Vraag

volgens mij ontwikkel ik een eetsoornis

  • 20 May 2021
  • 8 reacties
  • 72 Bekeken

Badge

Hey,

het gaat eigenlijk echt niet goed met me. Ik ben al een tijdje bezig met niet eten, dan haal ik mijn gezonde verstand erbij om weer te gaan eten en het stemmetje in mijn hoofd weg te jagen dat zegt dat ik niet mag eten. Maar ik blijf steeds langer niet eten en het gaat nu echt niet de goede kant op. Ik dacht dat ik het wel alleen zou kunnen oplossen maar dit is dus niet het geval, ik zou ook echt niet weten hoe ik het mijn ouders moet vertellen. Of überhaupt aan iemand, ik wordt ook heel erg getriggerd door video’s over eten, dat ze dan de kalorieën er bij zetten. Ik wil ook helemaal geen eetstoornis of heel dun zijn. Ik haat het om in de spiegel te kijken en dan allemaal botten uit te zien steken. Maar hoe vraag ik nou hulp of krijg een diagnose? Zodat ik dit kan oplossen…

groeten,

meisje 14


8 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Je zou het inderdaad het beste met iemand kunnen bespreken zoals je ouders, mentor of huisarts. Zij kunnen je hierbij helpen.

Badge

Ik zou alleen niet weten hoe ik om hulp zou moeten vragen

Heyy

 

Het beste is inderdaad om het hier met iemand over te hebben zoals met je ouders, je mentor of je huisarts. Vertel duidelijk wat je voelt en wat er aan de hand is dan word je echt begrepen! Je zou je gevoelens/gedachtes  ook altijd kunnen op schrijven op een briefje en die aan de gene geven met wie je wilt praten.

 

Succes!

 

Groetjes van mij :)

Reputatie 7
Badge +19

Snap ik, is ook lastig. Ja je zou het straight to the point kunnen zeggen, je zou dit bericht was je geschreven hebt kunnen laten lezen, je kan een briefje schrijven, je kan het appen etc.

Reputatie 3
Badge +2

Hey,

het gaat eigenlijk echt niet goed met me. Ik ben al een tijdje bezig met niet eten, dan haal ik mijn gezonde verstand erbij om weer te gaan eten en het stemmetje in mijn hoofd weg te jagen dat zegt dat ik niet mag eten. Maar ik blijf steeds langer niet eten en het gaat nu echt niet de goede kant op. Ik dacht dat ik het wel alleen zou kunnen oplossen maar dit is dus niet het geval, ik zou ook echt niet weten hoe ik het mijn ouders moet vertellen. Of überhaupt aan iemand, ik wordt ook heel erg getriggerd door video’s over eten, dat ze dan de kalorieën er bij zetten. Ik wil ook helemaal geen eetstoornis of heel dun zijn. Ik haat het om in de spiegel te kijken en dan allemaal botten uit te zien steken. Maar hoe vraag ik nou hulp of krijg een diagnose? Zodat ik dit kan oplossen…

groeten,

meisje 14

Ja ik heb soms exact het omgekeerde maar dat van jou lijkt me lastiger ik zou er echt met iemand over praten

Hallo User3829283839 :)

Je kunt bijvoorbeeld op je mentor of iemand anders die je vertrouwd afstappen en gewoon zeggen '’Ik heb last van een probleem'’ en dan zeggen waarmee je te maken hebt. Daarnaast kun je er zelf ook aan werken door bijvoorbeeld geen video's te kijken over eten waardoor je minder getriggerd wordt. 

-TheMightySlayer <3

Badge

Het is inderdaad erg zorgwekkend wat je vertelt.

Mischien is het goed als je het je ouders vertelt en er mee naar een dokter of psycholoog gaat of allebei 

En wat betreft het moeilijk vinden om het aan je ouders te vertellen waarschijnlijk heeft iedereen dat maar het is echt  nodig. 

Maar goed het is tijd om je er op voor te bereiden want het moet echt.

Badge

Veel sterkte 

 

Reageer