Vraag

vragen over looksmaxxers en uiterlijk.

  • 9 October 2023
  • 6 reacties
  • 131 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hoi allemaal, dit is gewoon een topic dat gaat over het recente fenomeen genaamd looksmaxxers. Ik begin met mijn eigen mening en daarna een korte vragenlijst. 

Als jullie weleens op internet zitten, zul je zien dat een heleboel jonge mannen uit deze generatie hun uiterste best doen om hun uiterlijk te veranderen. Ze doen echt de extreemste dingen om hun uiterlijk te veranderen. 

Denk hierbij aan met een hamer op hun kaak slaan of een operatie doen om van 175 naar 190 te gaan. Ook zijn er een heleboel nieuwe beautystandards die bijna 100% genetisch zijn, maar ook hier proberen jonge mannen iets aan te doen. Voorbeelden hiervan zijn “canthal tilt” en “hunter eyes”.

Ik denk persoonlijk ook dat iedereen denkt dat uiterlijk te belangrijk is. Het is toch helemaal niet zo belangrijk als men op internet uitmaakt? Maar ja lol. Je huid onderhouden, wenkbrauwen plukken etc. is nog normaal vind ik, maar jezelf hameren gaat nogal ver. 

Ik ben zelf gewoon tevreden over hoe ik eruit zie en ik ben niet bang om mezelf wel eens lelijk of knap te noemen, afhankelijk van wat ik aanheb, welke bril ik opheb en hoe mijn haren staan etc. 

In ieder geval, hier is de vragenlijst: 

1: Op een schaal van 1-10, hoe knap zou je jezelf noemen?

2: Op een schaal van 1-10, hoe tevreden ben je met het cijfer op vraag 1? 

3: Hoe de meningen van andere mensen invloed op jouw blik op jouw eigen uiterlijk? Of hebben ze dat niet?

4: Probeer je actief jouw uiterlijk te veranderen? Op welke manier? 

5: Heb je wel eens een extreme methode geprobeerd? Dit is natuurlijk relatief btw. 

6: Wat vind je van looksmaxxers? 

7: Vind je dat onze generatie de nadruk te veel op uiterlijk legt?

8: Extra dingen? 

en dat was hem eigenlijk. Bedankt voor het lezen en wellicht jouw antwoord. Groetjes!



 


6 reacties

Hoi allemaal, dit is gewoon een topic dat gaat over het recente fenomeen genaamd looksmaxxers. Ik begin met mijn eigen mening en daarna een korte vragenlijst. 

Als jullie weleens op internet zitten, zul je zien dat een heleboel jonge mannen uit deze generatie hun uiterste best doen om hun uiterlijk te veranderen. Ze doen echt de extreemste dingen om hun uiterlijk te veranderen. 

Denk hierbij aan met een hamer op hun kaak slaan of een operatie doen om van 175 naar 190 te gaan. Ook zijn er een heleboel nieuwe beautystandards die bijna 100% genetisch zijn, maar ook hier proberen jonge mannen iets aan te doen. Voorbeelden hiervan zijn “canthal tilt” en “hunter eyes”.

Ik denk persoonlijk ook dat iedereen denkt dat uiterlijk te belangrijk is. Het is toch helemaal niet zo belangrijk als men op internet uitmaakt? Maar ja lol. Je huid onderhouden, wenkbrauwen plukken etc. is nog normaal vind ik, maar jezelf hameren gaat nogal ver. 

Ik ben zelf gewoon tevreden over hoe ik eruit zie en ik ben niet bang om mezelf wel eens lelijk of knap te noemen, afhankelijk van wat ik aanheb, welke bril ik opheb en hoe mijn haren staan etc. 

In ieder geval, hier is de vragenlijst: 

1: Op een schaal van 1-10, hoe knap zou je jezelf noemen? Een 6 denk ik.

2: Op een schaal van 1-10, hoe tevreden ben je met het cijfer op vraag 1? 7

3: Hoe de meningen van andere mensen invloed op jouw blik op jouw eigen uiterlijk? Of hebben ze dat niet? Wel een beetje 

4: Probeer je actief jouw uiterlijk te veranderen? Op welke manier? Nee. Behalve puistjes creme dan🙃

5: Heb je wel eens een extreme methode geprobeerd? Dit is natuurlijk relatief btw.  Nee

6: Wat vind je van looksmaxxers?  Overdreven, het is helemaal niet nodig om super knap te zijn. En mensen kunnen door de voorbeelden op SM onzeker worden.

