Vraag

Voorhuid zit vast aan mijn eikel

  • 20 July 2023
  • 5 reacties
  • 181 Bekeken

Badge

hoi, mijn naam is Henk1. 15 jaar oud (bijna 16) en er zit een stukje van mijn voorhuid (van een bovenaanzicht aan de voorkant) vast aan mijn eikel met een stukje voorhuid.

 

mijn vragen:

  1. Is dit erg, kan je gewoon seks hebben etc?
  2. hoe kan ik sdit oplossen zodat mijn voorhuid over de gehele eikel gaat
  3. kan dit zonder ingreep?

soms als de voorhuid soepel is door douchen ofzo kan het wel helemaal over de eikel, maar er zit dan alsnog een stukje vast aan de eikel


5 reacties

Reputatie 3
Badge

Hey, volgensmij heb ik dit ook gehad op het begin. Het gaat van eigens weg, misschien heb ik een keertje heel hard getrokken ofzo? Maar geen ingreep.

1. Ja tuurlijk 

2. Geduld en soort van oefenen (gewoon voorhuid blijven trekken, maar niet met teveel pijn)

3. In mijn ervaring wel

Reputatie 1
Badge

Ik had dit ook een paar jaar geleden en heb onder de douche een x hard getrokken

xx nickkk 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Henk1,

 

ik heb hier wat algemene informatie over hoeveel procent op welke leeftijd al een losse voorhuid heeft en jij bent echt niet de enige waar die nog niet helemaal los is, dus daar hoef je je alvast geen zorgen over te maken:

https://www.famme.nl/voorhuid-verzorging-zoontje/

 

over die plekjes die nog vast zitten:

https://www.rch.org.au/clinicalguide/guideline_index/The_penis_and_foreskin/

Attachments

  • Sometimes the normal process of separation is uneven and the foreskin becomes partially retractable but with residual attachments to the glans.  These are normal and need no intervention
  • This can lead to a day or two of soreness and dysuria

in het Nederlands staat er dat het normaal is dat de voorhuid niet altijd overal gelijk los gaat en dat er nog wat plekjes kunnen zijn waar het vast zit en dat er geen medisch ingrijpen nodig is om die los te maken.

 

Volgens mij is het een kwestie van tijd dat 't helemaal los is. Je kunt onder de douche voorzichtig je velletje een beetje op en neer doen, alsof je aftrekt maar dan rustig onder het stromende water van de douche. Het komt dan, soort van vanzelf wel los. Als je ff een echt rukje geeft zal het ook wel loskomen, maar ik denk niet dat dat echt fijn voelt…

oh ja, je kunt gwn seks hebben, ook als ie nog een klein beetje vast zit. Het kan zijn dat het een beetje kan gaan trekken als je velletje strak staat en misschien gaat ie dan wel ineens los en voelt dat even niet echt lekker, maar na een paar dagen is dat 'wondje’ vast wel genezen (a day or two soreness).

 

Zelf herinner ik me dat ik, toen ik een jaar of 7-8 was dat ik onder de douche naar mama riep 'mijn piemel is kapot’ en toen kwam ze kijken en liet ik zien dat mijn voorhuid al op een paar plekjes links en rechts los was en ik dacht echt dat ie kapot was, maar 7 jaar later weet ik wel beter. Hij doet 't prima voor alles wat ik er mee wil doen, dus niks aan de hand. Ik denk trouwens dat mijn voorhuid al rond mijn 10e helemaal los was, maar ja, ik kon er ook niet echt van afblijven als ik de verhalen hoor….leuk als ze zoiets op een verjaardag vertellen tegen de visite NOT 🤔

zo van, kom binnen, ja de jarige zit daar, ja alweer 8 hè, de tijd gaat snel en ik heb toch een leuk verhaal… ook taart….vlaai of slagroom….ja ik zal het zo vertellen….mamaaaaa, doe maar niet 😏

 

Nou ja, succes ermee, het zal wel goed komen met de jouwe, denk ik. Doet ie het verder allemaal goed en zonder pijn?

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Badge

@MickeyMouse , thanks voor de verontrusting, haha!

 

nee, het doet geen pijn, alleen als ik het naar beneden probeer te doe maar dan staat hij wel op standje afknappen dus dat doe ik niet. Ik ga de komende tijd wel voorzichtig onder de douche even wassen en een beetje peuteren eraan en even vaker rukken onder de douche en het langzaam naar beneden trekken zodat het een beetje soepeler wordt. Denk dat dat wel helpen gaat, ofniet 😊

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Henk1,

 

ik snap wel dat je het je afvraagt en dan is het slim om er een topic over te maken, toch?

Bedankt voor je antwoord en ik denk wel dat dat wat je van plan bent wel zal helpen.

Dat is zo ongeveer hetzelfde als  @misschienweljebuurman  eigenlijk ook al schreef en @Nickkk  heeft misschien ook wel gelijk, want een pleister kun je er ook beter in één keer afrukken, maar ik zou liever eerst ff rustig proberen. Ik bedoel het idee alleen al, maar ja.

Nou ja, strak plan en dan ineens PLOP ...LOS 😄

Kwestie van tijd, denk ik. Niet al te druk om maken en plezier maken. Have fun.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

Reageer