Vraag

Vraag over ziek zijn

  • 29 December 2022
  • 13 reacties
  • 112 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hoi ik was dus een tijd heel ziek en mijn zus moeder en vader ook, we hadden griep alleen ik heb een vraag, ik hoor altijd dat vrouwen VEEL BETER tegen ziek zijn kunnen dan mannen en daar lijkt het ook echt op. Want ik en mijn vader lagen zowel bijna te sterven op bed dat was echt vreselijk, we konden ook allebei niet eens normaal lopen. Maar mijn moeder en zus daarentegen waren ook best ziek maar die zaten ook echt niet bijna te sterven op bed en konden gwn alles makkelijk doen en mijn zus noemde mij zelfs een aansteller en een jankerd EN DAT VOND IK NIET LEUK. Maarja, ik heb dus maar 2 vragen. 1 klopt het dat vrouwen beter tegen ziek zijn dan mannen en 2 hoe komt het dan?


13 reacties

Reputatie 4
Badge +2

ik had het aan mijn moeder gevraagd, vrouwen hebben over het algemeen een hogere pijngrens. ook hebben ze volgensmij een bepaald hormoon waardoor ze zich minder ziek voelen dan mannen

Reputatie 4
Badge +1

ik had het aan mijn moeder gevraagd, vrouwen hebben over het algemeen een hogere pijngrens. ook hebben ze volgensmij een bepaald hormoon waardoor ze zich minder ziek voelen dan mannen

Oohh ik ben echt jaloers

Bij mij is het mijn moeder kan tegen best wel erge pijn maar met een verkoudheid stelt ze zich echt enorm aan 🤪en dan kunnen ik (ben een jongen) en m’n vader gewoon nog alles zo’n beetje dus het is niet altijd zo. Doeiii liefs Tai 🍀🍀

Reputatie 7
Badge +17

Klopt wel. Mijn moeder heeft ook echt een hoge pijngrens terwijl mn vader, broer en ik bij de kleinste verkoudheid niks meer kunnen.😂

Reputatie 4
Badge +1

Klopt wel. Mijn moeder heeft ook echt een hoge pijngrens terwijl mn vader, broer en ik bij de kleinste verkoudheid niks meer kunnen.😂

Ben zo jaloers ik wou dat ik dat had! Mijn zus schold me gwn uit.😥😂

@Imhot ahwww zielig! 🥲😆

Haha leuk topic.

https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a28707942/mannen-vrouwen-tegen-pijn-kunnen-pijngrens/

Betrouwbare site ☺

Doe ook dat testje onderaan! Erg leuk

Sjammetje xxxx

Succes! ;)

Reputatie 4
Badge +1

Succes! ;)

Haha dankjewel zal ik doen!

Reputatie 4
Badge +1

@Imhot ahwww zielig! 🥲😆

😂👍

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik geloof dat artikel wel van Sjammetje. Maar denk aan de andere kant wel dat meisjes de pijn beter kunnen doorstaan. Al ligt de grens lager. Maar vlgs mij is het verschil heel klein als je het zo leest. 

57% man 43% vrouw 😁 volgens het testje.  Wat vet!  Klopt  heel aardig met hoe ik mezelf zie XD

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Imhot 

Leuke vraag! Het hormoon endorfine zorgt voor het verdoven van de pijn. Vrouwen maken dat automatisch aan bij bijvoorbeeld de bevalling. Over het algemeen maken mannen meer endorfine aan. Vrouwen hebben een lagere pijngrens dan mannen. Door endorfine word je heel blij. Als je beweegt, lacht, huilt of pittig eet (en veel meer dingen), maakt je hypofyse (dat zit in je hersenen) endorfine aan. 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 4
Badge +1

Hoi ik geloof dat artikel wel van Sjammetje. Maar denk aan de andere kant wel dat meisjes de pijn beter kunnen doorstaan. Al ligt de grens lager. Maar vlgs mij is het verschil heel klein als je het zo leest. 

57% man 43% vrouw 😁 volgens het testje.  Wat vet!  Klopt  heel aardig met hoe ik mezelf zie XD

Groetjes liefs Julian X

Ik ben 50% man en 50% vrouw volgens de test.😂

Reageer