7: Vind je dat onze generatie de nadruk te veel op uiterlijk legt?Ja

8: Extra dingen? 

en dat was hem eigenlijk. Bedankt voor het lezen en wellicht jouw antwoord. Groetjes! Graag gedaan 🙂



 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hier is mijn eigen antwoord: 

1: Op een schaal van 1-10, hoe knap zou je jezelf noemen? Solid 6,5-7 

2: Op een schaal van 1-10, hoe tevreden ben je met het cijfer op vraag 1? 8, kan natuurlijk beter maar ik accepteer mezelf :) 

3: Hoe de meningen van andere mensen invloed op jouw blik op jouw eigen uiterlijk? Of hebben ze dat niet? Ze kunnen het zowel positief als negatief beïnvloeden, maar negatief wat minder want ik kan daar best mee goed omgaan. 

4: Probeer je actief jouw uiterlijk te veranderen? Op welke manier? Soort van, ik probeer van mn puisten af te komen en ben sinds kort wenkbrauwen gaan plukken

5: Heb je wel eens een extreme methode geprobeerd? Dit is natuurlijk relatief btw. Nee nooit

6: Wat vind je van looksmaxxers?  Zie topic

7: Vind je dat onze generatie de nadruk te veel op uiterlijk legt? Zie topic

8: Extra dingen? Nope
 

Reputatie 5
Badge +1

1: Op een schaal van 1-10, hoe knap zou je jezelf noemen? Een 3, of 4 ofzo

2: Op een schaal van 1-10, hoe tevreden ben je met het cijfer op vraag 1? Niet zo tevreden, ik kan er niet echt een cijfer aan koppelen

3: Hoe de meningen van andere mensen invloed op jouw blik op jouw eigen uiterlijk? Of hebben ze dat niet? Best wel eigenlijk :)

4: Probeer je actief jouw uiterlijk te veranderen? Op welke manier? Ik wil het wel doen, maar weet eigenlijk niet hoe. 

5: Heb je wel eens een extreme methode geprobeerd? Dit is natuurlijk relatief btw.

Nee joh

6: Wat vind je van looksmaxxers?  

ik heb medelijden met die mensen dat ze dat voor hun gevoel nodig hebben. En ze zijn meestal trouwens nog niet eens lelijk ook

7: Vind je dat onze generatie de nadruk te veel op uiterlijk legt? Ja, veel ste veel. Alles wordt steeds perfectionistischer. 

8: Extra dingen? Neen

Reputatie 7
Badge +11

1: Op een schaal van 1-10, hoe knap zou je jezelf noemen? Hmm.... een 8, ik heb pukkels, maar verder ben ik oké 

2: Op een schaal van 1-10, hoe tevreden ben je met het cijfer op vraag 1? 
10, het is prima
3: Hoe de meningen van andere mensen invloed op jouw blik op jouw eigen uiterlijk? Of hebben ze dat niet? Nee, ik ben zoals ik ben

4: Probeer je actief jouw uiterlijk te veranderen? Op welke manier? Nee

5: Heb je wel eens een extreme methode geprobeerd? Dit is natuurlijk relatief btw. 

Ik weet niet wat er mee wordt bedoeld, dus nee

6: Wat vind je van looksmaxxers? 
Geen idee wat het is
7: Vind je dat onze generatie de nadruk te veel op uiterlijk legt?
Ja, ik val meer op innerlijk, dus ik vind het extreem, ook is het ernstig dat 8-jarige make-up op doen enzo
8: Extra dingen? Iedereen is goed zoals zij zijn

 

Liefs,

         M.

Reputatie 7
Badge +7

In ieder geval, hier is de vragenlijst: 

1: Op een schaal van 1-10, hoe knap zou je jezelf noemen? 7,5 denk ik!

2: Op een schaal van 1-10, hoe tevreden ben je met het cijfer op vraag 1? 9. Ik ben wel tevreden, maar het kan beter:)

3: Hoe de meningen van andere mensen invloed op jouw blik op jouw eigen uiterlijk? Of hebben ze dat niet? Ze hebben niet zoveel invloed op, maar het is natuurlijk niet fijn om het te horen als het negatief is:( Maar als het positief is vind ik het heel lief van degene! <3

4: Probeer je actief jouw uiterlijk te veranderen? Op welke manier? Ik verzorg mijn huid met lotions en crèmes elke ochtend en avond zodat mijn huid wat gladder is;) En ik pluk soms wel wenkbrauwhaartjes die net op het verkeerde plekje zit, maar ik doe het niet vaak, want het is wel een beetje pijnlijk:( Ik gebruik ook wat subtiele make up:)

