Skip to main content

Hoii,

Ik heb sinds kort een blokbeugel. Dat is er niet zo eentje met al die blokjes op je tanden of een plaatje achter je boventanden. Het is een heel groot blok dat in heel mijn mond zit. Zoek als je niet weet wat het is maar op Google op: 'blokbeugel'. Ik draag hem naar school maar ik ben er bijna niet mee te verstaan en hij doet ook

Maar mijn echte vragen ga ik even in deze vragenlijst zetten (deze beugel is een blokbeugel):

Heb/had jij een beugel (zo niet sla vraag 2,3 en 4 over)?

Heb jij een blokbeugel (nu of gehad)?

Doet jou beugel pijn?

Werkt jou beugel?

Denk je dat deze beugel werkt?

Is 14 mm overbeet veel?

Heb jij een overbeet?

Hoe groot is jou overbeet?

Is 12 een normale leeftijd om een beugel te krijgen?

(Als je een beugel hebt/had) wanneer kreeg/krijg jij je beugel (welke leeftijf bedoel ik)?

Zou jij deze beugel lelijk vinden? 

Heel erg bedankt alvast!<3

Gr. Annoniem_meisje 

Heb/had jij een beugel (zo niet sla vraag 2,3 en 4 over)? nee heb ik niet

Heb jij een blokbeugel (nu of gehad)? -

Doet jou beugel pijn?-

Werkt jou beugel?-

Denk je dat deze beugel werkt? ja denk ik wel ik zocht het op en het helpt om alles mooi op de plaats te krijgen

Is 14 mm overbeet veel? dat weet ik eerlijk gezegd niet , maar als je een beugel nodig hebt zal het je wel helpen :)

Heb jij een overbeet? nee

Hoe groot is jou overbeet? -

Is 12 een normale leeftijd om een beugel te krijgen? ja hoor ik zie best veel mensen die er 1 hebben. Niks mis mee

(Als je een beugel hebt/had) wanneer kreeg/krijg jij je beugel (welke leeftijf bedoel ik)? -

Zou jij deze beugel lelijk vinden?  Nee hoor ! Want het helpt je en is om daarna je gebit helemaal mooi te houden dus nee ik vind dat nooit raar of lelijk en helemaal oké ! :)

Groetjes liefs Julian X


@Julian12 

Dank je wel voor je reactie:)

Gr. Annoniem_meisje 

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon


Heb/had jij een beugel (zo niet sla vraag 2,3 en 4 over)?  Ik heb er eentje gehad

Heb jij een blokbeugel (nu of gehad)? Nee, ik had brackets (slotjesbeugel)

Doet jou beugel pijn? Tja, wat is pijn. Ik weet nog wel dat elke keer na de controle en dus ook het aandraaien en strakker zetten het wel heel gevoelig was en ik daardoor lastig kon eten. Paracetamolletje voor een afspraak is geen gek idee.

Werkt jou beugel? Mijn beugel heeft perfect resultaat afgeleverd, zeer tevreden. Het is het echt waard.

Denk je dat deze beugel werkt? Ik heb geen ervaring met blokbeugels, maar het zal vast werken anders had je hem niet gekregen. Als je na wat googelen nog steeds twijfelt, kan je je altijd bedenken dat je zorgverzekering het niet zou betalen als het geen bewezen effecten zou hebben. Komt vast goed.

Is 14 mm overbeet veel? Phoeww, geen idee, ik ben geen ortho of tandarts, kan je altijd aan hen vragen.

Heb jij een overbeet?  Nee

Hoe groot is jou overbeet?  -

Is 12 een normale leeftijd om een beugel te krijgen?  Denk het wel hoor, volgens mij licht de ideale leeftijd een beetje tussen de 10 en 13.

(Als je een beugel hebt/had) wanneer kreeg/krijg jij je beugel (welke leeftijd bedoel ik)?  Ik was best vroeg. Volgens mij had ik hem van 10 tot 12

Zou jij deze beugel lelijk vinden?  Geen idee, maar je moet wel bedenken dat je je er voor de rest van je leven wel baat van hebt he. Je hebt er nu misschien wat ongemak van maar daarna ziet het er 60 jaar perfect uit. Daarnaast zijn beugels rond deze leeftijd heel normaal en zal je zekerrrr niet de enige zijn. 


@xLisa 

Dank je wel:) en die paracetemol tip ga ik zeker gebruiken want deze wordt ook bij mijn volgende afspraak voor de 1ste keer strakker gezet;)

Gr. Annoniem_meisje 

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon


Hoii,

Ik heb sinds kort een blokbeugel. Dat is er niet zo eentje met al die blokjes op je tanden of een plaatje achter je boventanden. Het is een heel groot blok dat in heel mijn mond zit. Zoek als je niet weet wat het is maar op Google op: 'blokbeugel'. Ik draag hem naar school maar ik ben er bijna niet mee te verstaan en hij doet ook

Maar mijn echte vragen ga ik even in deze vragenlijst zetten (deze beugel is een blokbeugel):

Heb/had jij een beugel (zo niet sla vraag 2,3 en 4 over)? ja, ik heb een beugel.

Heb jij een blokbeugel (nu of gehad)?volgensmij wel ja.

Doet jou beugel pijn?nee, alleen als ie aan gedraaid word hehe.

Werkt jou beugel?yup!

Denk je dat deze beugel werkt?zeker!

Is 14 mm overbeet veel?ik heb 15 dus niet erg!

Heb jij een overbeet?ja!

Hoe groot is jou overbeet?15 mm.

Is 12 een normale leeftijd om een beugel te krijgen? zeker! Je hoeft je er niet voor te schamen! Veel kinderen op onze leeftijd ( 12 ) hebben of krijgen een beugel! Dus het is niet raar!♡

(Als je een beugel hebt/had) wanneer kreeg/krijg jij je beugel (welke leeftijf bedoel ik)? ik heb 'm ergens in maart gekregen, op m'n 12e ben op 10 januari jarig.

Zou jij deze beugel lelijk vinden? neeh! Staat mooi in m'n bekkie 

Heel erg bedankt alvast!<3 ​​​​​​​geen probleem meid!♡<3

Gr. Annoniem_meisje 

 


Reageer