Vraag

vitamine Injecties

  • 10 November 2020
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi, ik heb een paar dagen geleden te horen gekregen dat ik een vitamine B12 te kort heb en ik moet hier nu 2 keer in de week injecties voor krijgen. Het probleem is dat ik erg bang ben voor naalden en prikken, dus mijn vraag is: heeft iemand dit als eens meegemaakt en hoe voelt het? Doet het pijn??


4 reacties

Heyy

Het voelt wellicht als andere prikjes. Je voelt het wel maar echt pijn doet het niet. Deel deze angst trouwens met degene die je injectie geeft. HIj/zij maakt dat dagelijks mee, je hoeft je daarover geen zorgen te maken!

Groetjs

 

Reputatie 2
Badge +1

hey, 

hoegaat het met je >?
waar krijg je zon prik ?
ik moet er binnenkort ook 1 

Hey @sam2009 , ik zit dit pas een jaar later dus sorry daarvoor, maar misschien heeft iemand anders ooit nog wat aan dit antwoord. Ik vond de prikken erg pijnlijk ( nou heb ik eerlijk gezegd ook een erg lage pijngrens en het idee dat de prik in een spier word gezet is voor mij al rede genoeg om dit soort prikken naar te vinden)  maar met wat afleiding was het te doen en ik had elke keer een erg lieve arts, helaas hebben de prikken voor mij niet veel opgeleverd ( mijn vitamine B12 is hoger maar mijn klachten ( over vermoeidheid, zwak voelen) zijn helaas wel gebleven) .  Hoe gaat het nu met jou @sam2009

@sam2009 mijn prik werd trouwens in mijn bil gezet. Het mocht ook in mijn bovenbeen, maar de arts zei dat (zeker als je een beetje bang bent)  je eerder je been aan zult spannen en daardoor zal de prik meer pijn doen. Om die reden heb ik gekozen om het in mijn bil te zetten. Ik heb ook ergens gelezen dat in je boven arm ook mag maar die keuze eet mij niet voor gelegd, maar kan mij voorstellen dat je daar hetzelfde probleem hebt als met je bovenbeen. 

Reageer