5: Heb je wel eens een extreme methode geprobeerd? Dit is natuurlijk relatief btw. Nee

6: Wat vind je van looksmaxxers? Ik kan wel snappen als je onzeker bent over je uiterlijk. Iedereen heeft dat weleens! Maar ik vind looksmaxxers een beetje overdreven. Je bent gewoon prachtig zoals je bent <3

7: Vind je dat onze generatie de nadruk te veel op uiterlijk legt? Ja. Best jammer, want innerlijk is veel belangrijker en mooier:)

8: Extra dingen? Nee hoor!

en dat was hem eigenlijk. Bedankt voor het lezen en wellicht jouw antwoord. Groetjes!

Liefs xxx Banaantjee <3
 

Reputatie 6



In ieder geval, hier is de vragenlijst: 

1: Op een schaal van 1-10, hoe knap zou je jezelf noemen? Ik denk nu een 5.5/6/7, ligt echt aan het moment, maar dit is ook relatief, aangezien ik nu langer haar heb, en naar de kapper moet, en ook een beetje struggle met sporten, doordat ik even moet kijken wat en hoe ik een krachttraining-schema ga invoeren in mijn dagschema, is het iets minder, maar ook door andere dingen kan het omlaag worden gedreven tijdelijk, bijvoorbeeld doordat je je gewoon even minder voelt in de avond o.i.d.

2: Op een schaal van 1-10, hoe tevreden ben je met het cijfer op vraag 1? Redelijk, al zou ik een cijfer “moeten geven”, dan een; 7/8, maar kijk: je wordt nog gewoon ouder, er komen weer nieuwe dingen bij, en je verandert dan óók weer qua/kwa mening op jezelf én anderen.

3: Hoe de meningen van andere mensen invloed op jouw blik op jouw eigen uiterlijk? Of hebben ze dat niet? Niemand zegt er ooit iets over bij mij, ik moet er zelf eerst een beetje naar kijken, maar het moet vanuit jezelf komen, niet vanuit een ander (al wil je iets veranderen), wat soms, bij anderen verkeerd gaat, door bijv. Sociale Media en dus ook vanuit de meningen van anderen enzo.

4: Probeer je actief jouw uiterlijk te veranderen? Op welke manier? Nee eigenlijk niet echt per se, ja, ik probeer spieren op te bouwen, uiteindelijk over een paar maand ‘cutten’, en dan daarnaast doe ik aan ‘mewing’, en gewoon naturele shampoo e.d. gebruiken, aangezien dat beter is voor mijn huid/haar. Voorderest niks wat niet per se nodig lijkt, heb laatst wel een video gezien van iemand die dat extreem deed, was best raar om te zien om het zó erg te zien veranderen lol.

5: Heb je wel eens een extreme methode geprobeerd? Dit is natuurlijk relatief btw. Toen wel ja, ik at heel weinig, en verloor gewicht (30kg), maar ik zat ook rond de 100(+)kg aan gewicht en deed niet echt iets.

6: Wat vind je van looksmaxxers? Ik zie ze niet vaak, kijk ze soms zelf op op YT, alleen gaat dat alleen over ‘mewing’, wat populair is geworden, en wat ik zelf dan al 7 maand doe, ze zeggen dat je je kaaklijn uiteindelijk kan zien, als je dit 2 jaar lang volhoudt, we zullen zien, zo niet, dan niet, toch?

7: Vind je dat onze generatie de nadruk te veel op uiterlijk legt? Lichtelijk, het komt meer; je zoekt ernaar, of klikt het één keer aan, dan lijkt het juist alsof er veel de nadruk op wordt gelegd, terwijl dat misschien wel minder zo is? Ik gebruik zelf alleen youtube en discord, voorderest niks, dus weet het niet echt van al die andere platformen.

8: Extra dingen? Je kan jezelf wel veranderen, maar doe het op een natuurlijke, gezonde en verantwoorde manier i.p.v. jezelf te ‘hameren’, zoals jij ook al benoemde.

En wat ik wel wil benoemen, doordat ik zo ben ‘veranderd’, meer qua innerlijk én uiterlijk, gaat alles wel soepeler eerlijkgezegd. Best triest eigenlijk.


en dat was hem eigenlijk. Bedankt voor het lezen en wellicht jouw antwoord. Groetjes!



 

 

Reageer