? || -
  13. Invisalign: Waarom heb je wel/niet voor deze gekozen? || -
  14. Duurde de behandeling korter of langer van verwacht? || Langer
  15. Ben je blij dat je een beugel hebt gekozen of niet? || Mwah
  16. Heb je nog tips voor mij, zal ik beter invisalign of blokjesbeugel kiezen? || Blokjesbeugel

Alvast dankjewel <3 Your'e welcome 🦷

Groetjes Justin

 

Reageer