Voorhuid tuitje te strak

  • 24 August 2021
  • 2 reacties
  • 146 Bekeken

Badge

Ik heb dus een soort van probleem met mijn voorhuid, 

(Ik weet dat hier al duizenden topics over zijn maar beter vragen dan niets)

 

Ik ben nu 13 en kan mijn voorhuid niet over mijn eikel naar achteren schuiven wat ik denk dat een probleem is. Eigenlijk kan ik alleen het topje zien wat dan nogsteeds verborgen is onder een beetje huid.

Ik probeer dus al een soort van “rek oefeningen” onder de douche te doen zodat mijn tuitje (Zo noem ik het) goed rekt want daar kan ik het eigenlijk niet doorheen krijgen.

 

Ik wil liever niet naar de huisarts gaan dus is dit normaal dat ik nog een soort van tuitje heb? En gaat dit later verdwijnen / weider worden?

Groeten van mij!


2 reacties

Heyy

 

is dit normaal dat ik nog een soort van tuitje heb?

In de eerste jaren na de geboorte is het normaal dat de voorhuid niet kan worden terug geschoven. Dit komt omdat hij dan nog vast zit aan de eikel. De voorhuid komt vanzelf los. Bij veel jongens als ze 4 jaar zijn. Maar soms ook pas als ze 10 jaar zijn. Tot het 10e jaar is het dus normaal dat de voorhuid niet terug geschoven kan worden. 

Bron: https://www.thuisarts.nl/strakke-voorhuid/mijn-zoon-heeft-strakke-voorhuid#:~:text=De%20voorhuid%20komt%20vanzelf%20los.,niet%20terug%20geschoven%20kan%20worden.

 

Het lijkt me toch wel een slim plan om even langs de huisarts te gaan.. Dat is misschien een beetje ongemakkelijk, maar de huisarts heeft dit vaak genoeg gezien en je hoeft je hier echt niet voor te schamen!

 

Waarschijnlijk krijg je van de huisarts dan een soort zalfje mee die je op je voorhuid moet smeren. Dan zal je voorhuid hopelijk naar mate van tijd wat wijder worden :)

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 7
Badge +5

Doet het pijn als je een stijve het en als je je aftrekt?

Als je hem echt niet naar achteren kan schuiven zou je toch naar de huisarts moeten. Suc6

Reageer