Skip to main content

Hallo, ik ben 15 jaar en ik krijg mijn voorhuid niet over mijn eikel en ben er onzeker over. Komt dit op een later moment nog of blijft dit?? En zijn er meer mensen die dit hebben?? 

 

Het kan zijn dat je huid nog wat strak is, probeer het losser te maken door langzaam zo ver mogelijk de voorhuid naar achteren te bewegen, doe dit meerdere keren proberen en je zult zien dat je dan over het randje van de eikel gaat dat is goed zo is die bij mij los gegaan


Heyy,

Dit komt veel voor en dat is een lastig probleem.. Je kan proberen om voorzichtig wat rekoefeningen te doen bij je voorhuid om hem wat losser te krijgen. Dat kan je het bijvoorbeeld doen als je onder een lauwe douch staat zodat je ontspannen bent. Hieronder staan nog wat tips die je kan gebruiken.

Oefeningen om de voorhuid te rekken

  • Probeer elke dag de voorhuid iets verder over de eikel te schuiven als de penis slap is.
  • Haak je beide wijsvingers onder de voorhuid.
  • Rek deze op net zoals je een elastiekje zou uitrekken.
  • Het kan best zijn dat dit millimeterwerk is. Doe het zachtjes aan en forceer niet.
  • Om het 'schuifwerk' te vergemakkelijken, kan je ook glijmiddel aanbrengen.
  • Het is best mogelijk dat er heel wat oefeningen nodig zijn vooraleer enige vorderingen te zien zijn.
  • Zet de oefeningen voort totdat het je lukt om de voorhuid over de eikel te schuiven als je penis slap is.
  • Je kan nu dezelfde oefening overdoen wanneer je penis stijf is.

https://www.allesoverseks.be/wat-als-ik-mijn-voorhuid-niet-over-de-eikel-kan-schuiven

Als je je voorhuid zelf niet losser krijgt, als je pijn krijgt/hebt of als je je zorgen maakt kan je het beste een afspraak maken bij de huisarts zodat die met je mee kan kijken naar een oplossing. Waarschijnlijk krijg je dan een hormoonzalfje mee die je iedere dag 1 of 2 keer op je voorhuid moet smeren waardoor hij hopelijk wat losser wordt. 

Groetjess, ItsJustMe <3


Het kan zijn dat je huid nog wat strak is, probeer het losser te maken door langzaam zo ver mogelijk de voorhuid naar achteren te bewegen, doe dit meerdere keren proberen en je zult zien dat je dan over het randje van de eikel gaat dat is goed zo is die bij mij los gegaan

Hoe kan ik dat het beste doen??

 


Dit had je al eerder met je huisarts moeten bespreken 


Dit heb ik dus ook, alleen heb ik dat wanneer ik een stijve heb en ik wil mastuberen. Ik ben 13 dus mischien dat dat nog veranderd?

 


Misschien proberen als je onder de douche staat of in bad en dat stukje bij beetje en dat verdelen over een paar dagen 


Wat bedoel je precies? Want wanneer ik wat wil doen met een meisje wil ik niet voorschut staan als je begrijpt wat ik bdl


Reageer